Over baby's van 9 - 10 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Sandana, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ons mannetje drinkt uit een tuitbeker. Ze zeiden bij het cb dat hij van de borst gewoon uit een open beker kon leren drinken, maar dat vind ik helemaal niet handig. Een tuitbeker kan hij gewoon vasthouden zelf, zonder al teveel geknoei.

Ja, leuk, al die 12-12-12jes. Maar 6 weken, wat vroeg, zal zwaar geweest zijn. Ik was op 20-12-2012 uitgerekend, ook wel erg mooie datum, maar hij wilde kennelijk op 12-12-12 hihi.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb een tuitbeker gekocht waar het deksel vanaf kan en dat dan een gewone beker is. Heel goedkoop en bij de DA. Geen schroefdeksel dus, maar een klikdeksel.

De kan hem aan de zijkanten vasthouden aan de handvaten. En verrassend gaat het goed het drinken zo. Ze wil verder geen tuitje of zo erop. Ze drinkt ook amper water, rooibosthee of diksap uit de fles... daar moet melk uit komen vindt ze haha. Dus het andere drinken bied ik aan uit de open beker met handvatten.

Ik heb juist liever een hoop geknoei en dat ze meteen goed leert drinken dan de hele tijd overstappen op andere systemen die ze dan steeds weer aan moet leren. Ik help haar liever.

@ 12-12-12
    Ik was uitgeteld op de 13e. Nu ben ik uitgeteld op 11-02-2014... zou een bak zijn als de volgende dame op 14-02-2014 komt. Past mooi mijn onze oudste dochter en onze trouwdatum van 20-07-2007.
    Ik vind het erg leuk dat er dadelijk 14 maanden tussen zit, maar inderdaad is het best zwaar zo. Maar zou niet weten of het zwaarder of minder zwaar zou zijn als we langer gewacht hadden. Ik was natuurlijk niet helemaal hersteld van de eerste, heb ook complicaties gehad. Maar ik ben er erg blij mee :)

3. Alf

Alf Niet meer actief

Goed punt. Ik ga ook maar meteen op een beker op de dagen dat ik thuis ben met hem. Nu loopt ie qua ontwikkeling wat achter dus heeft ie nog een paar weekjes respijt maar dan gaat ie er toch echt aan! Als hij 1 wordt wil ik hem eigenlijk wel over hebben..

Manlief heeft daar op zijn dag echt het geduld niet voor, en ook bij de gastouder gaat het met nog vier kindjes niet echt rustig lukken denk ik zo dus mag ie maandags nog even lekker flessen en de andere dagen bij de oppas zien ze het maar ;) Als ie het bij mij een beetje onder de knie heeft geef ik hem gewoon geen fles meer mee :p

4. Alf

Alf Niet meer actief

Spannend hoor Sandana! Hoop dat alles inmiddels goed gaat en dat je je goed voelt! Ik had opzich ook wel snel doorgewild voor een tweede. Maar dat is me na een spoedkeizersnee met complicaties min of meer verboden. Ik merk nu al dat ik er tegenop ga zien. (Bij mij niet echt soepel gegaan allemaal) Betrap mezelf er soms zelfs op dat ik misschien wel het liefst niet meer wil.

5. Alf

Alf Niet meer actief

Dat is wel heel eigenwijs! :D
    Die knul heeft gevoel voor cijfertjes..;)

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Over het uit een beker drinken: ik doe gewoon twee slabbers om en ik trek de mouwtjes omhoog. Het knoeigehalte valt hier dus best mee ;)

Ja inderdaad is dat zo dat je na een keizersnede langer moet wachten. gelukkig had ik een normale bevalling. Duurde wel 35 uur vanaf dat de vliezen braken (hoog gebroken). Tegen het einde weeënopwekkers gehad en remifentanyl omdat ze bang waren dat ik anders te uitgeput was om nog goed te kunnen persen. Maar het persgedeelte ging super met eigenlijk minimaal pijn (pijnstilling heb je dan niet meer).
    Bij mij ging het daarna loos.... borstvoeding die niet op gang kwam, een infectie, later alsnog borstabcessen... Zou eigenlijk midden februari weer gaan werken, maar dit werd 1 april met halve dagen en zo opbouwen. Na 5 maanden na de geboorte van onze eerste voelde alles alweer zo lang geleden dat ik echt een drang kreeg om weer aan de tweede te beginnen. Meteen weer raak :)

Vervelend voor jou dat je er eigenlijk tegenop ziet! Misschien moet je op dit moment gewoon nog even genieten van je kindje en nog wat zaken verwerken. Ik zou je aanraden daar eventueel hulp bij te zoeken, ook omdat je dan niet je hele zwangerschap in de stress zit. Niet goed voor jou of je kindje(s).

7. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Schema van mijn meisje. Tijden verschillen nogal is, ligt er maar net aan hoe laat ze wakker word.
    Maar t gaat ongeveer zo

07, 30 180/6 met 3 schepjes bambix
    10, 00 ong half potje fruit 100 gram, soms meer soms minder met water
    12.00/12, 30 boterham met thee, verschillend hoeveel ze er van eet en maak ik nog een fles van 180/6 hier drinkt ze van wat ze wil
    15, 00 fruit 100 gram met water
    17, 30 groente verschillend laatste tijd eet ze slecht, normaal wel 200 gram en danoontje met water
    19, 00 180/6

Ze drinkt niet altijd de flessen leeg, maar ik blijf 180 aanbieden omdat ze hem vaak wel leegdrinkt. Overdag bied ik haar de gehele dag drinken aan, dus ook tussen de voedingen door. Ze wil niets anders als water en thee. Ook krijgt ze tussendoor nog wel is een koekje ofzo

8. Alf

Alf Niet meer actief

Working on it ;)

Het is net als op vakantie gaan en niet van vliegen houden. Ik wil heel graag naar Amerika, maar zal toch die vlucht moeten maken.
    Een volgende zwangerschap is een hobbel die de enige weg is naar mijn wens. Maarja.. ;)

9. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmmm, mijn zoontje daalt de laatste tijd in gewicht.

Dus ik maak me zorgen. Kan iemand mij helpen en meekijken met mijn schema?

Half 7 bv
    10 uur: fruithapje, 200 Gr.
    12 uur, 1 boterham, beetje bv
    15 uur, soepstengel
    17 uur: avondeten 100 Gr. Tot 150 eet hij, beetje bv als hij weinig eet.
    Half 7: soepstengel bij ons aan tafel
    Half 8: bv

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hoe oud is hij?
    Ik zou sowieso 's-ochtend ook brood gaan geven, kreeg ons zoontje al best snel, naast de bv.

Maar als hij echt afvalt, zou ik even langs een dokter gaan om te kijken of er medisch niets mis is. Als alles in orde is zou ik met een diëtiste bekijken hoe je dit het beste kunt aanpakken

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Van de 12-12-12jes heb ik dan wrs nog de makkelijkste bevalling gehad. 12 uur zonder complicaties. Bv ging ook goed.
    Lijkt me erg zwaar, een moeilijke bevalling of keizersnede.

Vond het erg knap van jullie dat jullie er (zo te lezen) goed mee omgaan en het wel hebben kunnen verwerken!

Ik ga eerst zorgen dat mijn beste vriendinnetje mama wordt (is nu 39w :)). Daarna kijken wij wel, wrs in het nieuwe jaar een poging wagen, spannend ;)

12. Alf

Alf Niet meer actief

Hier was de laatste keer cb ook een afbuiging in de curve te zien. Ben tussen de middag twee boterhammen gaan geven, en hij krijgt nu sinds een week 200 gram avond eten.

Heb je inzicht hoeveel cc je kindje aan bv drinkt?

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Maar een afbuiging is iets anders dan afvallen. Als het kindje echt afvalt, vind ik dat je even langs een arts moet gaan. :)

14. Alf

Alf Niet meer actief

Mee eens

Deel Deze Pagina