Over 2 weken naar Egypte, nu rellen in het land.... brrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door Sisa, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oh lees nu pas dat jullie al hebben besloten niet te gaan.. oeps:)

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Zo makkelijk gaat dat niet hoor, je zal echt een doktersverklaring moeten hebben dat je niet weg mag.

3. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik denk ook dat je een goeie beslissing genomen hebt hoor!

Over de classificatie van onveiligheid door het ministerie van buitenlandse zaken; Spanje heeft ook al jaren niveau 2.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou even voor de goede orde, ik ga echt geen valse doktersverklaring vragen. Dat we niet gaan is onze eigen keus, we staan er nu gewoon totaal niet achter en dat moeten we dan ook zelf betalen. En dat je er niks van mee krijgt als je daar bent, dat zal best. Maar als er een neg. reisadvies komt ALS je daar al zit, heb je een groot probleem want dan ben je niet 1-2-3 thuis.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij hebben jullie een goede beslissing gemaakt als ik het nieuws zo lees.
    Hebben jullie al een negatief reisadvies gekregen? Of geldt dat niet meer als je vantevoren al zelf annuleert?

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Er is nog geen negatief reisadvies afgegeven ;)
    alleen aangescherpt.. dus alleen voor Cairo enzo..

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bij negatief reisadvies zou ik niet gaan en anders wel. Ik neem aan dat je bij negatief reisadvies je geld terug krijgt? Echt vervelend voor jullie!

8. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik begrijp nu dat jullie de keuze hebben gemaakt om niet te gaan. Heel verstandig ik zou ook echt niet gaan. Ook al is het in Cairo net wat jezelf al zei er zou ineens een negatief reisadvies zijn terwijl je al in dat land bent brrrr.

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bij ons ging het wel zo makkelijk.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nee er is nog altijd geen neg. reisadvies in NL voor egypte, terwijl Belgie, Frankrijk, de VS, Japan, Australie dat wel hebben afgegeven. Volgens de nl. organisaties zijn de kustgebieden veilig. Maar we gaan niet, ondanks dat ons dat dan 900 euro kost. Kosteloos omboeken kan alleen bij een neg. reisadvies trouwens, annuleren of zelf omboeken kost dus 900 euro.
    We wachten nog even af. Las net op teletekst dat er duizenden gevangen zijn uitgebroken, inclusief moslimextremisten en zware criminelen.
    Nou lekker als je dan nog op vakantie gaat daar, ik in ieder geval niet met mijn gezin...
    Daarbij komt nog dat sms-en, bellen en mailen soms helemaal niet en vaak moeizaam is, dus je wordt niet tot weinig op de hoogte gehouden van de situatie in het land terwijl je daar zit. Al met al voor ons redenen genoeg om niet naar Egypte te gaan nu.

(onze dochter is nu ook nog ziek, oorontsteking en beginnende blaasontsteking, al sinds maandag 40gr koorts, heeft net een antibioticakuur gekregen op de HAP dus als we NU zouden vertrekken, was dat een geluk bij een ongeluk). Maar dat is niet, dus we wachten nog af en zien we hoe het loopt.

11. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind persoonlijk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. Het kost je nu wel geld, maar wat is geld boven de veiligeheid van jou en je gezin? En liegen ( zogenaamd iemand ziek ) zou ik niet doen. Als je op zo'n manier je geld terug moet krijgen zou ik het al niet meer willen, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Gezien het feit dat elders in Europa de reisorganisaties wel zo verstandig zijn om een negatief reisadvies te geven en niet alleen maar denken aan het vullen van hun zakken zoals hier in nl nu het geval is, omdat natuurlijk veel mensen hun reis annuleren, zou ik er geen moeite mee hebben om als reden op te geven dat er iemand ziek is. Wij hadden destijds geen doktersverklaring nodig. Mijn man was echt heel ziek. Maar ik vind je de keuze wel verstandig.

Hopelijk vinden jullie nog een andere leuke vakantie. ;)

13. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind het heel verstandig. Het is natuurlijk vreselijk balen van het geld om om te boeken, maar de veiligheid van je gezin staat boven alles. Je zal daar maar zitten idd, je kunt nooit voorspellen hoe zoiets verloopt daar. Het kan zomaar ineens veel heftiger worden.
    Waar boeken jullie de reis nu naar om???

14. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Pardon?:$ Een negatief reisadvies wordt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken afgegeven en niet door de reisorganisaties!! Vergeet niet dat het ook een reisorganisatie heel veel geld kost als ze alle reizen kostenloos annuleren. Zij moeten namelijk wel de luchtvaartmaatschappijen en hotels betalen.

Een ieder moet voor zich weten of hij/zij zijn reis naar Egypte wel of niet door laat gaan maar doe het dan in elk geval wel op de eerlijke manier en niet door de verzekering te belazeren (Gelukkig denk TS er zelf ook zo over). Doordat mensen de verzekering belazeren wordt de premie ook steeds hoger en moeten de eerlijke mensen betalen voor de oneerlijke mensen. Ik vind het trouwens ook vreemd dat een arts hier aan mee wil werken.

15. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    oei lastig zeg, voor mij was het heel duidelijk. als ik het nu allemaal lees en zie wat daar gebeurt. Jammer dan, geld kwijt. Ik ging niet zonder kind en al helemaal niet met een kind daarheen.
    Vind dat je een goed besluit hebt genomen.

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    :(:$:(:$:(:$

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik vermoed zelfs dat jij, wanneer jij een eerlijk verhaal neerlegt bij jouw annulerings/reisverzekering, je misschien coulancehalve nog wel eens een deel van jouw geld terug zou kunnen krijgen.
    Want ook voor een verzekeringsmaatschappij is het fijner wanneer jij naar een veilig(er) land op reis gaat.

Ik herinner mij van mijn werk bij een verzekeringsmaatschappij meerdere van dit soort zaken. En daar wordt echt wel naar gekeken.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @Luna en Ladouce: ik dacht persoonlijk ook dat een neg. reisadvies door de reisorganisaties werd bepaald? Was nl gisteren op het journaal dat Thomas Cook België voor de komende 3 dagen alle vluchten naar egypte heeft geschrapt? En wij hebben geboekt bij thomas cook nederland, vandaar dat ik dat ook dacht.

@ tulip, we gaan nu nog even nergens heen omdat ons meisje zo ziek is. Die moet eerst echt beter zijn en we wachten tot ong. 7 feb. We zouden de 10e eigenlijk vertrekken dus als ze dan beter is kunnen we altijd omboeken. Zal dan can. eilanden worden denk ik, maar misschien ook nog wel iets anders... nu nog even geen idee van.

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tja ik heb toevallig donderdag mijn eerlijke verhaal gedaan bij mijn verzekeringsagent, en die wist me te vertellen dat ik toch echt 2 keuzes had:
    1. niet gaan en annuleren en dan 50% van de reissom zelf betalen
    2. wel gaan.

Er was geen andere mogelijkheid volgens hem??
    En ook mijn reactie was: dus als ik het goed begrijp worden we met een kind van 2 naar een land gestuurd waar het bijna oorlog is en als ik niet wil gaan kost me dat fijn 900 euro. Zijn antwoord was: 'helaas wel ja'. :x

20. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Nee, inderdaad, telefonisch is niet de beste manier.

Ik zou gewoon een officiele brief sturen, met daarin kort - en vooral vriendelijk! - het verhaal en een verzoek om coulance, omdat het geen standaard situatie is.

En de boel is daar - bijna letterlijk - zo explosief, dat je tegen die tijd misschien wel een negatief reisadvies zou hebben.

Niet geschoten is sowieso mis!

Deel Deze Pagina