Over Borstvoeding op RTL gisteren...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Remember, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb het programma niet gezien weet dus niet of die vrouwen nou aan het provoceren waren of niet.

Wat ik wel denk is dat wij het ontwend zijn. De WHO raadt aan om tenminste 1 jaar bv te geven. Twee jaar is nog beter. Uit onderzoek blijkt dat de meeste kinderen zichzelf tussen de 3 en 7 jaar spenen.

Ik ben van plan om het wel een jaar vol te houden en hopelijk maak ik de twee jaar vol. Daarom vind ik sommige reacties hier wel hard eerlijk gezegd. Maar goed, ieder zijn mening ;) en de mijne is dat het niet gek is om een kind dat al kan lopen bv te geven.

Kijk het wordt natuurlijk wat anders als je je kind min of meer gaat dwingen omdat jijzelf geen afstand kan doen. Dan geef je om de verkeerde reden bv,namelijk om jezelf en niet omdat het zo gezond is voor je kind. Als mijn kind met bijv. 10 maanden (ik noem maar wat) niet meer zou willen zou ik het niet gaan opdringen maar er ook mee stoppen. Maar ik zou er niet mee gaan stoppen omdat 'men' vindt dat het met een jaar al te lang geweest is.

2. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik heb het ook gezien en snapte het niet vooral met at meisje van 8 jaar.

Ik vind het heel knap en goed dat mensen bv geven maar tot aan 8 jaar vind ik te.

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik heb alleen de voorstukjes gezien, maar ik vond het ook belachelijk eruit zien. Ik wil proberen het een half jaar vol te houden.

4. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nou dat vind ik dus echt niet normaal meer...vraag me ook af wat de reden van de moeder is om zo lang daarmee door te gaan...een kind van die leeftijd heeft toch echt geen moedermelk meer nodig dus ben ik geneigd te geloven dat de moeder het lekker vind ofzo...erg onnatuurlijk allemaal!

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :confused: :pale:

6. Cath

Cath Actief lid

11 sep 2006
    225
    0
    0
    Ik heb het ook niet gezien, maar manlief wel. En die vertelde dat de vader van die tweeling er een punt achter zou hebben gezet, omdat de andere kinderen van het gezin door de BV in het geding kwamen. Ik had al genoeg gehoord =; .

Maar het komt vaker voor dan we denken. Er zijn groeperingen die superpro BV zijn en hun kids heel lang BV geven. Ik word er zelf ook erg onpasselijk van.

Een vriendin van mij heeft vier jongens en heeft de jongste tot zijn 4de BV gegeven. Ik vond het echt veel te ver gaan en heb het haar ook een keer gevraagd, wat de reden was dat ze zo lang doorging ( overigens zonder vooroordelen, was puur uit nieuwsgierigheid). Zij antwoordde dat zij het heel prettig vond en zolang hij wilde drinken hij dat ook mocht. Tja, daar werd mijn vooroordeel toch wel een beetje bevestigd. Moeders vind het gewoonweg fijn.

En ik ken nog een type die om de haveklap haar zoontje aan de (.).) legde. Ik werd er zelfs moe van. Hij zeurde bijna de hele dag om de (.).), T shirt sleuren enzo. Steeds nee tegen hem zeggen en dan uiteindelijk wel toegeven. Hij was ook niet bij zijn moeder weg te slaan en kon ook niet zelfstandig spelen. Alleen maar mama, mama, mama. En zij was het alleen maar aan het vergoeilijken: "Jongens he, zo gaat dat met jongens, zijn gek op hun moeders". Ik had hier ook wel hele "rare" gedachten bij, zeker ook als je weet dat pa en moe niet samen slapen :rolleyes:

Ik heb mijn dochter 10 mnd BV gegeven. Doordat ik ineens ernstig ziek werd stopte de BV ineens en ik kreeg uiteindelijk ook medicijnen waarbij BV absoluut niet mocht. Mijn dochter heeft er geen nacht minder om geslapen. Ze dronk overigens alleen nog 's ochtends en 's avonds en wilde het al afbouwen naar alleen 's avonds totdat ze 1 jaar was. Het lot besloot anders.

Meiden: laat deze docu nou niet een reden zijn om geen BV te gaan geven. Je bent er uiteindelijk zelf bij. Het is even wennen en soms ook even tobben, maar het is zo mooi en bovenal zo ontzettend handig. Alleen luiers en doekjes mee op pad. Melk heb je goed verpakt al bij je ;) . Met prachtige Borstvoedingskledij zit je niet in je blote (.).).

Mijn grens was ook 1 jaar, mss langer, lag aan hoe mijn dochter het verder vond, zou haar niet dwingen. En hoe het met deze kleine wurm zal gaan, de tijd zal het leren.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het schijnt in sommige landen en culturen heel normaal te zijn om lang te voeden, het is dat wij er zo raar mee omgaan zeg maar dat is onze cultuur en gewoonte zeg maar.
    Ik heb tot 18 maanden borstvoeding gehad en ik ben er heel groot mee geworden!

8. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb het ook eens gezien op vitaya bij ons 8 vond ik echt wel overdreven maar 2/3 jaar vind ik nog wel kunnen.

groetjes Talia

9. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb het programma niet gezien, maar is van dossier 2300 ofzo geloof ik? Is er nergens via internet een herhaling te zien ofzo?
    want over borstvoeding algemeen vind ik wel interessant omdat ik straks zelf ook BV wil gaan geven.
    maar idd: ik wil het zelf maar een half jaar geven ofzo, dan krijgt je kind ook de beste dingen binnen enzo.
    Maar jee zeg....van die grote kinderen aan de borst vind ik niet kunnen, zo raar! Zo wordt een kind toch nooit zelfstandig! Als dan de school uit is en een vriendje vraagt of ze komen spelen is het antwoord: ne, ik moet eerst naar huis bij mama drinken...(ja, maar je kunt toch ook bij mij iets drinken.....'nee, kan alleen uit mijn mama's borst..) echt raar!

10. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Het is inderdaad een heel intiem - niet erotisch- iets. Mijn vriendin heeft haar zoontje tot twee en half jaar bv gegeven. Ik vroeg haar waarom ze dat deed. Onze kinderen schelen 2 maanden en ik gaf na een jaar geen bv meer. Haar reactie was dat dit het waarschijnlijk laatste kindje zou zijn (ze wilde er maar twee) en dus nooit meer een kindje bv zou geven en dit gevoel dus zolang mogelijk vast wilde houden. Persoonlijk ben ik zo pro bv als het maar zijn kan maar dit vind ik -voor mezelf- veel te lang. Een kind van twee en half is al een peuter. Afgezien van het feit dat al dat gesabbel niet goed is voor de tanden (lijkt me), houdt het volgens mij de relatie op een niveau waar het niet zo moeten zijn. De zelfstandigheid en ook de afhankelijkheid blijft op een te laag niveau. Het kind van mijn vriendin kon met twee jaar nergens anders slapen omdat het eerst nog bv moest hebben voordat het ging slapen en natuurlijk constant bij mam in de buurt voor het geval zin in melk had. Ik vraag me af hoe goed je dan bezig bent...... :thumbdown:
    Aan de andere kant moet iedereen zelf doen wat hem goed dunkt, toch :(:

Deel Deze Pagina