Hallo allemaal, ik ben gewoon eens heel benieuwd... hoeveel eten jullie kinderen eigenlijk? Ik heb een meid die aan de kleine kant is en ze is denk ik net als ik niet zo'n grote eter. Hier eet ze ongeveer (haalt ze nu niet want ze is ziek) dit: 7 uur: melk en soms 1/2 snee brood 10 uur: 100 -150 gram fruit (1 - 1,5 stuk) 12:30 uur: pap gemaakt van 120 ml melk en 1/2 - 1 snee brood 15 uur: melk en iets van een rijstewafeltje of soepstengel (lang niet altijd) 17 uur: 100 - 200 gram warm eten (wisselt sterk, 200 gram haalt ze meestal niet) met 100 gram fruit als toetje 19 uur: melk Tussendoor bied ik drinken aan (diksap, kruidenthee of water). De melkflessen wisselen tegenwoordig, meestal drinkt ze geen 180 meer op. Wisselt van 90 - 180 ml. Sinds begin september is ze 's nachts vaker wakker en drinkt ze dus 's nachts ook nog een flesje.
Ik vind dat echt nette hoeveelheden hoor, zeker niet te weinig. Ze krijgt 4 melkvoedingen, 2 X brood (en pap!), 2X fruit, tussendoortje en avondeten. En dan nog vaak een nachtvoeding. Ik zou me geen zorgen maken, al eet ze elke keer een beetje, in totaal krijgt ze zeker genoeg binnen.
Ik vind het echt netjes klinken! Zou me echt geen zorgen maken. Bij ons is het nu met 9 maanden: 8.00 bv en 1/2 tot 1 boterham Loop van de ochtend fruit, meestal ongeveer 1 stuk (formaat appel, dit was meer maar nu ze sinds kort brood eet in de ochtend heeft ze minder trek). 12.00-13.00 bv en 1 tot 2 boterhammen, soms een stukje fruit toe Loop van de middag nog wat fruit met evt Griekse yoghurt/rijstwafeltje/soepstengel/komkommer en drinken. 17.30-18.00 groenten, aardappel/pasta/rijst. Ze bepaalt zelf wat en hoeveel ze hiervan eet en ik denk dat het tussen de 100 en 300 gram ligt, varieert maar meestal eet ze wel flink. Toe een beetje Griekse yoghurt. 19.00-19.30 bv (Soms dan al erg moe en valt ze na een paar kleine slokjes in slaap en komt ze rond 22.00 nog een keer). Tussendoor wat kruidenthee of water. Bv op verzoek dus dat kan verschillen. Ik ga ervan uit dat ze zelf regelt dat ze genoeg binnen krijgt.
Hhier eentje van bijna 9 maanden: 's ochtends vroeg bv 7.30 halve boterham met boter 9 uur bv 11 uur: fruit, niet zoveel, een halve peer of banaan of zo 12.30 uur: 1/2 boterham met boter 13 uur: bv 15 uur: babykoekje met paar slokjes water 18 uur: avondeten 1/2 potje of bijv. 1 aardappel met een stuk of 6 worteltjes of boontjes of zo 19 uur: bv 23 uur: bv 3 uur: bv Vooral nog heel veel bv hier dus. Fruit vindt hij niet zo heel lekker, warm eten wel.
@Sandana: netjes hoor!! Ik ben ook benieuwd, wie wil ff meekijken? 6.00 bordje pap van 140ml opvolgmelk 9.30 griekse yoghurt met fruit en water 11.30 1 boterham met beleg of boter met melk of ander drinken 100cc 15.00 1 boterham met boter uit het vuistje OF soepstengel met wat drinken 17.00 150-200 gram verse groente met toetje 19.00 100cc opvolgmelk (soms wel op, soms niet)
Dank jullie wel voor de reacties. Het is niet zo dat ik me zorgen maak, maar het is wel fijn om wat vergelijk te hebben. Of je op de goede weg zit Ze is nu goed ziek, gisteravond heeft ze nog goed gegeten, vannacht om 6 uur voor het laatst een beetje melk en om 10 uur enkele hapjes fruit uit een potje (ze wil geen stukjes ivm verstopte neus). Hoop dat ze dadelijk wel wat wil als ze uit bed komt, want ze moet wel goed drinken. Heeft ook sinds gister hoge koorts. In de 39, vannacht 39,5. Ik heb morgen nog vrij dus ik kijk het vandaag nog even aan. Anders bel ik de huisarts op. De verkoudheid begon vorige week dinsdag. Toen 1 dag niet lekker geweest, daarna ging het wel tot ze gister koorts kreeg. Gister deed ze het wel nog goed gelukkig, vandaag zullen we nog even afwachten.
Ahhh wat sneu. Hopelijk snel weer beter! Onze dochter had 1,5 week geleden 6e ziekte (wisten we natuurlijk pas toen de koorts weg was en er vlekjes verschenen) en toen heb ik haar even voor en na ieder slaapje laten drinken. Heb op de 3e dag hoge koorts even de huisarts gebeld en die zei ook dat drinken het meest belangrijk is. Beterschap!!!
Fles 180/6 + boterham met beleg 1 st fruit Fles 180/6 + boterham met beleg Babykoekje of fruit en sap Warme hap Fles 210/7
Hier een kleine van 8 maanden die de -1 lijn volgt en eet/drinkt dit ongeveer... 7.00 180/6 11.00 1 boterham met roomboter en jam oid 12.00 fles 180/6 14.30 fruit 1 stuk, soms een klein fruitje zoals vijg extra 17.30 groenten, aardappel, vlees/vis.. Geen idee hoeveel... Ong. Kleine aardappel, iets meer groenten en klein stukje vlees/vis.. Yoghurt als toetje 19.00 fles 180/6 maar die gaat vaak niet leeg... Soms eet ze ook bar weinig en soms eet ze als een bootwerker!
Hier een jochie van 9 maanden en 2 weken. Volgens het CB eet hij teveel en is hij te groot voor zijn leeftijd (kan er moeilijk een stuk vanaf halen he ) Hij weegt 11 kilo en is 80 cm, dit is wat hij eet: 7 uur: flesje 200cc water met 6 schepjes nutrilon2 en 2 schepjes pap 10 uur: bakje verse fruithap 12.30 uur: 2 boterhammen met beleg en bekertje normale melk 15 uur: tussendoortje (beetje yoghurt of plakje ontbijtkoek of beleg) 17 uur: avondeten 19 uur: flesje 210cc water met 7 schepjes nutrilon2
Ik heb de indruk dat mijn knulletje in vergelijking ook heel erg veel eet. Hij is net geen negen maanden 7u: 210+7 11u: fruitpap (2 á 3 stukken - bvb appel, peer, pruim) 15u: groentenpap 250g - 18u: 2 sneden brood met boter en fruit of beleg (hiervan beland meestal de helft of 1/3e op de grond 19u30: 240 +8 soms tussendoortje als rijstwafel, joghurt,.. Ik denk dat ik die laatste fles terug ga verkleinen. Hij eet nu redelijk goed van zijn brood.
Ik vind het veel ja! Hier BV op verzoek wat neer komt op 5-6 keer per dag en 2 in de nacht. Verder 2x per dag een kwart tot hlf sneetje brood (en soms niet eens) Tussendoor een stukje cracker of (halve) soepstengel. Avondeten hoeft ze nauwelijks, fruit (daarna) een paar kleine stukjes afhankelijk wat het is.
Hier nu: 7.30 180/6 10.00 1 fruit 12.00 1 boterham+beleg en fles van ca 150cc waarvan 90/3 melk en verder thee 16.00 flesje water/thee/soms sap en 2 broodkorsten 17.30 groeten/aard met vlees/kip/vis 19.00 180/6 + 2 maatschepjes rijstebloem Kom net bij CB vandaan en meneer volgt qua lengte de +2 lijn maar qua gewicht loopt ie iets terug. Is sinds een paar weken flink beweeglijk en mag dus wat meer hebben. Ik wil nu eigenlijk ook een boterham om 07.30 gaan introduceren en van zijn flesje tussen de middag alleen thee maken, en evt ook hier een extra (1/2) boterhammetje geven.
Wij hebben een enorme actieve dame en heeft daarom volgens de arts ook wat meer nodig. Ze heeft ook behoorlijke reflux..dus wat erin gaat blijft er vaak niet allemaal in. 08:00 180+6 nutrilon 10:30 fruit (1 stuks) 12:00 180+nutrilon 14:00 boterham (1) 16:00 180+6 18:00 potje avondhapjes (200gr) 20:00 180+6 Verder eet ze met de lunch en het avondeten ook wat met ons mee. Als het avondeten niet babyproof is krijgt ze een babykoekje. Maar vaak eet ze lekker mee van de aardappels en de groente.
Wat krijgen jullie kindjes nog ontzettend veel melk zeg. Bij ons is het schema zo (ongeveer ): Ontbijt: fles 120/4 + 1 boterham Tussendoor: 1 á 2 stuks fruit + thee/sap Lunch: fles 120/4 + 1,5 boterham Tussendoor: thee/sap + koekje/soepstengel etc Avondeten: groente+aardappel/rijst/pasta + vlees Toetje: yoghurt Voor slapen: fles 150/5 Soms 's-nachts nog een klein flesje, meestal geef ik dan 90/2, ben erg bezig met dit afbouwen. Verder geef ik de flesjes niet tegelijkertijd met de boterhammen hoor, meestal zit er wel wat tijd tussen (30min ofzo). Het is toch zo dat het advies is met 1 jaar op 300ml zuivel te zitten of niet? Daar ben ik nu een beetje naartoe aan het werken.
Saartje, ik dacht dat ook, maar voedingsdeskundige hier geeft het advies die tussen de middag er in te houden Zit dus ook beetje te zoeken nu. Ik ga denk ik naar 120/4 om 7 uur, 60/2 met thee om 12 u en 180/6 om 19 u toewerken. Als er straks met 1 jaar idd maar 300cc mag dan is de stap niet zo groot.
Hier sinds 2 weken ongeveer dit schema ( Hij is nu bijna 10 maanden). 06:30 210/7 pap en 1 snee brood met boter 10:00 fruitshake in totaal ongeveer 300ml fruit met gewone soja melk. 11:30 2 sneden brood met boter en water erbij 15:00 fruitshake ongeveer 200 ml fruit met gewone soja melk. ( soms heeft hij in de ochtend alles opgedronken en krijgt hij nu thee/water met een liga) 17:00 250 gr warm eten en 150 gram soja yoghurt. Laatste fles wil hij helaas niet meer ( was het enige moment op de dag dat hij even stil lag en ik hem op mn gemak kon bewonderen )
Zolang je kindje goed groeit en niet constant ziek is zou ik mij geen zorgen maken. hier het tegenovergestelde probleem, mijn zoontje eet heel erg veel,) Ontbijt: 1,5 bh daarna een cracker en ongeveer 150 cc opvolgmelk tussendoor: 1 a 1,5 stuk fruit en paar slokjes water of kruidenthee tussen de middag: 1,5 bh (hij zou er wel 2 lusten, maar ik stop hierbij) een cracker en een stuk fruit Even later ongeveer 150-200 cc opvolgmelk tussendoor: een stuk fruit en water/thee, soms een halve rijstewafel of soepstengel erna Als ik aan het koken ben wat stukjes komkommer of paprika warme maaltijd: zeker 400 gram, soms meer (weeg het normaal niet af, maar is meer dan een kinderbord vol (3/4 groenten en de rest aardappel of pasta), dan wat volle yoghurt voor het slapen een flesje drinkt hij meestal op