Hallo meiden, Ik ben Bianca 18 jaar woon samen met mijn vriend (Leo 24 jaar) we kennen elkaar ruim 5 jaar hebben sinds 7 augustus 2005 verkering en zijn 7 augustus 2006 verloofd. Ik ben ruim 3 maanden terug bevallen van een pracht zoon. Wij zouden graag voor een 2de willen gaan, omdat we er niet te veel ruimte tussen willen laten zitte. Het leukste lijkt mij.... een jaar en een paar maand. Ik vraag me af hoe jullie hier over denken... Liefs
Hallo Bianca, Als je echt een heel eerlijk antwoord wilt: ik moet er niet aan denken, zo snel alweer. Maar ik heb na de geboorte van Maud een postnatale depressie gehad, wat de situatie ook wat anders maakt. Maud is begin september 3 geworden, en ik ben nu pas toe aan een tweede, waar we hard mee bezig zijn... Ik heb het bij veel vriendinnen gezien van dichtbij, die ook weinig leeftijdsverschil wilde. En bij allemaal is het behoorlijk tegengevallen. Zijn hun eigen woorden hoor. Nu lijkt het misschien goed te doen, maar als de babay geboren wordt, is de oudste al wat ondeugender. Dan ben je de babay aan het voeden of verschonen, en dan gaat de oudste van alles uithalen. Maar dat is de begin periode, daarna hebben ze misschien wel veel aan elkaar. Maar onderschat het niet, zou ik tegen je willen zeggen, vooral na wat ik van dichtbij gezien heb. Verder veel succes. Ik zag dat je al 4 dagen overtijd was, heb ik dat goed gezien? Spannend..
Dankjewel voor je andwoord! Ik heb vandaag getest en ben niet zwanger. Bij ons kan het ook nog wel een tijd duren voor dat ik weet zwanger raak van wege mijn ongi is heel onregel matig. Liefs Ps ik ben blij dat je eerlijk ben, daar heb ik teminste wat aan.
Hai! Nog gefeliciteerd met je zoontje! Lichamelijk wordt dit ook afgeraden, 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Je lijf heeft heel wat ondergaan in die 9 maanden zwangerschap. Maar goed, de keus is heel persoonlijk natuurlijk. Succes in ieder geval
Daar heb je wel gelijk in We moet ook nog maar eens zien of het allemaal wel lukt, van wege mijn onregematigheid. Miss duurt het nog wel een half jaar voor de 2 in aan toch is.... je weet het maar nooit..... we vreeen in ieder geval ''onveilig'' dus de kans dat ik zwanger raak is wel aan wezig. Liefs
Ik zou er zelf eerlijk gezegd niet aan moeten denken. Mijn zoontje is nu anderhalf en we zijn bezig voor een tweede. Tegen de tijd dat er misschien een brusje is voor hem gaat hij 2 ochtenden naar de PSZ. En dan is hij alweer een stuk "zelfstandiger" dan hij nu is. En wat ik persoonlijk nog een nadeel vind van 2 kinderen achter elkaar dat je zoveel mist van de 1e omdat je dan met de baby bezig bent. Ook zei mijn VK dat het het beste voor je lichaam is om sowieso 9 maanden te wachten en het beste zei ze was een jaar. Maar ja de keus ligt natuurlijk bij jullie. Als jullie ervoor willen gaan mijn zegen heb je Liefs MissyN
ik wil ook niet veel tijd tussen de 1ste en 2de laten maar ik denk dat wij wel wachten tot mijn dochter 6 á 7 maanden is das al bijna want ze is volgende week alweer 5 maanden. ik ben vorige maand pas voor het eerst ongesteld geworden en ik wil eerst mijn cyclus een beetje begrijpen. weet jou omgeving het al? ik hoop dat het snel lukt groetjes patries
Persoonlijk vind ik het ook snel, maar het blijft natuurlijk je eigen keuze. Wij zijn ook voor een 2e bezig; ben begin april al gestopt met de pil en nu is het september en nog niks, dus je ziet, het kan best even duren voordat je weer zwanger raakt
Ja daar heb je zeker gelijk in dat het een best tijdje kan duren voor je weer zwanger bent! En zeker als je cyclus heeeeeeeeel onregelmatig is De mijne is nooit regelmatig geweest, ik kan er geen touw aan vast knopen.... Maar ja je weet het maar nooit. Miss duurt het nog wel een half jaar of miss maar 2 maanden dat heb ik niet in de hand.... het hoeft ook niet alle minuut. Liefs
Hi Bianca, Toevallig zijn wij ook met hetzelfde topic bezig, zie link hieronder http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=61972
hallo bianca, Ik zou er gewoon voor gaan. Het is wel waar dat ze zeggen, 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Maar ik heb er toevallig met mijn verloskundige over gehad omdat wij ook meteen weer willen proberen in de hoop zo gelukkig te mogen zijn nog een keertje zwanger te raken(Wij hebben net voor de geboorte onze dochter verloren) en die zei me dat ik nog zo jong ben (21) dat het lichamelijk geen probleem mocht zijn, als je er maar gevoelsmatig helemaal achter staat. Nu is het in jou geval natuurlijk ook nog de zorg voor jullie prachtige zoon. En idd misschien duurt het ook nog wel even. Gewoon lekker doen wat je hart zegt... SUCCES! Liefs van mij
Dankje wel! Wij zouden het erg leuk vinden om nu weer zwanger te kunnen zijn! Jullie ook heel veel succes en sterkte met alles! Dankjewel voor je lieve berichtje! Liefs
Leuk om te zien dat iedereen er anders over denkt.. Wij wilde er juist een flinke tijd tussen hebben.. Tot een paar maand geleden moest ik er niet aan denken om nog een kindje te krijgen.. Ik vond mijn zoontje zo geweldig. Ik heb nu alle aandacht voor hem.. (bijna 3) Maar ik moet nu bekennen dat het voor hem erg leuk is om een "brusje" te krijgen.. Hij vind het heerlijk bij mijn zus.. 2 meiden om mee te spelen.. En daardoor gaat het weer erg kriebelen.. En als het snel raak is, dan gaan ze misschien nog even samen naar het kdv en dan gaat hij naar school en heb ik weer "alle" tijd voor de tweede.. Hoe dan ook.. Als je er zelf maar klaar voor bent en je er gelukkig bij voelt.. Succes iedereen
hoi bianca! Tussen mijn dochter en zoon zit 2 jaar en 3 maanden. Het grote voordeel ervan is dat ze heel goed kunnen samen spelen en dat ze nog nét dezelfde dingen leuk vinden (is wel handig als je ze bijvoorbeeld een verhaal wil voorlezen of zo...). Het grote nadeel heb ik gevonden dat ik toen mijn zoon werd geboren ik veel minder van zijn babytijd heb meegemaakt dan bij m'n dochter. Een kind van 2 vergt erg veel tijd en aangezien een baby voornamelijk alleen nog maar eet, slaapt en p**pt, geef je die tijd dan ook. Bij ons kwam het er op neer, dat ik overdag met m'n dochter bezig was en savond na 9 uur eindelijk echt met m'n zoontje kon gaan spelen! Wij gaan nu voor onze derde, maar hebben dus bewust een paar jaar gewacht. Mijn zoontje wordt in januari alweer 4. Mijn broer is 4 jaar ouder dan ik ben en hoewel dat een behoorlijk leeftijdsverschil is, hebben we toch ook heus wel altijd samen gespeeld toen we klein waren.. Ik persoonlijk ben blij dat deze derde komt als onze tweede op de basisschool zit! Als het wil lukken natuurlijk dan he! Veel succes met beslissen wat jullie gaan doen (als dat nog nodig is, gelet op je banner!) groetjes!
Hoi meid, Hier is ook besloten dat we zo rond november/december aan de klus willen voor een 2e. Het is idd even afwachten maar bij ons is ook de reden dat we ze snel na elkaar willen. Maar we zien het wel, want het duurde toch ook ruim 1,5 jaar voor ik in verwachting was van Marciano. Succes meid!
Hey meiden, Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik ben nog steeds niet ongi geworden.... het is echt afwachten even, bij mijn zoontje heb ik ook pas 2 weken overtijd getest, omdat de eerdere test ook negatief zij. Liefs, Bianca18
Hoi meid, Wat leuk mijn zoontje is 7 juni geboren.... Jou kindje vlak er na! GRAPPIG Dankjewel jij ook heel veel succes! Hopelijk zal het nu wat sneller gaan. Liefs
grappig hoor mijn zoon heet net zo en ben net zo oud (bijna ) wij willen ook graag een tweede. al een lange tijd (al iets meer als jaar) ik wil ook niet dat er te lang tussen zit al is mijn zoon al 2 jaar. ik heb ook al meer als 2 jaar een relatie en wilen binnekort ook gaan verloven. snap je dus helemaal
Laat je gevoel spreken! We kunnen je alleen maar adviezen geven maar de beslissing moet je altijd nog zelf nemen Ikzelf ben zo blij dat ik noodgedwongen heb moeten wachten. Noodgedwongen omdat ik steeds maar een half jaar contract kreeg en we dus geen zekerheid hadden. Nu heb ik uitzicht op een vast contract en willen we dan voor de 2e gaan. Mijn dochter is 3 en wellicht dan als haar brusje komt (als ik zwanger mag worden) is ze 4 jaar. Als je een baby hebt is het allemaal best makkelijk maar eenmaal rond 1 tot 3 jaar zijn het echte handenbinders en wordt het lichaamelijk en geestelijk erg zwaar als je een kleintje hebt lopen of nog hebt kruipen en dan een baby erbij. Maarrrrrrrr als je nog een baby hebt en je krijgt er een baby bij kan je wel weer lekker een middag tukkie mee doen. Dat kan ik niet meer Zo zie je maar: elk voordeel heeft ook weer een nadeel hahaha. Succes met je beslissing!