Over allergie(en) heen groeien, ervaringen gevraagd

Discussie in 'Voeding' gestart door Flowers86, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowers86

    Flowers86 Bekend lid

    6 apr 2015
    784
    457
    63
    mijn zoontje (2,5 jr) heeft meerdere allergieën:
    Koemelk (maar waarschijnlijk nu overheen gegroeid, zijn aan het herintroduceren)
    Pinda
    Noten
    Kippenei

    Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met kippenei allergie. Je hoort dat veel kids eroverheen groeien. Wie heeft hier ervaring mee? Of juist met het er niet overheen groeien? En op welke leeftijd was dit?
    Wij hebben een provocatietest in het ziekenhuis gedaan en helaas moest na stap 6 de epipen eraan te pas komen... :(

    Wij hopen natuurlijk van harte dat hij er ooit overheen groeit.. bij pinda en noten weten we dat de kans klein is maar toevallig daar iemand ervaring met er overheen groeien??
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn neefje had een extreme allergie voor alle noten, en voor eieren. Hij is nu bijna zeven, en uit alle allergieën uitgegroeid.
     
  3. Flowers86

    Flowers86 Bekend lid

    6 apr 2015
    784
    457
    63
    Oh dat klinkt als muziek in de oren! Dank je voor je reactie!

    Iemand anders nog?
     
  4. Flowers86

    Flowers86 Bekend lid

    6 apr 2015
    784
    457
    63
    Iemand? :)
     
  5. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Ik heb zelf een koemelkallergie (koemelkeiwitallergie en lactoseintollerantie).
    Mee geboren, maar ben er nooit overheen gegroeid. Was vroeger oa ook allergisch voor citrusvruchten, soja en geitenmelk. Ben over geen enkele allergie heen gegroeid maar er in de loop van de tijd wel bij gekregen.
    Kippen ei en noten niet allergisch voor. En daar dus ook geen ervaring met wel/ niet overheen groeien.
    Moet eerlijk zeggen dat in mijn familie veel allergieën voorkomen, oa ook noten, maar dat niemand ergens overheen gegroeid is.. Dus hier geen goed nieuws!

    Ik hoop voor je zoontje dat hij er wel overheen zal groeien!
     
  6. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ik had zelf als kind een pinda allergie en hier ben ik ook overheen gegroeid.
    Ik denk zelf dat het te maken had dat ik zo allergisch was en dat ze nog niet allemaal wisten wat het was en daardoor ga je steeds meer op dingen reageren.
    Ik heb bijvoorbeeld ook 1 jaar allergisch gereageerd (dmv zo'n krasjestest) op katten maar jaar erop was dat alweer weg.

    Sterkte ermee, het is heel lastig maar er kan nog zoveel gebeuren :)
     
  7. Flowers86

    Flowers86 Bekend lid

    6 apr 2015
    784
    457
    63
    Dank voor jullie reacties!

    @LizMe had je ook allergische reacties op de pinda of kwam dat ook alleen uit een test? Hier bij zoontje beiden namelijk en ze zeggen dat maar 10% erover heen groeit... dat is zo NIET hoopvol weinig :eek:
     
  8. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

  9. Flowers86

    Flowers86 Bekend lid

    6 apr 2015
    784
    457
    63
  10. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    ah okay :)
     

Deel Deze Pagina