Hallo dames, Mijn zoontje is 4 maanden, maar moet hem nog steeds 7 a 8 x op een dag voeden. Zijn dit een beetje normale hoeveelheden? In mijn omgeving zijn alleen maar fv baby's en die drinken nu nog maar 4 x. Ik zit op het dubbele hiervan. Moet ook zeggen dat de gebroken nachten me nu ook wel parte spelen hoor. Mijn zoontje slaapt max 5 uur aaneengesloten. Hoop dat de wat meer ervaren bv mama's weten of het aantal voedingen een beetje normaal is. Hij heeft met 2 maanden op 6 voedingen gezeten, toen sliep hij ook van 12 tot 7.
Is, is een normaal aantal voedingen. Je zou je zelfs kunnen afvragen of die 4 voedingen van die fv kindjes wel 'normaal is' (biologisch gezien, het is niet voor niets dat bv zo licht verteerbaar is en dat kindjes zo vaak willen drinken. Kv ligt zwaar op de maag. Als moeder natuur dat zo had gewild, dan was bv ook wel beton geweest En over dat doorslapen: mijn kindje had rond die tijd ook een terugval in 's nachts doorslapen. Dat kwam vanzelf ineens weer 'goed'. Met zes maanden liet ze me ineens weer langer slapen.
Hier ook bijna 4 maanden en wij halen ook zeker wel 7-8 keer. 's nachts slaapt hij vaak wel 6-7 uur aaneen gelukkig. Hij drinkt niet alle voedingen even veel, het lijkt wel dat ie drinkmomenten en snackmomenten heeft
Zat rond die tijd ook op 6 voedingen, nu nog 5 en dat vind ik eigenlijk weinig voor bv, maar ze plast en poept goed. Ze drinkt wel beide borsten zo goed als leeg elke voeding.
ik vind het persoonlijk wel wat veel, maar dat komt omdat ik vanaf 12 weken al op 4 voedingen zit. Maar goed het mooie van bv is dat er geen limiet aan zit. Dus als het voor jouw goed voelt, geen probleem, maar ik lees dat je het wel wat zwaar begint te vinden Dus zou je misschien wat kunnen sturen door hem te troosten ipv direct de borst aan te bieden. Misschien dat het helemaal geen honger is, maar meer troost wat hij zoekt.
Ik vind het normaal, maar wat is normaal? Als jouw kindje het hier goed op doet en er zelf om vraagt is dit wat hij nodig heeft. Volgens mij is dat normaal . Mijn dochter zat tone nog op minimaal 9x en dat vond ik ook normaal. Vijf uur achter elkaar slapen, wat officieel doorslapen is, vind bij de leeftijd van 4 maanden ook erg netjes. Je schrijft dat je het zwaar begint te vinden. Kun je hier misschien nog iets mee doen. Bijvoorbeeld meer rusten. je partner meer dingen laten overnemen, hulptroepen in je omgeving inschakelen?
Bedankt dames, Gelukkig is het aantal voedingen 'normaal'. Voor wat betref het normaal kan zijn En dat is een goeie tip, ga wel proberen iedere dag even een klein tukje te doen overdag. Thanks allemaal!
Hier wisselt het heel erg, de aantal voedingen! De ene dagkomt hij 4 à 5x... En sommige dagen (zoals vandaag) komt hij héél vaak! In de ochtend is hij vanaf 6 uur, ieder uur geweest! Ach, hij zal er behoefte aan hebben!
Inderdaad een powernapje of iets eerder naar bed gaan. Dat hielp hier ook wel enorm. Uitgerust kijk je er toch wat positiever tegenaan en gaat het allemaal een stuk makkelijker.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in mijn omgeving is veel borstvoeding gegeven en daar heb ik gezien dat het meestal gewoon is om 5-6 keer borstvoeding te geven. (bij mijn vriendinnen zijn nachtvoedingen eigenlijk niet meer aan de orde dus dit is 5-6 keer overdag / avond). Pas met 6 maanden met bijvoeden werd het weer wat minder. Mijn twee vriendinnen waarmee ik tegelijk zwanger was zaten ongeveer in het zelfde schema als ik met FV. (ontbijt-lunch-tussendoor-avondeten-late avondvoeding. En dan soms er nog één tussendoor)