Hee verloskundige, Ik had ene vraagje, ik ben nu over de 40 weken, Ik heb gisteren de heledag last gehad van harde buiken, sommige deden wat pijn maar niet iets waar ik wat achter zocht, vannacht weer heletijd harde buiken gehad, sommige deden ook weer wat pijn.. En nu als ik loop heb ik echt een drukkende gevoel naar beneden en het lijkt ook net alsof ik spierpijn heb onder in me buik, het is een heel hinderlijk gevoel. Als ik moet plassen en ik zit op de w.c lijkt het net of er iemand met een mes de boel bewerkt daar beneden, ik zit dan bijna tegen t plafond aan(Dit is trouwens niet altijd als ik moet plassen) Maar is dit een teken dat de bevalling snel zal naderen? of wat is het dan? Groetjes Melissa
hoi Melissa, het kan inderdaad zijn dat het voorbereidingen zijn op de bevalling. Alleen weet je nooit wanneer het precies doorzet. het kindje kan verdre zijn ingedaald en dat kan die druk van onderen geven. Omdat je zo' n pijn hebt bij het plassen zou ik toch even je urine na laten kijken door de huisarts op een blaasontsteking. Mirjam