Wij aten vanavond mosselen, echt heerlijk! Op deze manier gemaakt: een rode ui en wat (3-4) tenen knoflook snipperen en in een grote pan met klontje boter aanfruiten. 250 ml witte wijn erbij en samen met wat tijm aan de kook brengen. Schoongemaakte mosselen erbij. Ongeveer 4 minuten laten koken, tot ze allemaal open zijn. Peper en (zee)zout erbij. En àls laatste 250 ml slagroom toevoegen en nog even doorroeren! Garneer met wat verse peterselie. Pan op tafel en eet smakelijk! Wat zijn jullie mossel-succes-recepten??
zou t precieze recept ff moeten opzoeken: maar op zijn thais met rode currypasta, cocos en koriander mjom mjom
Idd mossel seizoen is juist net begonnen. Vandaag nog mosselen op. Hier eigenlijk een vrij standaard recept. schone mosselen en mossel groenten in een grote pan. Soms een halve fles witte wijn erdoorheen,maar vandaag hebben we een fles bier en wat water in gedaan. Op hoog vuur totdat het kookt. Even de mosselen om scheppen. Dan nog een keer laten koken. Afgieten en smullen maar macy77 jou recept klinkt echt super lekker. Die ga ik eens een keertje proberen
Flesje bier mosselgroente mosselkruiden mossels aan de kook brengen om schuddelen nog even door koken tot ze allemaal open zijn lekker stokbroodje met kruidenboter erbij jammie krijg er trek van
Vriendlief werkt bij een groot visbedrijf. Die was blij dat het nu juist wat rustiger was geworden...
Dat klinkt echt goed zeg!! Daar krijg ik nou honger van. Hier vaak mosselen met knoflook, uien en witte wijn. Heerlijk!
Oh heerlIjk zeg! Krijg er trek van! Hier wijn, mosselgroenten, knoflook en boter. Het restje de volgende middag bakken en op brood eten hmmmm! Trouwens volgens mij heb je nu t hele jaar door mosselen. Hangcultuur mosselen. Worden in speciale rekken gekweekt. Zag laatst in de supermarkt gekookte mosselen voor in de magnetron. Dat lijkt me dan weer minder lekker...
Er zijn niet het hele jaar mosselen vanuit Nederland hoor maar het seizoen is al een hele tijd begonnen... Ze zijn wel erg lekker!
Aah, gadver. Volgens mij worden ze dan hartstikke taai! Geef mij maar gewoon lekkerverse, zelf gekookte mosselen. In Frankrijk plukten we de mosselen vaak zelf. Heerlijk!!
Hmmmm daar heb ik nu zin in! Je kunt wel raden wat we eten vanavond Oh trouwens ik maak ze altijd eerst goed schoon en de slechte eruit. Dan water koken met zout en de mosselen erbij met mosselgroenten en een uitje bovenop.. Heel gewoon maar zo vind ik ze het lekkerst! Houd niet van de wijn/bier smaak. Lust ik zo al niet (en hubbie is allergisch voor tijm dus dat kan ik niet gebruiken, ook niet met het oog op ons zoontje die de mosselen ook heerlijk vind!)
De mosselen vind ik het lekkerst op deze manier; Mosselen , mosselgroente, boullionblokje, flesje Jupiler ( of ander bier) Lekkerder heb ik ze nog niet gehad, en makkelijk ook!
Hmmmm, lekker! Jammer genoeg mag ik ze nu niet, maar gelukkig zijn ze er ook nog wanneer ik bevallen ben. Ik vind ze gewoon simpel met een lekker biertje altijd goed, maar wat ook lekker is, is op z'n Thais met wat koriander, limoen, chilipeper en knoflook. Je kunt ze dan zo pittig maken als je zelf wilt .
Die mag je gewoon eten hoor als je zwanger bent! Zijn gekookt en dus dood en niet meer rauw! Geniet er maar van hoor