Hallo iedereen, Bij mijn controle deze week heeft de gynaecoloog mijn baarmoederhals gemeten en deze was 3cm. Ik heb al eerder een vroeggeboorte gehad en daarom controleren we dit vanaf nu. Hij vond het al vrij kort voor deze termijn maar ik moest me zeker geen zorgen maken. Alles zat nog dicht trouwens. Geen opening of geen verweking. Zijn er nog meiden die dit hadden op deze termijn en hoe verliep dit verder? Ik moest me geen zorgen maken maar het spookt wel in mijn hoofd..... Tnx alvast en iedereen een fijn en zomers weekend gewenst!
Ons dochtertje doet het heel goed in mijn buik trouwens! Ze is perfect gezond (26cm en 487gr) en ondanks de voorliggende placenta begin ik haar nu elke dag een paar keer goed te voelen! Gynaecoloog laat haar ook altijd even zien op 3D en ze is prachtig!
3 cm vind ik klinken als een mooie lengte eerlijk gezegd. Bij mij is het deze zwangerschap nooit veel langer geweest dan dat. Fijn dat alles nog goed dicht zit!
hai hai, 3 cm is nog acceptabel heb ik begrepen. Ik heb een baarmoeder van 2,5 cm,maar dit is doordat ik een conisatie heb gehad vorig jaar (stukje van mn baarmoedermond verwijderd ivm pap3. De vk geeft aan dit wel in de gaten te houden,maar als hij echt korter wordt dan is het wel belangrijk dit goed te volgen. Ik heb met mijn 1ste zwangerschap het ook gehad, toen zeiden ze met 30 weken, dat ik rekening moest houden met vroeggeboorte omdat hij al aan het verstrijken was. Maar mijn prinsesje is met 38 w1d geboren. Maar ik snap de onzekerheid zeker. als je je er niet lekker bij voelt, dan neem ik aan dat ze het wel extra controleren toch? Liefs Nathalie
Mercie voor de reacties! Ja de gynaecoloog houdt het in het oog omdat ons zoontje te vroeg geboren werd.
3 cm lijkt mij ook nog mooi! Weet je ook wat je bmh was bij een vorige controle? Als hij 5,5 was, is het natuurlijk wel vreemder, dan wanneer hij 3,5 was een paar weken terug. Maar ook dat hoeft niets te zeggen! Kan heel erg schommelen per moment. Dat er geen opening of verharding was is ook positief! Je buik is ook verder rustig? Geen harde buiken oid. Misschien heb je gewoon van jezelf een wat kortere baarmoederhals . Ik ben met 23+2 opgenomen met een bmh van 2,5. Dit is de ondergrens in ons ziekenhuis. Daarbij had ik 1 cm ontsluiting, verweking, funneling en weeën activiteit. 7 Turbulente weken ziekenhuis volgde waarin ik meerdere keren remming en longrijping gehad heb. Uiteindelijk was mijn bmh weg met zo'n 28 weken, maar in de tussentijd heeft hij wel geschommeld, zelfs nog terug geweest op ruim 3cm! Met 29+6 zijn mijn vliezen gebroken en met 30+3 is Quinten geboren met een spoedks omdat ik een infectie opgelopen had waar hij niet goed op reageerde. Weten ze waarom je zoontje te vroeg geboren is? Succes en ik hoop dat je een fijne en lange P) zwangerschap mag hebben!
Tnx! Nee ze weten niet waarom. Op 30 weken stelden ze een hogevliesscheur vast en ben op 33 weken bevallen ondanks alle remmers. Had geen infectie. Harde buiken heb ik bij elke zwangerschap maar ze doen niet pijn en bij rust verdwijnen ze ook terug. Ik voel me ook goed en probeer me zo goed mogelijk te verzorgen. Heb ons dochtertje voldragen en wil ook dit meisje uitdragen. Xxx