Bizar... Verpleegsters ontslagen na feestje tijdens nachtdienst Zes verpleegsters van een rusthuis in het Belgische Erembodegem zijn op staande voet ontslagen omdat ze 's nachts een feestje hadden gehouden. Tijdens de nachtdienst werd er volop gedronken. Het werk bleef liggen. Twee jonge verpleegsters van het rusthuis trommelden tijdens hun nachttdienst vier collega's op voor een feestje. De zes trokken de nacht door en dronken veel. Toen de ochtendploeg de twee dames kwam aflossen werden er lege flessen gevonden in de kantine. Ook kwamen zij tot de conclusie dat er geen enkele geplande taak was uitgevoerd. Alle 54 bewoners van het rusthuis hebben niets gemerkt van het feestje. Desondanks zijn de zes, nadat ze hun feestje op hadden gebiecht, ontslagen vanwege onverantwoord gedrag.
Uhm, als geen 1 iemand het heeft gemerkt in dat rusthuis, hoe weten ze zo zeker dat er dan een feest was ? Begrijp me niet verkeerd, ik praat het absoluut niet goed hoor maar ik vind het zo vreemd, omdat er dus lege flessen zijn gevonden is er een feest geweest..
Ze hebben zelf het feestje opgebiegt staat er in het openings bericht hierboven . Maar inderdaad, dat kan gewoon echt niet! Feesten doe je maar in je eigen tijd als je niet de verantwoordelijkheid hebt over anderen. Hoe onverantwoord ben je dan bezig zeg...
Ik ben ook verpleegkundige, en vind dat hier er ook dus echt wel over! al denk ik wel dat het meer gebeurt dan dat je zou denken, vooral in rusthuizen dan ...sommige hebben geen respect voor hun patiënten, en dat zie je hier ook duidelijk. en het feit dat ze de pillen niet klaar hebben gezet, en het gewoon hebben afgeschuimd, laat duidelijk weten dat ze wel niet meer nuchter zullen geweest zijn
ooo dat ga je niet menen! is hun registratie ook ingetrokken??? niet normaal zeg en ontzettend onverantwoordelijk. kippiekip er staat dat de 6 verpleegkundigen het hebben opgebiecht!
dan spoor je echt niet!!! werk zelf in de verzorging. om eerlijk te zeggen hebben ze mazzel gehad dat er niks is gebeurt laat staan dat er wel wat gebeurd zou zijn waarbij hun dus hulp moesten bieden
Wie haalt het nu in zijn/haar hoofd om een feestje te geven tijdens de werkuren als je verantwoordelijk bent voor andere mensen?
Hoop dat hun big registratie ook wordt geschrapt!! Kan toch niet... Stel je voor dat er iemand is overleden snachts? Ze hebben hun rondes waarschijnlijk ook niet gelopen.
ik werk zelf ook in de zorg en hier krijg ik dus kriebels van. ookal is er niet gebeurt, ik vind het alsnog sneu en respectloos voor de bewoners! heb je zoveel verantwoordelijkheid, iedereen vertrouwd je hiermee en geeft je vrijheid, en dan maak je der misbruik van! slecht slecht slecht... ik hoop dat ze nooit weer in de zorg aan het werk komen en ik vind dat ze qua BIG onbevoegd en onbekwaam moeten worden!!