Kleuters in tranen: geen iPad, maar aaiPet op 1 april | B R I G H T Wat vinden jullie hiervan??? Ik heb weinig verstand van kleuters Dus ik verbaasde me er eerlijk gezegd nogal over. Toen ik 4 was, was ik nog helemaal niet bezig met zulke dingen en had je me ook niet echt aan het huilen gekregen als ik geen iPad kreeg .
T gaat denk ik t meest om dat je iets beloofd krijt maar het later niet krijgt... Vind ik echt super zielig!
Ik vind het geweldig! Maar zie het als een statement i.p.v. een grap. Dit moet toch de ogen openen van de ouders die een Ipad voor 4-jarigen normaal vinden
tja - ik vind het toch wel humor hoor haha . Denk dat de ouders die jaloers waren, het nu ook wel humor vinden, terwijl ze dat eerst zeker niet vonden . Ik denk enerzijds dat ik zo'n grap wel zou kunnen waarderen bij mijn oudste, maar dat is een 'oudste' kleuter - groep 2 dus. Misschien maakt dat nog verschil? Maar ik zou het wel uit moeten leggen. Het zou best lang duren voor het kwartje valt denk ik. De humor is dus vooral bedoelt denk ik voor de grotere kinderen (+ouders ) . Misschien hadden ze een andere leeftijdsgroep moeten nemen. Kinderen die al kunnen lezen en schrijven. Dus zielig - ja misschien, maar ik zou er niet zo zwaar aan tillen in elk geval
het is idd meer een grap voor ouders...die wel moeten inzien dat een ipad voor een kleuter een beetje erg bizar is. Maar goed weet dat er genoeg kleuters zijn die er 1 hebben. Maar om ze allemaal er uiteindelijk 1 te geven, vind ik echt te dom voor woorden...had ze dan een ander cadeautje gegeven om het goed te maken: pak stoepkrijt ofzo
Ik zou dat echt niet fijn vinden trouwens als mijn kind een iPad krijgt van school . Ik bepaal liever zelf wat voor speelgoed hij mee speelt. Een iPad vind ik meer speelgoed voor volwassenen
De iPad is uiteindelijk niet aan de kleuters zelf gegeven voor thuisgebruik maar puur voor het gebruik in het klaslokaal toch? Dat zeiden ze geloof ik bij RTL nieuws.. Ik vond het iig niet nieuwswaardig..
Ik vind het echt heel sneu voor de kindjes, mijn 4 jarige weet trouwens heel goed wat dat is, ook al heeft zij er geen.
Mijn zoon heeft zelf geen ipad maar speelt er op de bso wel op. Hij zou dan ook erg graag een eigen ipad willen maar nee dat krijgt hij niet. Maar vind het geen grap om de kleuters dat te beloven en dan zo'n grap. Het gaat mij niet om de ipad maar wel om de teleurstelling bij de kids kom op een grap moet voor beide partijen leuk blijven.
Ik vond het een hele goede grap. En mijn man en ik waren echt heel verbaasd dat die kinderen alsnog een ipad hebben gekregen. Ze moeten maar leren omgaan met teleurstellingen. En ik was als ouder ook niet blij geweest als mijn zoontje op 4 jarige leeftijd een ipad zo krijgen.
Ik vind het sneu. Dit is geen grap die je met jonge kinderen uithaalt. Voor oudere kinderen en volwassenen is het ook een teleurstelling als een beloofd cadeau niet doorgaat. Maar wij kunnen het plaatsen ('t Was maar een grapje.) en kunnen onze emoties ook goed kanaliseren. Veel jonge kinderen kunnen dit nog niet en zijn hier echt oprecht verdrietig van. Moet je niet doen. Bovendien moet jij bij een 1-april grap iets verzinnen waarvan niemand raad dat het een grap is. Als mensen je doorzien en je blijft gewoon doorgaan, is het geen 1-april grap meer.
bij mijn zoon op school, hadden ze ook een 1 april grap, onze zoon kwam met een briefje thuis van school waarin stond dat alle lichten in de wc,s het niet doen, en ze nog naar de oorzaak zoeken waardoor het komt,en of de kinderen een zaklamp mee konden nemen, want anders was het erg donker op de wc, dus de volgende dag hadden de meeste kinderen een zaklamp meegenomen, en toen werd er verteld dat het om een 1 april grap ging. dat vind ik wel een leuke grap, de kinderen konden er ook wel om lachen.
Ik vind de grap niet echt geslaagd, vooral bij kinderen moet je toch oppassen met dit soort grappen. Wat betreft de combinatie Ipad en kleuter, mijn dochter weet echt wel wat een Ipad is. Wij hebben er zelf één, waar zij ook op mag. Zie het probleem daar ook niet in. Ze speelt graag (leerzame) spelletjes op de Zappelin app, memory spelletjes en ze de Dora tekenen en spelen app vindt ze ook erg leuk. Het is niet alsof ze er continu op zit, gewoon af en toe. Vandaag was ze de hele dag lekker buiten spelen (ook stoepkrijten ).