Volgende maand gaan mijn vriend en ik voor het eerst sinds minstens een half jaar weer eens samen een avondje uit. "Kies maar iets leuks uit", zei hij. Helaas ben ik iemand die onmogelijk kan kiezen tussen zoveel restaurantjes.... Wie heeft er leuke tips, we willen met de fiets erheen, dus dan denk ik aan Eindhoven, Best, Nuenen, die kant uit. Na het eten willen we nog een terrasje pakken als het mooi weer is. Buitenlandse keuken, "Frans", Italiaans, alles behalve vreetschuren en echt chique restaurants vinden we leuk. Wie heeft er leuke tips?
Villa des beaux arts in Heeze, in samenwerking met hun buren Restaurant Artist. Waanzinnige locatie (ik heb er professioneel mee te maken), fantastische gastheren en erg goed eten! http://www.beauxarts.nl/restaurant/
PS Ik zie dat ze binnenkort weer terug bij Artist gaan met het restaurant, maar dat doet niet af aan het feit dat het een dikke aanrader is
Wij eten graag bij de Brabantse Kluis in Aarle Rixtel. De lauwe geitenkaassalade is fantastisch, daar kun je me 's nachts voor wakker maken. Leuke locatie, klooster met een mooie tuin om door te wandelen, ook kun je op het melkveebedrijf kijken. Ook met kinderen leuk!
Vanaf waar vertrek je? Veldhoven, Valkenswaard, Waalre ook nog een optie? Zelf vind ik de Trafalgar Pub op de dommelstraat in Eindhoven erg leuk. Gemoedelijke sfeer, gemengd publiek, lekker ongedwongen en lekker eten.
In Eindhoven: Zarzo (duur), Valenzia, Cooks, EVE. Nuenen: Olijf (wel een beetje stijf restaurant vind ik, maar lekker eten).