Grote stolsels bij menstruatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jiska, Oct 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden,
    Wij zijn gisteren officieel ronde 11 ingegaan :( . Maar daar open ik geen nieuw onderwerp voor ;) .
    Ik ontdekte vandaag (en dat heb ik al bij meer menstruaties ontdekt) een heel groot stolsel (zeker 2 cm). Zo extreem dat ik echt zoiets had van 'dit is niet normaal meer'. Ook extreem veel pijn (hele dag door Ibuprofen) en pijn die doorstraalt tot m'n rug.
    Net even nagezocht op internet. Het hoeft in principe niets te zijn maar het kunnen ook heel goed ene soort knobbels in de baarmoeder zijn of een soort vleesboom. Opgezwollen buik (en dat héb ik de laatste tijd, bedacht ik op dat moment!) hoort er ook bij. De bloedingen duren ook langer (en inderdaad, mijn menstruatie duurt langer).
    Nou ja, ik ga me niet in één keer gek maken maar ik ga hier wel z.s.m. mee langs de huisarts. Dat heeft misschien wel verband met het feit dat we al zo lang bezig zijn? M'n cyclus is verder helemaal in orde.

Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?

2. marit123

marit123 Actief lid

Jan 2, 2007
    330
    0
    0
    Hoi Jiska,

Ik herken het, hier hetzelfde. Bij mij wisselt het erg, en ik heb er geen pijn bij. Ik heb ooit eens deze vraag gesteld aan de verloskundigen op dit forum en zij antwoordden dat het normaal is. Het betekent dat je meer dan gemiddeld bloed in je baarmoeder hebt en dit klontert dan tot stolsels. Ik heb vandaag een eerste afspraak bij de fertiliteitsarts (we zijn langer dan 1 jaar bezig) en ga deze vraag zeker stellen. Dus ik houd je op de hoogte wat het antwoord was als je dit wilt.
    Succes!

Marit

3. margot

margot Lid

Aug 30, 2007
    86
    0
    0
    hoi
    ik heb bij mijn laatste ongesteldheid ook flinke stolsels gehad. echt rood bloed met stukjes. Ik dacht een goede schoonmaak omdat ik recent ben gestopt met anti-conceptie. Hoop in jouw geval dat het niets ernstigs is.. Succes Margot

4. Steffel

Steffel Actief lid

Aug 10, 2007
    153
    0
    0
    Heb exact hetzelfde... Ben maar een 'klein wijffie', maar wel altijd zwaar ongesteld. Met stolsels en veel bloedverlies. En lichamelijke klachten als rugpijn, buikpijn en benenpijn.

Volgens mij is de ene vrouw gewoon 'licht' ongesteld en de andere wat zwaarder.

Alleen al je menstruatie opeens veranderd zou ik me zorgen maken en even de ha raadplegen.

5. marit123

marit123 Actief lid

Jan 2, 2007
    330
    0
    0
    Hoi Jiska,
    Ik heb vandaag aan de fertiliteitsarts gevraagd hoe het zit met die stolsels. Zij gaf aan dat ik me er geen zorgen over hoef te maken. Zij gaf als uitleg dat het vaak gebeurd als je relatief korte cyclus (4/5 dagen) hebt dat je lichaam dan 'snel' het bloed eruit gooit en dat het dan in stolsels eruit komt. Dit kan geen kwaad. Ik weet niet hoe het zit als je cyclussen langer zijn, maar denk dat het geen probleem is.

Succes hoor!
    Marit

6. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    ik had het vorrige maand k was 3dagen overtijd en toen kwam het ....

xxxx

7. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Heb er ook last van!
    Gaat gepaard met veel pijn en veel bloedverlies!
    De ene keer erger dan de andere.

Liefs Marjo

8. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Hoi Marit,
    Bedankt voor je antwoord! Ik ben benieuwd wat je te horen krijgt bij de fertiliteitsarts. Ik heb inderdaad op internet gelezen dat het opzich niets hoeft te betekenen. Ik ga dus ook niet gelijk aan het ergste denken. Maar er zijn naast die stolsels nog meer zaken waar ik ook last van heb (bijv. gezwollen buik, misselijk, voortdurend steken). Ik wil gewoon zekerheid dat er niets aan de hand is. Is er wel iets dan kunnen we er maar beter snel bij zijn.
    Jullie ook succes, meid!

9. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Dom van mij, ik heb over je tweede antwoord heen gezien.
    Nou dat is een hele opluchting om dat te horen! Gisteren sprak ik met m'n nicht en zij zei dat ze er ook altijd veel last van had. Maar zij is twee keer acher elkaar heel snel zwanger geworden dus het hoeft niets te betekenen.
    MIsschien laat ik me ook een beetje te veel gek maken door wat ik op internet lees. Daar staat dat dit soort dingen ook kunnen leiden tot verstopte eileiders en dat het zo'n 'rommel' kan worden in je baarmoeder dat een kindje zich er niet kan nestelen.
    Ik ga toch maar voor de zekerheid een afspraak maken bij de ha (als ik hem te pakken krijg want de lijn is telkens bezet). Ik herken dit ook niet van vroeger. Ik was altijd kort ongesteld maar nooit met stolsel...

10. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ jiska

ik had dat deze ronde ook , nou ben ik wel ongi geworden oa mbv clomid weet niet of het daar mee te maken heeft .
    waarschijnlijk is het ook mij allereerste eisprong geweest .
    misschien zijn het ook restjes van het ei ?

L.sybje

11. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Dat kan eigenlijk niet... Een ei is zo mini mini, daar kun je nooit een stolsel van ruim 2 cm (!) van krijgen. Het klinkt een beetje vies, maar het stolsel was zo groot dat het niet eens helemaal rood was maar ook nog voor een gedeelte de kleur van het 'gewone' slijm had (lichtgelig). Wat een lekker verhaal zo :) .

12. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oooww oke ,

let wel een ei kan zo'n 20 mm groot worden soms wel 26,5 mm ......

Share This Page