Ook spannend voor hem...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Floor, Apr 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Floor

Floor Actief lid

Apr 21, 2006
    355
    0
    0
    Ik zat net naast mijn man op de bank. Er kwam een voorstukje van het programma van Wendy van Dijk langs. Ineens werd hij stiller, en leek met zijn gedachten ver weg te zijn.
    Na lang zeuren kwam het hoge woord eruit. Hij wil mij alles geven wat mij maar gelukkig kan maken, maar hij is ontzettend bang voor een gehandicapt kindje. Dat zou zijn wereld ineen doen storten.
    In onze omgeving hebben wij een stel met een gehandicapt kindje, en we zien alle moeilijkheden die daarbij komen kijken.
    Eerlijk gezegt zie ik het ook niet zitten om een kind met zo'n handicap op te voeden. Dat klinkt misschien bot, zo bedoel ik het niet, maar ik heb even niet de woorden om het goed uit te drukken.

Ik dacht dus dat mijn man er helemaal niet zo mee bezig was, maar blijkbaar spookt het toch door zijn hoofd. Een jaar geleden was ik er nog van overtuigd dat ik geen kinderen wilde, dus dit is ook wel moeilijk voor hem, al die aanpassingen etc.

Waarom ik dit hier neer zet? Geen idee eigenlijk. Ik moet het gewoon ff kwijt. Sorry :oops:

Floor

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Nah dat geeft toch niet dat je het hier neerzet!
    Zo zie je maar dat met elkaar communiceren heel belangrijk is. Blijf dat altijd doen.

Steun elkaar en blijf vooral positief!!!

Groetjes

3. sophietje

sophietje Actief lid

Jan 3, 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :D hoi floor,ik heb n kindje met n handicap,en t is zeker niet de makkelijkste baan om zn kindje op te voeden,toch heb ik de stap genomen om voor de 2e keer zwanger te worden,er zijn tegenwoordig zulke goede tests,n nekplooimeteing,n trippletest,daar kunnen ze uit bereken hoeveel kans je heb op downsyndroom,of open ruggetje,en de 20 weken echo,nu heb ik de kans gekregen om n vruchtwaterpunctie te laten doen,en de uitslag was supergoed ;) gr sophietje

4. dorito

dorito Bekend lid

Nov 10, 2005
    868
    0
    0
    wat fijn sophie dat alles goed is.

en floor goed hoor dat je het neerzet. het is al een hele stap om dat zo op te schrijven. fijn dat je er samen over kan praten.

5. Floor

Floor Actief lid

Apr 21, 2006
    355
    0
    0
    Fijn zo'n forum waar je even je hart kunt luchten.

Wat fijn sophie dat de test uitslagen goed zijn!
    Zijn die testen tegenwoordig voor iedereen beschikbaar? Ik hoorde laatst iemand zeggen dat dat pas vanaf een bepaalde leeftijd wordt vergoed.

6. sophietje

sophietje Actief lid

Jan 3, 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :D voorn vruchtwaterpunctie kom je pas in aanmerking als je 36 jaar bent of als je al n kind heb met n afwijking heb :) maar voor n trippletest,dat is n bloedtest,daaruit kunnen ze uitrekenen hoeveel kans je heb op downsyndroom of open ruggetje{maar van dat open ruggetje weet ik niet zeker}en n screeningecho,maar je moet er wel zelf om vragen,en zeggen dat je dat graag wilt :) nou in ieder geval veel succes ;) gr sophietje

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik werk dagelijks met gehandicapten (zwaar) mensen, en ik sta er ook regelamtig bij stil van stel dat ik een gehandicapt kind zou krijgen en heb er het er vaak over met mn vriend (bijna man) Wij zouden er ook niet voor kiezen om het kindje te laten komen. Denk ook wel dat er mee speelt hoe gehandicapt het kindje zou zijn

Ik vind het inderdaad erg goed dat er over gepraat word voor dat er een zwanger schap is (klink nu als een juf :( )
    Dat wou ik even kwijd

8. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik stond er nooit bij stil ...ik was 21 jaar en mij zou dat niet overkomen ....helaas wel ...en weet je ...soms is de zorg wel erg zwaar , maar je doet het zonder nadenken ..want je houdt ervan Kim heeft alleen een lichamelijke handicap ...maar nu we bezig zijn voor een kindje ...hebben mijn man en ik het er al over gehad om ook een vruchtwater punctie te laten doen ( al moet ik het zelf betalen) ...en blijt het gehandicapt ..dan denkk ik dat we het laten weg halen ...niet voor ons alleen ...maar vooral voor de toekomst van het kind ...dus helemaal niet raar dat je daar met je partner over spreekt ;)
    asjuh

9. sophietje

sophietje Actief lid

Jan 3, 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :D nou was onze uitslag supergoed,maar als dat niet zo was geweest :( dat hadden wij ook t kindje weg laten halen,om de zelfde reden als jou asjuh,niet zozeer voor ons maar ook voor t kindje zelf,en voor mn andere kindje :) maar dat had dan wel de laatste kans geweest om n kindje te krijgen,want dan had ik nooit meer zwanger willen worden :) want n kindje weg laten halen is niet iets om n 2e keer te doen :) gr sophietje

Share This Page