over belaste pezen arm en nu

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik liep al 2 weken met enorme pijn in mijn rechter arm maar goed Wen diclofenac en 2 paracetamol en het ging wel. Maandag ging het alleen niet meer ik lag huilend in bed van de pijn dus mijn man kwaad en ik gister de huisarts gebeld. Vanmorgen dus geweest huisarts niet blij met mij over de hele arm de pees aanhechtingen super verdikt. En dus mijn arm zwaar over belast maar nu.

Ik mag niet tillen en niet teveel bewegen en niet boven mijn macht dingen doen. ik moet rust houden.
    Heel makkelijk maar. Ik heb een peuter van 10 kilo een baby van 10 kilo. 2 honden uit te laten ik moet het huishouden doen was ophangen etc

Wat nu ik kan moeilijk alles laten vallen toch? Loop ik nog ergens risico mee als ik gewoon doorga?

2. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Fysio inschakelen en proberen jezelf zoveel mogelijk in te houden. Wat moet dat moet, maar misschien kun je het op een andere manier? Ik heb hetzelfde gehad, net sinds 2 dagen de goede kant op, maar volgens de fysio moest ik ook rustig aan doen, ja gaat makkelijk met een bedrijf en vier kids. Maar nu gelukkig toch beterend. Sterkte er mee!

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Uitleggen dat je zoontje zelf moet lopen? En alleen ingrijpen als het echt moet?
    De was laten liggen net als de rest van de (zware) klusjes.
    Of anders proberen alles met 1 hand te doen.

Want tja, wat wil je anders? Je moet toch echt rust houden :)

Sterkte! x

4. ik heb helaas ook regelmatig last van beginnende peesontsteking. Hier ligt het eigenlijk altijd aan mijn kussen… Even opnieuw opschudden of een nieuwe kopen en dan is het vaak binnen een week weer weggetrokken.

Ik moest ook allerlei oefeningen doen en ontlasten, maar per toeval kwam ik hier dus achter…. Wie weet heb jij hier ook iets aan :)

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Mijn zoontje is 9 maanden dat gaat hem niet worden. En dochter is 2.5 maar ze zal toch 4 keer per dag de fiets op moeten bijvoorbeeld.

De was laten liggen Word snel heel veel ik draai nu al 2 machines per dag hihi

Oo ik baal hiervan

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Toch zal je rustig aan moeten doen. Zo heb ik dus een dik jaar met een ontsteking in me elleboog gelopen. Omdat ik eerst niet naar de huisarts wou. en toen dus ook geen rust wilde nemen.
    Tot ik dus echt niks meer kon. En waardoor de genezing dus ook lang duurde.

Probeer waar mogelijk te ontlasten. Waarom 4 keer per dag op de fiets? Kun je dit niet eventueel lopend doen? Heb je geen wasdroger waar je tijdelijk even je was in kunt doen?

7. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier een zwaar gekneusde pols en vingers zwaar gekneusd.
    Oudste kleed zich zelf aan is 4.5 jaar
    Jongste in pyjama naar kdv.

Manlief doet savonds nu was en huishouden en moeder strijkt

Is beetje behelpen maar geen andere keus

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

4 keer per dag op de fiets om dat ik haar niet 14 om op een dag wil laten lopen ;)
    Ik heb nu met manlief af gesproken dat hij stofzuigt en de was ophangt en afhaalt.
    De rest komt wel op mij aan. Was droger doe ik de kleding niet in dat van mij en mijn man mag niet in de droger en het meer en dwel van de kinderen ook niet helaas

9. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Laten overblijven op school zodat je nog maar 2x naar school hoeft.

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier helaas al bijna 4 jaar peesontstekingen in mijn rechter arm, pols, schouder en een tenniselleboog. Als ik rust gaat t goed, als ik teveel op de laptop zit of til is het zo weer raak. Nu ook mega dikke arm. Ik geef dan een dagje de kleine aan moeder mee en doe even geen boodschappen ed. Rust is het enige wat helpt op langere termijn.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ze hebben continue rooster maar ik zal toch echt mee naar vinnen moeten om mijn kleuter naar binnen te brengen met peuter en baby bij me

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Waardeloos die peesontstekingen. :( Geloof mij, als je er redelijk snel vanaf wilt komen en hopelijk voorgoed, dan zal je die arm absolute (!!!) rust moeten geven, dus 0,0 belasting. Als je dat niet doet wordt het een chronische aandoening en zal het bij het minste of geringste terugkomen. Ik was eigenwijs en heeft heeft vervolgens enkele jaren geduurd voordat ik er écht vanaf was. Ga ook naar de fysio en acupunctuur help ook erg goed met dit soort aandoeningen. Sterkte en beterschap! :)

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oei ik herken het! Na de zwangerschap (8 maanden geleden net) een peesontsteking gekregen. Heb al jaaaren daar een gevoelig plekje tot het uitstraalde naar schouders en borst krijg het er soms benauwd van. Fysio hielp hier niet slechter nog.. het werd juist erger. Rust was beter. Maar heb het net zoals jij een kindje van ongeveer 9 kilo alweer en nog niet kruipt/loopt. Moeilijk he meid. Veel sterkte!!

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik heb een tusenribspierontsteking en mag ook niet tillen. dochter van 10 maanden. dus ook lastig. man doet in huis alle zware dingen stofzuigen, was enz.. dochter gaat naar de oppas of heb een vriendin in huis die helpt en haar tilt waar nodig. maar je kunt evt ook aanspraak maken op zorghulp via de gemeente. via de wmo misschien dat je hulp kan krijgen met je kindje naar school brengen en evt met wat andere dingen.
    rust houden is iig belangrijk wil je dat het snel over gaat en niet chronisch wordt, sterkte

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    oppas heb ik niet zo helaas.

ik heb van de dokter nu een zalf gekregen met diclofenac hebben jullie daar ervaring mee?

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja bij mij hielp het niet :p

Maar goed daar heb je niks aan, toch zoveel mogelijk rusten helaas.

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zou toch echt een manier proberen te zoeken waarbij je je arm zoveel mogelijk ontlast! Daarbij idd fysiotherapie en ik heb omdat ik zowel een golfers als tennisarm had een brace gedragen die mijn spieren ontzag. Ben er dik twee jaar zoet mee geweest, omdat ik er in het begin ook niet aan toe wilde geven.
    Sterkte ermee, want het is echt geen pretje!

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ontlasten en hulp inschakelen. Niet eigenwijs denken ik zal moeten . Nee je moet niet . Je bent ziek , punt. vraag of oma/vriendin tijdens boodschappen doen je oudste op kan halen. Boodscahppen is simpel even op facebook, wie gaat er boodschappen doen vandaag en wil voor me meenemen.

Wassen ook vriendin?familie?buurvrouw op koffie vragen en even vragen op te hanegen. Erin doen lukt wel met 1 arm.

Kids ( die kunnen) laten klimmen als het nodig is. dus op kruk/stoel. bank. Hulp vragen en rust in die arm. Moet je naar school vraag dan in ieder geval op school of iemand even kan helpen tillen.

19. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Meid, als jij het weet hoe je het moet doen met 1 arm, vertel het me dan even...Ik zit hier nu al 8(!!) weken met een gebroken arm, en alle bijkomende ellende erbij.
    Alles is een puinhoop hier. Ben het zo zat.

Beterschap met je arm.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

HULP VRAGEN! meiden kom op. Als ik met mijn verrotte rug nog steeds mensen kan regelen om me te helpen, kunnen jullie het zeker voor een periode die weer over gaat.

vraag je buurvrouw of ze je boodschappen mee neemt. Vrag de kinderen die wel kunnen aankleden, de andere te helpen?een kontje te geven eeen had te geven.

Vraag je vriendin als ze er toch is of gewoon uitnodigingen voor koffie om even de was op te hangen/ de vaatwasser te doen of aard. te schillen.

Lioness: jouw oudste meiden kunnen sowieso helpen natuurlijk, als ze thuis zijn.

Deel Deze Pagina