Over Borstvoeding op RTL gisteren...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Remember, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @ asjuh....

Ik dacht er helemaal ook zo over! Ik vond het zo walgelijk om te zien, dat kind die daar op de bank lag...krijg er nog kippevel van. Het gaf me zo'n 'vies' gevoel dat ik meteen me af ging vragen of ik het uberhaupt nog wel wilde....raar he!

Ik irriteerde me ook dood aan die groep vrouwen, ze waren zo aan het provoceren. Kind aan de borst terwijl ze boodschappen aan het afrekenen was!

gr. debby

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik werd wel misselijk toen een van die mannen zei dat hij er ook wel eens aan ging hangen. Zou er niet aan moeten denken dat me vriend zometeen vraagt schat mag ik effe haha

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb een keer op eenverjaardag gezeten, waar ook een vrouw met een kind van 17 maanden was. Dat kind trok ook haar moeders shirt omhoog en wilde drinken. Ik heb nog nooit zo stom staan kijken. (was trouwens niet de enige) De meeste kinderen dronken ranja en aten taart en zij hing aan haar moeders borst. :confused: Zodra ze met de pot mee eten zou ik er mee stoppen.

4. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Ik vond het ook walgelijk.....baby's hebben melk nodig maar na een jaar kunnen ze echt wel wat anders hoor....en dan 8 jaar oud volgens mij deed die moeder het meer voorzich zelf dan voor dr kinderen...brrrrr...en inderdaad die vader die ook wel eens wat nam bleeuh...net alsof die moeder een heilige was .... :-k

5. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    oja en dat geadopteerde meisje van 18 maanden wat ze ook borstvoeding wilde geven dat is toch ook raar dat kind is dat niet gewent en dan zit ze daar met die borst vond het niet kunnen...

Heb ook wel eens gehoord dat iemand haar kind donor moedermelk gaf.... :(

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Gedver, deed die vader ook mee? BAH! Geen haar op mijn hoofd die mijn man aan mijn borst laat zuigen voor melk! Jasses, smeerlap!

@ADine: ik heb dat ook wel eens gehad ja, op een feestje, maar dat kind was al een jaar of drie ofzo en maar janken dat ze niet aan die tiet mocht lurken! Uiteindelijk liet moeders het toe, meisje wist netjes de blouse open te knopen en de bh(droeg nog steeds een voedingsbh!) los te maken om te drinken.

De hele ploeg viel stil van verbazing...of misselijkheid.....of....nou ja......

7. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Ik heb het ook gezien....verschrikkelijk.
    En maar campagne voeren over dat borstvoeding moet mogen in eht openbaar,nou als het zó moet,hoeft het van mij ook niet meer!
    Borstvoeding geven aan je baby van een maand vindt ik er een stukkie lekekrder uitzien dat een meid van 8 die eht t-shirt van mams omhoogschuift en aan die tepel begint te lurken....bah!

En dan zei één van die moeders nog:
    De natuur geeft mij niet voor niets die melk,en zolang de melk niet opraakt,is dat een teken dat ik moet blijven voeden...
    Denkt ze er niet bij na dat die BV niet vanzelf terug loopt als dat kind eraan blíjft lurken?!?!

Nee,ik vindt het niet normaal hoor...

Het meest weerzinwekkende dat ik hoorde:
    'Ik vindt het lekker als ze nog aan m'n borst zuigen'

Bah,daar heb je toch een man voor,voor die gevoelens?Daar gebruik je je kids niet voor! :evil:

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hier in turkije gaan ze soms door tot 2 a 3 jaar..maar niet langer..sid ood normaal hoor..
    Ik zou het zelf niet doen denk ik..half jaar a jaar is genoeg..

9. Nouk

Nouk Lid

15 sep 2006
    58
    0
    0
    :D :D

10. arina567

arina567 Lid

28 aug 2006
    23
    0
    0
    verzorging
    Deventer
    Ik vindt het een beetje raar! zon groot kind aan de borst,en hoe ze over de borsten praate! belachelijk gewoon.
    Groetjes :)

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb met open mond liggen kijken!
    Niet normaal die lel van 8 aan die tiet! :confused:

Die moeder met die chinese baby had ik ook wel eens dichtbij in haar gezicht willen schreeuwen... waarom moest en zou ze dat nou doen....

en dan die vader die wel eens mee deed omdat ze het zonde vond om door de put heen te spoelen.. weerzinwekkend!

12. Niet meer actief

mmm...

ik heb er gemengde gevoelens over..

ik heb bewondering voor die vrouwen omdat zij zoveel geduld hebben en zoveel liefde..

zeker die spaanse vrouw in engeland die dat chinese meisje adopteerde..
    ze versterkt zo wel mooi de band met dat kindje.

maar toch...

ik had een beetje moeite er mee dat een kleuter van zeven of acht....die ik er overigens veel ouder vond uitzien, bij mams aan de borst mocht.. terwijl het oudste meisje vanaf haar vijfde dit niet meer deed en waarvan ik het idee kreeg dat ze eigenlijk wel wilde maar niet meer mocht.

het is allemaal heel natuurlijk....ik weet het wel..
    maar als ik dan bedenk hoe de huidige maatschapppij in elkaar steekt, vind ik het ergens toch niet gepast. ik vind het moeilijk te erwoorden..

en ik vraag me af wat die vaders er nou echt van vonden...ze waren allemaal wel erg positief vond ik.

Aoife

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Volgens mij ben ik blij dat ik het niet heb gezien!

14. Niet meer actief

ik was trouwens nog aan het twijfelen of ik borst of flesse voeding zou gaan geven als het eenmaal zo ver was...

weet nu zeker dat ik flessevoeding ga geven.

hoe mooi en fijn het geven van borstvoeding ook mag zijn....wat ik gisteren gezien heb deed me beseffen dat het heel veel tijd kost..

en om nou een hele tijd met van die lekkende ballonen te moeten gaan lopen...

Aoife

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    AHhhh nee echt?!?! :confused: gelukkig heb ik niet gekeken :(

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    kheb enkel voorstukjes ervan gezien en dat vond ik al weerzinwekkend, ik denk ook echt dat er dan iets niet helemaal goed zit bij je hoor..

ik kan het me van vrouwen uit afrika e.d (uit arme 3e wereldlanden) nog wel voorstellen omdat er dan gewoon simpelweg niets anders voorhanden is en ze hun kinderen op die manier kunnen "eten geven"...

maar gewoon hier in europa nee bah bah walgelijk zeg...

dat je je kind bv wil geven is heel natuurlijk en heel mooi als je dat langere tijd volhoud, maar als ik zie hoe "groot"een kind van 2 kan zijn dat het niet echt nodig meer is om je kind aan de borst te hangen je kunt tenslotte ook kolven toch...waarom dat mens dat niet doet? niet goed in die bovenkamer denk ik tis idd in mijn ogen gewoon een vorm van pedofilie want tis totaal niet nodig brrr krijg er gewoon kippevel van zeg..

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik vond het ook te smerig voor woorden. ik ben van mening dat als een kind erom vraagt(praat) dan moet je gelijk stoppen!

en die chineesje erg zielig! dat kind heeft het al moeilijk zat ga dan ook niet eens dat kind forseren om uit de tiet te drinken.
    Ik vond het ook erg ranzig van een vader die ook af en toe mee dronk!

ik was een paar weken geleden in nijmegen met mijn bijna schoonzus aan het winkelen. we zaten bij de v&d wat de drinken en daar kwam een gezin aan (pap mam dochter zoon 5jaar) en dat joch ging even lekker bij mams liggen en ja hoor haar t-shirt ging omhoog en zuipen maar!
    ik heb me toen toch even weggedraaid!

18. boogschuttertje

7 mrt 2006
    86
    0
    0
    Moet je toch niet aan denken! Ik vind het ook wel heel erg ver gaan hoor.. Weet nog niet of ik BV wil geven, maar zeker NIET tot 8 jaar.. pff.. waar gaat dat dan heen met je eigen leven

19. Female

Female Niet meer actief

ik heb laatst zelfs een televisieprogramma gezien waarin een dochter van 12 JAAR OUD nog heel regelmatig de borst kreeg....! wist echt niet wat ik zag, wat bezielt die mensen toch zeg..... klopt toch echt helemaal niet he...

xxx

20. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb het programma niet gezien, maar ik moet er niet aan denken dat ik het me nog zou kunnen herinneren dat ik borstvoeding kreeg.
    Wat een k*therinnering moet dat zijn!

Deel Deze Pagina