Over de top.....

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 11 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Moet minstens 3x per dag.. :p

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hahaha thats me too :)
    Nog nooit de behoefte gevoeld om over zulke onderwerpen te praten.

3. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Hier ook echt zo geen schoonmaken hoor, maar wil het wel netjes.
    Hier moeten we wel echt iedere dag stofzuigen met 4 katten en een hond, maar gelukkig doet de robot dat en doe ik het zelf nog 1x per week even echt goed.

Verder moet iedereen lekker zelf weten hoevaak er schoongemaakt wordt.
    Maar wordt hier vooral niet teveel gedaan :p

4. Triangel

Triangel Niet meer actief

Oh nee, dat laatste heb ik echt niet. Ik ga echt niet meer poetsen omdat iemand van het forum dat vindt. En schoonmaken niets aan vinden, nee, dat is niet herkenbaar. Ik word blij van een opgeruimd en schoon huis en de frequentie waarmee ik dat onderhoud doe, zal de een overdreven vinden en de ander veel te weinig, tja, zo werkt dat.

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Dit snap ik ook niet zo. Echt niet alle bacteriën zijn goed hoor! Ja, sommige bacteriën zijn goed, en sommige bacteriën zijn slecht. Dan kan je dus net zo goed stellen dat bacteriën slecht voor je zijn, maar het is gewoon niet zo zwart/wit.

En qua frequentie van het schoonmaken: Ik vind iedere dag het toilet schoonmaken gewoon makkelijker omdat het dan minder werk is dan bv een keer per week. Daarbij vind ik het gewoon schoner, maar ik ben dan (volgens sommigen) ook weer "vies" met andere dingen, waarvan ík dus niet het nut inzie. Zoals meerdere keren een handdoek (na het douchen) gebruiken in plaats van na 1x in de wasmand te gooien. Zo heeft iedereen waarschijnlijk wel wat.

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Soms denk ik ook wat een poetskoninginnen. En dan merk ik later op oh ik stofzuig ook 3x per dag. Maar dat is dan alleen rond het eetgedeelte. Of de wc bril op sommige dagen wel 6 keer, maar dan om hem weer netjes achter te laten. Het is maar net hoe je het opschrijft. Wat je wel en niet verteld. Ik heb ook dagen gehad dat ik 6 keer op een dag stond te dweilen (toen onze zoon leerde om het potje te gebruiken als hij wat kwijt moest XD). Ondertussen moet ik echt nodig weer stoffen en de ramen doen.

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Maar een doekje over de bril halen helpt niet, de poep vezels/bacteriën waar jij het over hebt, vermenigvuldigen en kruipen zo weer terug op de bril. Dit, omdat jij niet alles hebt schoongemaakt!
    (dus mijn motto is: alles goed doen met chloor, of niets.)

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Euuh...maar chloor maakt ook niet schoon hoor. Bleekt alleen.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als mensen rustig worden van het huishouden doen, laat ze. Ik ben zelf echt geen schoonmaakprinses, heb er geen tijd voor en als ik er tijd voor zou hebben, zou ik vast iets doen dat ik op dat moment belangrijker vind.

Vind het wel grappig dat sommige topics een beetje 'tegen elkaar opgeboden' wordt, wie het schoonst is, wie het vaakst schoonmaakt, wie de meeste sopjes maakt en wie ze waar weggooit...
    Ik dacht dat dit voor de generatie van mijn moeder nog een ding was :D

Het moet schoon zijn bij ons, maar perfect opgeruimd en geordend? Nah. Daarbij doet mijn man ongeveer net zoveel in het huishouden. Vind het zo'n onzin dat dat iets alleen voor de vrouw zou zijn.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben altijd een enorme poetsmiep geweest, en hou nog steeds van een opgeruimd huis. Tijdens mijn postnatale depressie heb ik geleerd het meer los te laten. Ik heb een schema waar ik mij aan hou, de kinderen ook. Voorheen kon ik wel 3x pd stofzuigen nu doe ik dat nog maar 1x en soms een dag helemaal niet.
    Wc's doe ik overigens wel elk dag.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hihi, ik was nog niet helemaal wakker en ik had de kleine tekst dus in eerste instantie gemist, nou ik zat wel even zo: :eek:
    :D:D

Mien30 vindt dit leuk.
  12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.122
    113
    Home
    i dont careeeee wat een ander doet

ik doe het op mijn manier
    mijn huis is schoon en netjes
    en opgeruimd als de kinderen savonds slapen :)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Haha, chloor maakt niet eens schoon en bovendien is het enorm slecht voor het milieu.

14. Koolmeesje

20 apr 2017
    42
    10
    8
    NULL
    NULL
    Hahaha. Daarom zijn wij ook nooit ziek het komt niet eens mijn op om dat allemaal te doen. Ik stofzuiger en dweilen elke morgen. De rest van de dag zit ik in de zooi met 3 kids. Savonds raap ik het bij elkaar en geniet wel geteld 2 uur van een opgeruimd huis. Laat mij maar in de rommel zitten en minder poetsachtigoed zijn. Ik besteed mijn tijd liever aan de kids en leuke gezellige dingen doen dan de poetsmiep uitgangen. Huis is schoon en vind het wel prima. Daarbij vind ik poetsen ook alleen maar leuk als ik kan zien dat ik wat heb gedaan. Heb het altijd onzin gevonden om iets schoon te maken wat helemaal niet vies is

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik vind iedere ochtend stofzuigen en dweilen al heel veel. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen. Is dus allemaal zo persoonlijk.
    En nou poets ik niet veel, om de simpele reden dat ik het niet leuk vind, te veel tijd vind kosten en ik heb, net als jij, graag eer aan mijn werk :D maar als ik het doe zijn mijn kinderen op school of in bed. Gaat dus geen quality time verloren hoor.

16. Koolmeesje

20 apr 2017
    42
    10
    8
    NULL
    NULL
    Haha dat doe ik ook alleen maar omdat er een hond rondloopt en die haart als een gek. Zodra de oudste 2 naar school zijn en de jongste op bed ligt doe ik dat. Ook die rolt en kruipt nog over de grond dus dan begint de dag nog een beetje fris en als ik het niet elke dag zou doen vind ik dat ook geen ramp haha

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Elke ochtend stofzuigen en dweilen is naar mijn gevoel al behoorlijk intensief qua poetsen.

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ben echt geen poetser maar elke dag stofzuigen en wellicht dweilen kan ik wel begrijpen als je huisdieren hebt.

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Toch leuk dat iedereen anders is en dingen anders aanpakt. Ik snap goed dat als je thuisblijfmoeder bent, of veel thuis bent met kleine kinderen dat je dan veel moet opruimen en schoonmaken. Op de dagen dat ik thuis met mijn kleine kinderen ben poets is ook de kastjes af, want daar smeren ze weleens met vieze handen iets aan, maak ik de wc schoon, stofzuig en dweil ik want ze lopen lekker naar binnen nadat ze in de zandbak hebben gezeten. Dan is het ook echt nodig. Maar de dagen waarop ze voornamelijk op het kdv zitten en ik dus buiten de deur werk, tja dan ga ik niet na mijn werk het hele huis nog lopen soppen, dat is ook niet vies geworden.
    Van de poets topics steek ik ook nog weleens wat op, handige poets doekjes, slimme trucjes! Top!

Leef en laat leven!

20. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    Niets meer aan toe te voegen :cool:

Deel Deze Pagina