Over de 15 jaar uit elkaar en nog over ex partner dromen

Discussie in 'De lounge' gestart door limoentje1980, 4 jun 2025 om 11:06.

1. limoentje1980

13 okt 2024
    10
    2
    3
    Ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil maar ik twijfel er al heel lang over om te plaarsen

Mijn ex vriend en ik zijn al meer dan 15 jaar uit elkaar en ik droom nog steeds over hem en dan misschien wel een keer of 6 per jaar

We hadden eigenlijk een perfecte relatie en waren stapelverliefd op elkaar

Ik heb hem ontmoet op een soort feestje en toen wij elkaar zagen konden we het niet ontkennen!!!!

Liefde op het eerste gezicht de bliksem sloeg in en het was vanaf dat moment een hevige verliefheid

Vanaf de eerste ontmoeting is het erg snel gegaan want de verliefdheid was enorm van beiden kanten ik ben bij hem ingetrokken na een korte tijd want ik woonde praktische tegenover hem

Onze liefde duurde een kleine 2 jaar en in die 2 jaar hebben we het fantastisch gehad

Ik kan mij onze tijd nog goed herinneren en doordat hij 10 jaar ouder was als ik zorgde hij heel goed voor mij

Gaf me veel aandacht
    Stuurde heel veel lieve berichtjes kocht alles wat ik leuk vond of kwa eten en drinken
    Bracht mij met de auto als ik ergens heen moest en we deden leuke dingen was erg attent

We konden niet van elkaar af blijven en hadden het heel gezellig deden alles samen en als wij beide aan het werk waren was het verlangen naar elkaar erg groot

Voor zijn werk moest hij wel eens weg en zo is het uiteindelijk ook uit gegaan

Ik kwam er achter dat hij contact had met iemand anders die daar werkte in het hotel waar hij verbleef

Wat daar precies is gebeurt weet ik niet maar ik zag op zijn telefoon dat hij contact had met een andere vrouw

Wel kan ik mij herinneren dat hij probeerde om de trips te annuleren maar dat zijn baas hem verplichten om wegens zijn leidinggevende functie

Hij heeft zichzelf ook een paar keer ziek gemeld zodat hij er niet heen hoefde maar dat kon niet elke keer

De dag dat ik vertrok huilde hij ook

Een echt excuus heb ik nooit gehad maar mijn aanname was dat hij mij geen pijn wilde doen of wilde behoeden voor zijn ontrouw

Dan bedoel ik dat hij misschien van zichzelf al wist dat hij mij niet trouw kon blijven

Er was 1 ding wat mij achteraf is opgevallen en dat is dat hij op vollere dames viel en valt
    Ik ben niet vol van postuur en gemiddelt

De dame waar hij mij ontrouw mee was was minstens 2 keer zo zwaar als ik was
    Dat veroordeel ik niet maar dat was gewoon waardoor ik achteraf dacht dat hij zich daarom niet kon inhouden
    Alle dames die hij na mij had waren ook veel zwaarder van postuur dan ik

Het probleem waarom ik nog zoveel over hem droom is denk ik dat het plotseling is over gegaan

We hebben daarna ook geen contact meer gehad en toen ik er een punt achter zette omdat hij mij ontrouw was is hij naar de andere kant van het land verhuist

Dus op bijvoorbeeld de donderdag was ik nog tot over mijn oren gek op deze man en vrijdag zag ik zijn berichten op zijn telefoon en het weekend ben ik vertrokken zonder ooit een excuus of uitleg te hebben gehad

Inmiddels ben ik al jaren getrouwd en heb ik een eigen gezin maar droom ik nog steeds over mijn ex vriend dat lijkt me toch ook niet helemaal normaal

Wat moet ik hier nu mee....

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.562
    10.462
    113
    Nog een stuk verwerking. Je bent bedrogen en in eens is hij weg. Kijken of je het anders op kan schrijven of met iemand kan praten hier over.

Zelf droomde ik jaren over het niet hebben van een diploma. Die had ik wel behaald maar met een vertraging en is het anders gegaan dan verwacht. Toch droomde ik er jaren over.

Beseffen wat je aandeel was, wat heb je wel kunnen doen/ geven en wat heeft vooral hij gedaan.
    Als hij niet praat over de reden van ontrouw en de plotselinge vertrek is in je hoofd alles mogelijk.
    Jij bent niet de persoon geweest die ontrouw is geweest. Je hebt alles gegeven en als hij niet praat moet jij je niet schuldig voelen over hoe het liep.

Bekijk de relatie van nu, hoe is je man, hoe zijn de kinderen, waar worden jullie gelukkig/blij van. Waar kijken jullie naar uit.
    Blijf positief kijken naar de toekomst.

limoentje1980 vindt dit leuk.
  3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.994
    6.709
    113
    Het was intens en heeft invloed gehad op wie jij bent, het is onderdeel van je leven, van je geschiedenis, dat gaat nooit helemaal over. Dromen horen erbij, 6 per jaar zijn er ook weer niet zoveel, ik droom bv ook nog over bv kinderen van mijn basisschool, zelfs kinderen met wie ik verder niet eens echt bevriend was ofzo - maar hun aanwezigheid was gewoon een aantal jaar onderdeel van mijn leven. Dus dat komt terug in mijn dromen.

Ik begrijp ook dat je toch probeert te achterhalen waar het mis ging, waarom hij vreemd ging, wat jij bv anders had kunnen doen, etc etc. Maar uiteindelijk ga jij hem niet begrijpen, het is 15 jaar geleden, zelfs als je nu nog met hem in gesprek zou gaan, is hij niet meer die man met wie jij een relatie had. Dus kijk vooral naar wat er wel was; twee intense jaren met heftige verliefdheid. En laat los wat je niet weet of niet kan begrijpen, want grote kans dat het gewoon niet te begrijpen ís. Dat er geen afgerond antwoord is op die vragen.
    En kijk naar wie jij nu bent en wat jij nu hebt.

4. Het klinkt alsof die relatie je diep geraakt heeft, en het gebrek aan afsluiting maakt dat je er af en toe nog op terugkomt – heel menselijk. Dromen zijn vaak een manier van verwerken, zelfs jaren later. Het betekent niet dat je iets mist in je huidige leven, maar dat het een belangrijk stuk van je verleden was. Wees mild voor jezelf, dit hoort er soms gewoon bij.

5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.434
    4.497
    113
    Vrouw
    Eens met bovenstaande dames. Ik ben meer dan 20 jaar samen met mijn man en heeel af en toe droom ik van mijn ex.
    Is gewoon verwerken en moet je niks achter zoeken

6. limoentje1980

13 okt 2024
    10
    2
    3
    De herkenning is wel fijn

Hij is mijn eerste echte liefde en de breuk kwam ook als donderslag bij heldere hemel
    Zo ben je tot over je oren en opeens kom je er achter dat je partner vreemd gaat en verhuis je en verbreek je de relatie en dat binnen een aantal dagen

Na al die jaren begon ik wel een beetje aan mijzelf te twijfelen van hoe kan ik daar nou nog steeds over dromen maar ik ben heel opgelucht om te lezen dat het eigenlijk niet zo gek is

7. limoentje1980

13 okt 2024
    10
    2
    3
    Wat ik trouwens had weg gestopt is dat ik daarna ook in een depressie ben geraakt

Het moment dat ik halsoverkop ben verhuisd naar mijn ouders heb ik ook dagen bijna niet geslapen en gegeten
    Ik viel in een korte tijd heel veel af en liep echt met mijn ziel onder mijn arm

Daarna kwam ik in een depressie en die duurde gelukkig niet enorm lang maar het gebeurde wel mede daardoor
    Misschien dat het mij daarom zo heeft geraakt allemaal

8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.735
    4.058
    113
    Vrouw
    Ik vind het niet zo raar over iemand te dromen die zo een belangrijk deel van je leven was.

Ik droom best regelmatig over mijn eerste ex ( toen ik 16 was dus al 1248464 jaar geleden zoiets), en nog vaker over mijn jarenlange crush uit de middelbare haha.

9. Deniesjuh666

Deniesjuh666 Actief lid

7 dec 2023
    263
    209
    43
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    Brabant
    Ja ik droom ook wel eens over een specifieke exvriend van 20 jaar geleden.
    Tja doe je weinig aan.

Ik vind het alleen maar grappig 'om 'm weer eens te zien'. Hij ziet er echt niet meer uit als 20 jaar geleden hahahahhaha

10. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    793
    1.289
    93
    Vrouw
    Ik droom ook nog over 1 specifieke ex. Dat is ook heel abrupt en gek geëindigd. Ik denk dat het komt omdat ik het nooit echt heb kunnen afsluiten. Want ik zou hem totaal niet terug willen nu.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.690
    8.426
    113
    Vrouw
    Ik heb ook wel eens een droom over exen. Niet heel vaak ofzo, soms. Maar dat blijft dan echt bij dromen. Ik bind er geen waarde of betekenis aan. Meestal denk ik als ik wakker ben dan weer even aan de reden dat het een ex is. En dan is het prima zo. Ik denk dat het zoeken naar een reden juist kan zorgen voor vragen en twijfels die er eigenlijk helemaal niet zijn. Wat je aandacht geeft groeit.

Deel Deze Pagina