Over 2 weken naar Egypte, nu rellen in het land.... brrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door Sisa, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selena149

Selena149 Niet meer actief

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja is het ook. Ze zeiden van de week dat ze ons zouden bellen om om te boeken als er een neg. reisadvies zou komen, dus ik wacht even af.

3. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Hmm, toch geen negatief reisadvies ... :(

Wanneer de veiligheidssituatie in een land verslechtert, kan het voorkomen dat alle reizen naar een bepaalde bestemming worden ontraden. Dit betekent echter niet dat het ministerie een ‘negatief’ reisadvies geeft: het ministerie geeft geen ‘positief’ en ook geen ‘negatief’ advies. De reisadviezen van het ministerie zijn niet-bindend.

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja ze zullen denk ik nu op data gaan omboeken.. dus nog 10 dagen voor jullie.. zal even duren denk ik voor ze bellen.. maar zal ze wel zelf een ultimatum stellen tot wanneer jij vindt dat het van hun af moet komen..

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Nou zeg, belachelijk!

Al denk ik wel dat het er hoe dan ook aan zit te komen..

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Tui haalt wel NLers terug..

Jeetje.. vind het toch wel eng worden hoor.. ondanks dat mijn schoonouders over een uur of 4 weer in NL zijn..

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    En daarmee officieel een negatief reisadvies!

Offtopic: Ik maak het topic wel errug roze zeg:D

8. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Er is nu zowiezo een negatief reisadvies, de mensen uit NL worden ook terrug gehaald, zowel toeristen als mensen die er werken BV van heineken,shell,unilver enz enz.
    Er gaan ook grotere vliegtuigen van Cairo naar NL terrug zodat meer mensen mee naar NL kunnen.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou nu ook niet meer gaan met die reisadvies.. neem aan dat jullie je centjes gewoon terug krijgen toch?

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nogmaals, in ons geval was mijn man echt te ziek om te reizen.

Sisa, super voor jullie!

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ongelofelijk allemaal eigenlijk. Ik heb wel vaker gehoord over een land met een negatief reisadvies, maar nooit van zo dichtbij meegemaakt en gevolgd. Als ik nu lees dat er binnen 3 dagen 5000 mensen worden teruggehaald, dat er over 3 dagen geen enkel vliegtuig meer vanuit egypte naar nederland vliegt, dat mensen die gisteren zijn vertrokken, nu alweer terug moeten... dan schrik ik toch wel hoor.

Ik bel morgen of dinsdag met de reisorganisatie en dan maar eens kijken wat er mogelijk is en wanneer. Wij zitten niet zo vast aan de data die we al hadden dus als we moeten schuiven is dat niet zo'n probleem. Ben ook wel benieuwd waar de reis straks naar toe gaat :D

@springmuis: niet erg, roze is toch een erg mooie kleur haha.

@umm85: ja, de reis wordt nu kosteloos omgeboekt of we kunnen ons geld terug krijgen.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vanavond werden we gebeld door Thomas Cook, ze storten het hele bedrag terug dus dat is goed geregeld. Vanmorgen zeiden ze nog dat het neg. advies alleen t/m 5 feb. geldt, maar vanavond zeiden ze dat ze voor de komende weken alle reizen naar Egypte annuleren.
    Wel erg netjes dat ze ons nu al bellen, ik kan nu zelf een andere reis boeken, ga morgen naar het reisbureau.

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Gelukkig!

Veel plezier met een nieuwe reis uitzoeken!
    Laat je nog even weten wat geworden is? ;)

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik kreeg zonet de melding van rabobank dat de banken in egypte ook dicht zijn morgen

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja zal ik doen :D

@ Hamis, ja dat las ik vanmiddag al op mijn account, vanavond was op het journaal al te zien dat de pinautomaten leeg waren... brrrr moet er echt niet aan denken dat je daar nu zit, vreselijk!

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Voor de geinteresseerden ;): het wordt gran canaria voor 8 dagen!

17. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

@ sisa: Leuk!!!! Veel plezier!!!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije