Ik ben voor mijn dochter rond aan het kijken voor cadeau's voor haar verjaardag. Nu kwam ik loco leerspellen tegen. Ik vroeg me af wat je hier allemaal mee kunt en wanneer ze hier nu echt iets mee gaan doen. Kan ze dit alleen of heeft ze hierbij hulp nodig. Dus kortom wie kan mij vertellen wat het precies inhoudt. Alvast bedankt.
Je hebt ook loco bambino! Met dikkie dik bijvoorbeeld. Was hier al heel snel leuk. Mijn zoontje wordt in augustus 3 en kan er ook al mee overweg.
Er zitten boekjes bij en in de doos zitten blokjes met nummers erop. Je legt het doorzichtige deksel van de doos op een bladzijde in het boekje. Vervolgens moet je op de onderste bladzijde het juiste plaatje bij de bovenste bladzijde zoeken. Als je alle blokjes in de doos hebt gelegd, doe je het deksel dicht en draai je de doos om. Je maakt hem open en dan komt er aan de achterkant van de blokjes een patroon te staan. Als je alles goed had, klopt het plaatje. Je kunt boekjes uitzoeken met oefeningen met tellen, kleuren, plaatjes, lezen, letters, enz. De boekjes zijn los verkrijgbaar, voor elk niveau kun je uit een groot aantal boekjes kiezen. Ik heb geen ervaring met Loco Bambino. Maar Mini Loco is meer geschikt voor iets oudere kinderen. Met drie lukte dat hier nog niet. Onze meid heeft wel heel veel met Mini Loco gespeeld. Ze is nu zeven en speelt er nog wel eens mee. Natuurlijk hebben we er door de jaren heen wel nieuwe boekjes bij gekocht.
Dat hangt een beetje van het spel af. Het bestaat uit 2 delen, een boekje en een soort fiches. Ik heb de bambino loco van het zandkasteel. Daarin moeten ze o.a. De bijbehorende schaduwen zoeken, maar ook onderdelen van de plaatjes zelf aanwijzen. Dit doe je dus met de fiches, die moet je op de goede plek neerleggen, als dan de oefening gemaakt is, klap je de doos dicht en draai je het om. Aan de achterkant kan je dan zien of het goed genaakt is. De boekjes beginnen makkelijk en eindigen moeilijker, ook zijn er allemaal verschillende soorten boekjes, met verschillende oefeningen en voor verschillende leeftijden. Ik vind het echt een aanrader en heb er als kind ook regelmatig mee gespeeld.
Is wel leuk maar ergh simpel Die vAn 3 jaar loco bambino kan mijn dochter al voor haar 2e verjaardag.. Je moet die doos hebben en boeken kan je wisselen zeg maar Vond het ontwerpniveau erg lelijk Kumon boeken of taro gomi ook erg leuk met opdrachten maar lastiger vind ik zelf. Deze kan ze nog niet echt alleemaal zelf of alles. Terwijl dat gaat ook over zoek die/dat etc. Beetje kijken wat je dochter al kan. Als ze zelf gewoon al weet dingen zoals groot/klein, links/recht, kleuren en texturen etc kan je misschien loco mini beter nemen. Volgens mij dozen zijn ook anders maar weet niet zeker
Bedankt voor jullie reacties, denk dat ik gewoon begin met 1 doos om te kijken wat ze er van snapt en kan en of ze het leuk vind en dan kan ze met Sinterklaas altijd nog meer krijgen.
Loco bambino is hier nog steeds een succes. Ze vindt nu de boekjes met rekenen heel leuk. Er is echt van alles, ook bv met bekende figuren (dikkie dik, kikker, zandkasteel...). Ze kon het ook al best snel zelf, maar samen doen vindt ze leuker (dan maakt zij de opdrachtjes terwijl ik toe moet kijken ).