Wie herkent dat? Ik ben ruim 15 weken zwanger. Prachtige echo gehad, hartje horen kloppen bij de verloskundige..maar ja, dat is al weer ruim 4 weken geleden. Inmiddels is de misselijkheid weg, komt mijn energie weer terug. Oké , buikje begint wat te groeien (alhoewel het lijkt te wisselen?), borsten veranderen, ik heb geen buikpijn, geen bloedverlies. Maar de controle van aanstaande vrijdag komt wel dichterbij, en ik merk dat ik toch weer onzeker wordt. Gaat alles wel goed? Voelde ik maar wat, al leven of iets.. Nou ja, ik moet gewoon vertrouwen hebben. En geduld. Het is al bijna vrijdag
Zo verschrikkelijk herkenbaar. Ik vond die weken het minst leukst, je voelt nog niks, kwaaltjes zijn zo goed als weg en je moet echt vertrouwen hebben in je lichaam. Ik heb dit ook aangegeven bij de verloskundige en mocht toen 2x extra komen om het hartje te horen kloppen. Misschien ook een idee voor jou??? Bij 18 weken voelde ik de kleine al en toen werd mijn onzekerheid ook een stuk minder! Gelukkig!! Liefs
De verloskundige zei toen al dat ik als ik wilde vaker mocht komen. Nu heb ik aanstaande vrijdag gewoon een afspraak, dus daar wacht ik gewoon op. Ik denk ook dat alles komt omdat ik straks even de stad inga, omdat ik niet meer in al mijn kleren pas, ik bezig ben met de opvang te regelen voor straks. Het wordt allemaal zo echt.
Ik vind deze periode ook altijd wat vaag... Je voelt niets meer! Ik heb daarom toen zo'n angelsound ding gekocht. Elke keer dat ik me nu onzeker voel luister ik even naar het hartje Voor mij helpt het
Heel herkenbaar.... Eerst was het: als ik de 12 weken grens maar haal, daarna: als de 20 weken echo maar goed is, daarna: Als ik de kritieke 26 weken maar haal, toen werd het: Als ik de 36 weken maar haal en als laatste: Als de bevalling maar goed gaat....
Ach ja, zo heb je als zwangere altijd wel iets om je druk over te maken denk ik? Vertrouwen hebben Lies, vertrouwen
@Giraf en Liesben: en daar stopt het niet! Als ze maar niet ziek wordt, als ze maar uitkijkt met oversteken, als ze maar niet met vreemde mensen meegaan, als ze maar niet vallen, als ze maar niet verbranden in de zon... Mijn moeder zei er ooit over (toen ik me zorgen maakte tijdens mijn vorige zwangerschap) 'Denk je nou echt dat het allemaal over is na de bevalling? De zorgen beginnen zodra je een plusje ziet op de test en ze stoppen pas als je zelf doodgaat!' Ze wilde laten zien dat je je altijd wel ergens zorgen over maakt. Het hele leven lang! Ik vond het heel wijs xxx
@ Liesben: Vanaf het moment dat je je kindje voelt, neemt die ongerustheid af. Maar ik was ook altijd heel zenuwachtig voor de echo's... En bij mij zat er dan telkens 5-6 weken tussen een afspraak, dus die laatste 2-3 weken vond ik maar niets
Ik had er ook erg last van. Er stonden bij mij 7 weken tussen de laatste afspraak en de 20 weken echo (10 weken tussen de gewone afspraken) en bij week 18 kreeg ik ook de zenuwen. Bijna iedereen in mijn omgeving zei tegen mij het gaat toch goed als je geen slecht nieuws hoort, terwijl ik zoiets had van ik krijg geen enkel nieuws omdat er geen controle is. Uiteindelijk ook een tussen afspraak gemaakt en gelijk zijn de ergste onzekerheden verminderd. Natuurlijk ben ik wel nog onzeker voor de 20 weken echo, maar ik ben geen half emotioneel wrak meer .
Heeeeel herkenbaar, en zoals Giraf al zegt, er is telkens wel weer een andere reden om je lekker druk over te maken! Waarschijnlijk niet iedereen heeft dat, maar ik iig wel......