dag, ik had een tepelhoedje van medela maar die had ik gister bij mijn zus laten liggen nu ben ik naar de prenatal gegaan om een nieuwe te halen die van medela hadden ze niet dus heb er nu een gekocht van avent maar vind die niet echt fijn t is dikker matriaal heb ik t idee . ze hadden ook van prenatal eigen mert maar dacht miss is avent beter ! wat gebruiken jullie en welke vind je t fijnst
Nooit geweten, dat er verschil in was. ik had avent, want die kreeg ik van de kraamzorg. Ik heb die altijd gebruikt en gekocht, nooit gedacht om een andere te nemen. Maar ik heb er wel altijd meerdere in huis gehad, mocht er een kwijtraken of zo, had ik nog een reserve.
Ik had in het ziekenhuis het tepelhoedje van Ardo gekregen. Toen deze aan vervanging toe was, heb ik die van de prenatal geprobeerd, maar deze zijn zo superdun, dat mijn dochter er niet me overweg kon. TOen hebben we op internet net zo lang gezocht tot we die van Ardo hadden gevonden, en daar hebben we er een aantal van besteld.... Weet dus niet of je die met de Medela of avent moet vergelijken...
Ik weet niet welk merk het is omdat de kraamzorg ze gekocht had voor me, maar volgens mij kwam het uit een roze doosje? Het zijn tepelhoedjes zonder inkeping ering ofzo, gewoon helemaal rond. Zowel avent als medela vond ik niet fijn.
Wup, die had ik ook, van de gezondheidswinkel volgens mij. Manlief is ze gaan halen omdat ik net bevallen was. Ik vond hem prima maar heb achteraf het idee dat ik er misschien toch iets niet goed heeft gezeten...had een flinke kloof (of die er nou nog net vooraan is ontstaan of tijdens...dat weet ik dus niet zeker). Ben blij dat het nu weer zonder hoedje kan! Elmo
@Elmo, weet je toevallig ook wat voor merk het is? Ik kan ze op internet namelijk niet vinden. Kom dan vooral de Avent en Medela tegen.
Lactatiekundigen raden die van medela aan. Baby's hebben de neiging om melk uit het tepelhoedje te slurpen, waarmee ze zichzelf dus een andere drinktechniek aanleren (En het dus moeilijker is om van die dingen af te komen). Bij de medela is het wat moeilijker voor baby's om te slurpen. Ook blijft ie beter plakken op de borst dan die van avent. Ik heb beide merken gebruikt en je merkt wel het veschil.