Hallo dames! Inmiddels 14 weken en 1 dag zwanger. Wat gaat de tijd snel en wat voel ik me een stuk zekerder!! ♡ maar ik zit toch nog met wat vragen wat betreft eten en drinken met name: cafeïne.. Ik drink momenteel extreem veel, (dit heb ik besproken met de vk maar alle waardes zijn oke) maar ik drink zo'n dik 3 liter op een dag. Wel drink ik bijna alleen maar christal clear! Water met een smaakje. Ik vind dit erg lekker en verfrissend. Ik drink dit bijna al een jaartje of 2 minimaal. Dus drink het al langer. Maar nu komen de warmere tijden weer en ik merk dat ik behoefte heb aan afwisseling. Ik vind cola onwijs lekker en ijsthee. Maar ze zeggen cafeïne is slecht voor het kindje maar nu rest mij de vraag; hoeveel mag je per dag drinken? Ik drink overigens 's morgens 1 grote kop thee en eet soms chocola maar niet veel. Dus mijn dag bestaat uit 1 grote kop thee en christal clear. Wat mag ik aan cola of ijsthee drinken op een dag? Sommige zeggen: 'koop de cafeïne vrije cola' andere zeggen dat de cafeïne vrije cola veel slechter is omdat dat er middelen in zitten die de cafeïne eruit halen die schijnen weer schadelijker te zijn... Wat nu wel en wat niet? En hoeveel?? Ik drink trouwens graag Fernandes, mag dat ook gewoon?! Allemaal fijne paasdagen!
Ik drink de hele dag door bijna ice thee. Wist niet dat hier zoveel cafeïne in zat? Koffie soms 3/4 kopjes op een dag en meestal ook wel een of twee glazen cola. Lees even mee want ik heb ook geen idee wat wel en niet mag maar met ons kindje gaat het prima en hij ligt al voor op groei dus kleiner is ie er niet van geworden in ieder geval.
Dan ga je toch cola zero drinken, de Gouden versie.. Die is niet alleen zonder suiker maar ook zonder cafeine, En smaakt gewoon als de gewone cola. Dit op aanraden van mijn dietiste .. Heb zwangerschapsdiabetes. De light producten zijn slecht door de stoffen die erin zitten, maar de Zero is anders
Ik drink alles waar ik zin in heb! Behalve alcohol... Cola, ijskoffie , ijsthee, gewone thee. Denk dat het allemaal wel los zal lopen! Heb momenteel slaappillen denk dat die een stuk slechter zijn dan de drankjes die je tot je kan nemen.
Volgens mijn verloskundige destijds mag je gewoon koffie e.d. drinken; cafeïne is alleen schadelijk in absurde hoeveelheden. Dat verhaal is in de wereld gekomen door een slecht uitgevoerd onderzoek: zwangere ratten kregen dagelijks het equivalent van 100 koppen koffie aan cafeïne toegediend, toen kwamen er wel problemen ja, maar toen het herhaald werd met normale hoeveelheden was er niks aan de hand. Maar goed, het voedingscentrum zegt weer wat anders, en het wisselt ook per verloskundige heb ik gemerkt.
Drie liter fris op een dag en dan de volle, geen light, variant??? Persoonlijk vind ik dat echt heel veel. Fernandes zit ook bommetjevol suiker. Je voelt het nog net niet knarsen tussen je tanden. Suiker is daarnaast ook nog eens zeer verslavend. Bewezen zelfs. Ik weet niet of ik dit prettig had gevonden te drinken tijdens m'n zw... Water of Spa geen optie?
Ze zeggen 300 mg caffeine. Dat staat gelijk aan 2 koppen koffie vers. Ongeveer. Je moet even een tabel zoeken op internet. Moet er wel bij zeggen dat ik dus 1 kop koffie of ijskoffie dronk en af en toe energy drank. Dan voelde ik die kleine ook gelijk stuiteren. dus ja effect heeft het wel op zon kleintje. Daarom doe ik er ook best voorzichtig mee. Maar als je water met een smaakje lekker vind raad ik je aan om gewoon zelf te maken. En dan af en toe fernandez en dat soort zooi te drinken. Dat is ook lekker verfrissend en dan hoef je ook geen zorgen te maken. Cola zero vind ik net slootwater dus zal je zelf moeten oordelen of dat werkt voor jouw. Light producten zou ik laten staan inderdaad.
Haha grappig, dat zei mn vriend ook altijd over cola zero.. Tot ik t m een keer in deed zonder dat ie t wist en hij had t geen eens door. Smaakt precies t zelfde als gewone cola..
haha das wel leuk idd. Ik zou niet weten of ik het verschil zou proeven. Nou drink ik ook niet vaak cola. Maar als ik 2 flesjes heb dan proef ik zeker wel het verschil. Ik vond het echt niet lekker. Maar misschien is dat dan toch door de verpakking ofzo Gewoon proberen dus haha
Mja ik dronk eigelijk nooit Cola haha altijd sapjes.. Maar door de zwangerschapdiabetes mag ik die al helemaal Niet meer. En ik vind crystal clear dan weer niet te drinken haha. Dus heb slimpje en cola zero en fanta pomelo zero.. Je moet wat zeg maar hahahaha. Water tussendoor ook, maar ben niet zo'n water drinker..
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoeveel-cafeine-zit-er-in-koffie-en-in-cocacola/ Hier staat wat overal ongeveer in zit. Ik drink per dag twee cafeïne vrije koffie en 1 gewone, beide Senseo. Soms 2 gewone, cola zero cafeïne vrij, en alleen rooibosthee
Te is nooit goed. Ik heb mijn 10 koppen koffie op een dag meteen geminderd naar 1 toen ik wist dat ik zwanger was, ook omdat ik graag cola drink. De suikers/suikervervangers zijn vele malen slechter dan de caffeine, dus daarom zou ik niet teveel nemen. Zolang je geen energydrinks neemt, hoef je je over de caffeine geen zorgen te maken
Cristal clear zit vol met aspartaam. Net zo als die cola zero met gouden etiket.. Dus zal er sowieso niet teveel van drinken. Probeer af tewisselen met gewoon water, doe je daar bijvoorbeeld een scheutje citroensap in?
Ik drink max 1 kopje koffie per dag. En soms ook 1 of 2 glazen frisdrank erbij. Als ik de baby even niet gevoeld heb neem ik fris en dan even liggen en dan is ze weer even lekker beweeglijk. Dus ze krijgen het zeker wel binnen. Maar mijn vk zegt dat dat niet zo veel kwaad kan. Geen light producten nemen met aspartaam!! En ik crystal clear zit geen aspartaam.dus dat kan gewoon😉
O en het verschil tussen de soorten colaas proef ik geblindoekt 😆 is bij mij wel vaker geprobeerd. Zero en light.... bleh😜 En in cola zero zit ook aspartaam
in energydrink zit gemiddeld minder caffeine als een kop koffie van 250 ml. Is natuurlijk geheel merk afhankelijk maar vergis je er niet in
Ijsthee zit toch geen cafeïne in? Dat drink ik ook graag. Over de cola... Als je sochtends groene thee/rooibos of iets zonder cafeïne neemt dan kan je geloof ik een glas of 3/4 cola nemen. Zelf drink ik niks met cafeïne meer, sinds ik het hartje gezien heb vond ik dat zo klein... Daar wil ik geen stoot cafeïne doorjagen.