Hallo allemaal, Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen mbt positiekleding, vanaf hoeveel weken was het bij jullie echt nodig?? Ik ben nu zelf 6 á 7 weken zwanger (1e keer) en heb al ruim een week een zwangerschapsbroek aan, mijn gewone broek kon ik echt niet meer dicht krijgen ( terwijl die niet al te strak zat) ook begint er echt al wel een buikje zichtbaar te worden.. Hoe snel ging dat bij jullie??
Ik heb jaren moeten wachten op het moment dat ik positiekleding mocht kopen, dus ik was erg blij toen ik mijn eerste broek ging kopen rond de 12 weken Op zich paste ik prima nog in mijn eigen broeken, maar echt lekker zat het niet (het knelde op de een of andere manier).
In de eerste weken (4 tm 9) zijn je darmen door de hormonen erg opgezet; vandaar het buikje. Daarna wordt dat weer minder en kan je weer alles aan en daarna, met een week of 16, ga je positiekleding nodig hebben.
Ik begon met 9 weken, maar kon vanaf 13 weken ook wel weer gewone kleding aan. Last van mijn darmen ben ik blijven houden ivm PDS, dus broeken heb ik sowieso vermeden. Ik draag sinds 19 weken echte positiekleding.
Ik vanaf week 22 geloof ik. Had wel langere shirts die netjes over mn buik vielen dat het niet zo opviel zeg maar. En droeg ook treggings, die rekken gewoon mee.
Misschien past dit onderwerp beter bij "zwanger"? Verder helaas nog geen ervaring zelf, maar een vriendin bij 10 weken en een andere vriendin pas bij 20 weken. Beetje afhankelijk denk ik ook van je postuur en kledingsmaak.
Rond 20 weaken heb ik een para positiebroeken gekocht. Heb gedurende de hele zwangerschap eigenlijk voornamelijk mijn eigen kleren gedragen.
Vanaf week 4/5 kon ik mijn eigen broeken niet meer aan. Vanwege opgezette darmen (heb pds met als oorzaak dat mijn darmen langer zijn dan normaal waardoor meer bochten) buikje is ook niet meer weg geweest, met 20 weken leek ik hoogzwanger, droeg alleen naar voren en heb mt 32/34. Toen ik daadwerkelijk hoogzwanger was kon ik niks anders meer aan als een grotere maat of met extreem grote banden die normaal over je hele buik heen gaan maar bij mij net halverwege mijn buik kwamen! Is overigens heel verschillend per persoon en hoe je draagt. Mijn schoonzus kon bij de eerste vrij snel geen normale kleding meer aan, bij de tweede pas vanaf een week of 18/20!