over 3 maanden 3, maar nog altijd in de luier

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daggie1984, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    Hallo dames,

Mijn zoon wordt in april 3.
    We hebben van de zomer hem een paar keer zonder luier laten lopen, maar wilde niks van het potje weten, of van de wc.
    En toen hij plaste zonder luier, moest hij huilen..

Ik wil hem ook niet dwingen voor op het potje of op de wc, anders maak ik hem bang ervoor..

Hebben jullie misschien tips?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Komt vanzelf...Onze zoon is ook van April, en is afgelopen zomer zindelijk geworden...En was dus ook al ruim 3.

Ik kreeg hem er overdag niet af, maar snachts was hij al weken droog.
    Dus heb hem snachts de luier af gedaan(en een zeiltje in bed hahaha)
    En dat was een kwestie van een week, toen wou hij overdag geen luier meer aan.

En wat misschien helpt is hem staand te laten plassen???Dat doet onze boef namelijk ook...

3. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    oke thanks voor de tip!
    en wat fijn, dat het bij jullie zo goed is gegaan!

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje is vorige week 3 geworden en hij wil ook niet op het potje of op de wc. Ik ga er niet moeilijk over doen hij moet het zelf willen want anders gaat hij een afkeer krijgen en dan ben je nog veel verder van huis. We stimuleren hem en lezen boekjes met hem over naar de wc gaan en laten hem regelmatig binnen zonder luier lopen. Komt vanzelf wel.

5. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Hier ook hoor,ons zoontje is ook net 3 en nog niet zindelijk. Laatste week wilde hij heel vaak op de wc en deed dan ook alles, ineens was het over en meneertje wil niet meer. Ik dwing verder ook niet, dat werkt alleen averechts. Hij gaat nu soms op de wc, poept en plast dan ook maar vaak ook nog in de luier helaas.

6. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Mijn dochter was ook toen nog niets zindelijk. Ging wel regelmatig naar de wc en op het potje. een maand voor haar derde verjaardag meldde ze doodleuk dat ze geen luier meer wilde. Uitgedaan en daarna ging het helemaal goed!
    Wij gaven stickers voor elk plasje die ze op de wc of potje deed, dat werkte hier goed.
    Ik zou me nog geen zorgen maken. Het mooie weer komt er over een paar maanden weer aan en dan is hij ook ouder. Gaat vastr goed komen.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hier met 3 jaar en 5 maanden zindelijk. Overdag dan, s nachts nog steeds een luier. En van de ene op de andere dag gaf ie het zelf aan. tot nu toe pas 1 echt ongelukje (soms wel een druppeltje of zo). Dus het komt echt vanzelf. As ie niet wil, niet doen!

8. Dana

Dana Niet meer actief

hier ook een dochter die in april 3 wordt en nog in de luier zit. ze geeft wel aan als ze gepoept heeft maar dat is altijd achteraf. op het potje wil ze niet en de wc wil ze op zitten maar dan komt er niks uit, vervolgens gaat de luier weer aan en plast ze van zich af.

9. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    thanks dames! geeft me nog hoop,dacht dat hij laat was.. hahaha

10. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Wat de meeste al zeggen, komt vanzelf hoor
    Mijn zoontje is in nov. 3 geworden en hij had helemaal geen interesse in een pot of de wc, nu sinds 2 a wkn heeft ie de wc helemaal gevonden en zonder te oefenen doet meneer gewoon zijn plasjes en poepjes op de wc. Alleen de nacht heeft ie nog een luier om.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Jongetjes zijn gemiddeld ook later dan meisjes he :)
    En met de luiers van tegenwoordig voelen ze bijna niet meer dat ze een vieze broek hebben, dus ja, de noodzaak om zindelijk te worden is er ook een stuk minder voor de kinderen (vanuit het kind-oogpunt dan he).
    En je hebt nog ruim een jaar voordat ie naar school moet, tegen die tijd is ie lang en breed zindelijk hoor!

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter wordt over een maand 3 en is ook bog niet zindelijk. Komt wel denk ik? Al hoop ik dat ze wel zindelijk is als haar broertje/zusje er is eind juni..
    Soms wil ze wel eens 1-2x op het potje/wc en dan zo ineens een tijd niet meer. Nou ja, we zien wel

13. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    mijn dochter is nu 3,5 en sinds deze week wil ze eindelijk op het potje plassen wat ook gelijk goed gaat voor die tijd ook wel eens geprobeerd maar toen wilde ze echt niet dus gewoon geduld hebben eens komt de dag!!

14. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Mijn zoon is precies een jaar ouder dan jouw zoon (en mijn dochter is van 9 juli, ben je ook rond die tijd uitgerekend?, dit even off topic :), 'pas' met 3 jaar en 2 maanden was hij zindelijk. Heb er tijdens mijn zwangerschapsverlof wat meer aandacht aan besteed, potje in de woonkamer en geen luier om, maar dit lukt pas als hij er zelf aan toe is. En net voordag mijn dochter werd geboren, werd hij zindelijk overdag, nagenoeg geen ongelukjes en vrij snel erna ook 's-nachts. Het gaat vast goedkomen, als je zoontje er klaar voor is.

15. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik lees even mee voor tips.
    Mijn zoon wordt deze maand 3 en heeft nog niet eens door dat hij moet plassen. We kopen voor hem de meest simpele luier in de hoop dat hij het vies gaat vinden...pampers is veel te goed spul.

16. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Alles op zijn tijd. Komt vanzelf wel. Onze oudste was bijna 4, middelste was ruim 3 en de jongste hoeft nog niet van mij. Die is toch met alles traag, hahaha!

17. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    toevallig...wilt mijn zoon sinds gister, zomaar op de wc zitten!!!
    hij vroeg erzelf na!
    wij gebruiken een verkleiner, heeft wel nog nks gedaan... maar is wel al een stap!!!

vandaag eens zonder luier.. kijken of hij het zelf aangeeft!

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon wordt ook in april 3. Hij is ook nog niet zindelijk. Hij heeft wel heel goed door als hij plast of poept. Hij zegt dit vaak. Hij plast áltijd voor het douchen op het potje. Dit is een gewoonte geworden. Af en toe plast hij op de wc. Ik stimuleer hem vaak om op het potje of wc te plassen. Maar hij wilt dit niet, in een luier plassen is makkelijker. Als het mooier weer wordt ga ik er meer aandacht aan besteden. Dwingen werkt niet, dan wordt het een ding. Belonen werkt bij mijn zoon ook niet.

19. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Mijn meisje wordt in mei 3 jaar en had ook nog maar weinig zin in zindelijk worden. ik heb er sinds gisteren voor gekozen om gewoon de luier weg te laten. Alleen 's nachts een luier om. Ik had gerekend op een hele wasmachine vol broeken elke dag, maar 't is gisteren de hele dag goed gegaan. Ik laat haar gewoon vaak op het potje zitten, ze doet dan echt haar best en soms komt er dus wat. We hebben een poster gemaakt waar ze een sticker op mag plakken bij elk plasje om haar op die manier toch een beetje te stimuleren.

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mijn zoontje is net 3, maar die weigert om op de wc te gaan. Hij gaat dan heel hard huilen en vindt het heel eng. Hij vindt het niet eng als hij er niet op hoeft te zitten.

Ik lees altijd 'ik zet mijn zoon/ dochter op wc' , maar zo makkelijk gaat dat hier niet. Wil ook geen overstuur kind. :(

We wachten het nog maar weer even af...

Deel Deze Pagina