PALMDALE (CALIFORNIË) - Een 47-jarige Amerikaanse vrouw is compleet doorgedraaid na de voorspelling van predikant Harold Camping over het einde der tijden op 21 mei. Lyn Benedetto sneed de hals van haar dochters door en zette vervolgens een mes op haar eigen keel. Daarna bracht ze de kinderen naar een ander adres om daar te sterven. Toegesnelde hulpdiensten konden echter op tijd voorkomen dat de meisjes zouden omkomen. De vrouw is opgepakt. Benedetto wilde niet dat haar kinderen zouden lijden als de aarde ten onder zou gaan aan rampspoed, zoals predikant Camping en zijn duizenden aanhangers tot afgelopen zaterdag geloofden. Dat meldden Amerikaanse media. De meisjes zijn in het ziekenhuis behandeld aan hun verwondingen en hun toestand is stabiel. Ze zullen na hun herstel worden ondergebracht bij een pleeggezin. Wat voor straf de vrouw boven het hoofd hangt, is nog niet duidelijk. Moeder wil kinderen doden om 21 mei voorspelling - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]
Nou, dat heeft die meneer Camping dan fijn op zijn geweten. Niet dat dat van die vrouw goed te praten is... Want die is ook niet wijs.
Nou het is idd niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan, maar ik vind toch dat die meneer Camping hier schuldig aan is... Het is toch te triest voor woorden dat die kerel het voor elkaar heeft gekregen om mensen ZO bang te maken dat ze hun eigen kinderen en zichzelf om zeep willen helpen...
Ik kan alleen maar kwaad worden op zo'n debiel die zoiets rond bezuint!!!!:x:x:x Die vrouw is zoooo bang geweest.. Ik kan me het echt voorstellen dat je dan tot zoiets in staat bent hoor.
Nou ik dus niet. Dan ben je ook een malloot hoor als je dat dusdanig gaat geloven dat je je kinderen gaat vermoorden. De mens is echt zo makkelijk voor de gek te houden, ongelofelijk.
Wat kort door de bocht...! Hoezo.. "zo makkelijk voor de gek"? Ik hoop dat jij je nooit zo onzeker gaat voelen als die vrouw
Sorry ik moet hier om lachen, hoezo kort door de bocht?? Ik mag toch serieus hopen dat de meeste mensen zo'n man niet serieus nemen. Ze moeten geloof afschaffen zeg, de meeste ellende in de wereld, zoals oorlog, misbruik, vrouwenonderdrukking etc komt alleen door het geloof. En dan moet het geloof zoiets moois zijn volgens sommige mensen. Laat me niet lachen zeg! Ze moeten die idioot die dit verzonnen heeft opsluiten en nooit meer vrij laten. En die domme moeder net zo goed, labiel figuur!!
Je moet ook niet naar de mensen kijken die een geloof zeggen te volgen, maar naar wat een geloof daadwerkelijk inhoud.. Geen geloof schrijft oorlog, misbruik of vrouwenondrukking voor.
Zeg het misschien verkeerd, mensen moeten eens ophouden zich altijd maar te verschuilen achter een geloof
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat ik iemand die iets dergelijks zal roepen zonder enige evidentie, NOOIT zal geloven.
Een mens is een raar iets en makkelijk van geloof, dus ook ik ben bang dat die vrouw niet de enige is geweest. Er zullen vast nog ontzettend veel meer mensen heel bang zijn geweest omdat ze zo in die meneer geloofd hebben. Kijk bijv. eens hoeveel aanhangers Hitler wel niet had, en wat er daardoor uiteindelijk allemaal is gebeurd. Deze meneer moeten ze ook maar voor een flinke tijd opsluiten. Wat die vrouw heeft gedaan is natuurlijk ook niet goed te praten, ook zij moet eens goed nagekeken worden. Ik kan me niet voorstellen dat je je eigen kinderen vermoord maar ik kan me wel goed voorstellen dat ze zo in deze man heeft geloofd en haar dat er toe aanzette. Verschrikkelijk, vooral voor die meisjes!
@Jada08 Die vrouw heeft misschien niet alles op een rijtje, maar dan kan die vrouw niks aan doen. Beetje respect, voor dat je mensen 'labiel' gaat noemen. Ik denk dat je hier veel mensen mee kwetst. Niet dat ik ooit mijn omgeving iets aan zou doen, maar ik hou OOK niet van die verhalen. Wie of wat het zegt... En ik heb geen geloof oid. Ik zeg ook niet dat die vrouw 'goed' te praten valt, maar iemand die zo iets zegt... Heb ik net ook verteld.
Ach, een moordenaar kan er vaak ook niets aan doen dat hij zo geworden is als hij is. Daar hoef ik dan toch geen begrip voor te hebben? Ik vind het echt bizar dat mensen blaaskaken als die vent kunnen geloven.
Helaas is niet iedereen zo'n stabiel als jij. Niet lullig bedoeld ofzo, maar er zijn genoeg onzekere mensen en mensen die erg goedgelovig zijn, ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die echt bang zijn geworden. Maakt het nog niet goed wat ze haar kinderen heeft aangedaan, maar in haar ogen was dat het beste wat ze kon doen en vanuit haar oogpunt is het eigenlijk nog best logisch, maar dan vind ik het nog wel heel wat dat je het sowieso kán, je kind om het leven brengen.