Over de top.....

Discussion in 'De lounge' started by dds, May 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik geef ook niet af op mensen die wel graag poetsen ;) helemaal zelf weten, ik ben er alleen niet een van.

2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Dank voor de juiste uitleg over waarom de niet poetsers zich schuldig zouden voelen :p

3. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Fruit schoonmaken met afwasmiddel???:confused: Nog nooit van gehoord. Was me fruit eigenlijk amper. Als ik zin heb in fruit haal ik het uit de fruitmand en eet ik het zo op. Ik leef nog steeds en mankeer niks:)

Ben ook niet echt van het super poetsen. Hebben 2 dagen in de week iemand die een paar uurtjes komt schoonmaken. Wc doe ik wel elke dag en 1 keer per week grondig. Elke avond ff snel een bezem door huis en 2 keer per week een stofzuiger. We hebben geen dieren en zijn amper thuis.

4. louan

louan Niet meer actief

Ik werk wel full time. En zie mijn huis als mijn thuis, mijn veilige basis, mijn rust na een lange werkdag.

Heerlijk om na een lange werkdag, mn huis binnen te stappen waarbij ik een heerlijke geur tegemoet kom, eigenlijk overal in huis moet het fris ruiken.

Heerlijk als ik thuiskom en de keuken is netjes, afwas weg. Heerlijk als ik de kleding voor de week klaar leg en alles makkelijk te vinden is. Zelfde geldt voor alles wat ik zoek, alles is geordend. Ik kan echt heel gelukkig worden van een goed opgeruimd lekker ruikend huis.

Klinkt gek, maar hoe het in mn huis is, is het ook in mn hoofd!! Mij hoofd zit gauw vol en als ik dan nog eens in een niet opgeruimd huis zou thuiskomen na een lange werkdag, krijg ik ook geen rust. Drukte in huis is drukte in mijn hoofd en kan mij dan niet ontspannen . Een schoon een opgeruimd huis is echt ZEN voor mij. Baal dan wel als het een keer niet lukt. Maar ga er niet dood van ofzo haha.

Maar ieder voor zich toch! Als jij fijn kan leven op de manier hoe je het doet, prima toch. Maar al die excuses over bacteriën vind ik echt onzin. Klinkt meer als de troep in je huis relativeren hahaha. Ik ben ook nooit ziek!!!!

Tranquila, Triangel and Chocolat like this.
  5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat van die geurtjes heb ik ook. Heb het heel lang gehad met de geur van bleekwater. Daarna een periode met de geur van blauwe dettol en nu ben ik fan van de interieur spray van riviera maison. Daar spuit ik elke ochtend na het schoonmaken mijn vitrage, bankstel en vloerbedekking op de trappen mee in en dan ruikt het de hele dag heerlijk fris in huis!

Tranquila and louan like this.
  6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik kan ook echt niet rustig zitten als ik weet dat iets niet schoon of opgeruimd is.

louan likes this.
  7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou ja ik ben heel schoon het huis is altijd aan kant, opgeruimd, net vt wonen. Ik werk ook 4 dagen en druk sociaal leven.

Maar overdrijven is ook een vak: dagelijks de wc, je sop niet in je gootsteen, wekelijks je gordijnen wasseb, appels met afwasmiddel wassen...Ik vind dat ook overdreven hoewel ik dus heel netjes ben, en overigens ben ik ook nooit ziek ondanks dat er bij mij dus misschien meer bacteriën zijn omdat ik de wc niet elke dag reinig.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er zijn nog wel gradaties ja... ik ruim zelf ook elke dag op, soms twee keer per dag, omdat het met kinderen nou eenmaal snel rommelig wordt en ik vind het dus echt niet gezellig om 's avonds op de bank te ploffen in een kamer vol speelgoed.

Zelfde met de afwas. Die werk ik altijd meteen weg (in de vaatwasser), en na het avondeten haal ik altijd een doekje over de tafel en het aanrecht.

Maar ik ben niet elke dag in de weer met schoonmaakmiddel en dat maakt mijn huis echt niet viezer dan dat van een ander.

9. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    iedereen moet inderdaad doen waar zij zich goed bij voelt.
    Ik vind het fijn om s avonds als mijn zoon op bed ligt in een opgeruimde woonkamer te zitten. En dus s morgens opgeruimd de dag te beginnen.
    Soms ben ik super moe en kies ik even voor mezelf en denk: morgen weer een dag. En kan dan gelukkig lekker de boel de boel laten.

Er werd ergens gezegd dat iemand liever leuke dingen doet met de kinderen dan poetsen. Maar je kunt het ook combineren. Mijn zoon vindt het heel leuk om te 'helpen' met schoonmaken en boodschappen doen. Heel gezellig samen, muziekje op :)

Triangel and louan like this.
  10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier exact hetzelfde. Opruimen doe ik elke dag omdat ik onrustig word van rommel. Poetsen gebeurt een keer per week, volledig dankzij de poetsvrouw. En mogelijk nog eens tussendoor stofzuigen als het echt te erg wordt.

11. jupke

jupke Niet meer actief

Ik vraag me soms wel af of het echt klopt wat hier gezegd wordt. Soms is het denk ik ook een beetje beter voordoen.

Een aantal jaar geleden was hier een topic over het verschonen van de vaatdoek.

Daar zei iemand dit echt minimaal 10x per dag te doen. Voor elke veeg een nieuwe doek of zoiets.

Toen is voor mij de geloofwaardigheid van dit soort topics toch wel een eind gedaald.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Behalve dat het totaal ongeloofwaardig is, is het ook echt onzinnig. :D

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Lang leven de wegwerp schoonmaak doekjes van de liddl. Voor de dagelijkse kruimels en vlekjes in huis! Gebruik alleen vaatdoeken (dat zijn bij mij microvezel doeken) om iets schoon te maken, maar die gaan daarna de was in. Ze liggen in ieder geval nooit op mijn aanrecht.

14. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Grappig hoe ook het beleven van geuren verschilt. Ik kan niet goed tegen sterke geuren. Luchtverfrissers zorgen bij mij standaard voor hoofdpijn. Geurtjes in de bank, gordijnen of vloerbedekking zou voor mij geen pluspunt zijn.

Ik kom wel eens bij iemand op bezoek waar een hele sterke lucht hangt. Geen vieze lucht, maar inderdaad luchtverfrisser, geurkaarsen of wierrook.

Dat heb ik ook wel eens gehad in een Landal huisje. Die lucht was niet weg te krijgen (zat in de bank en gordijnen) Dan ben ik altijd weer blij als ik thuis kom ik mijn geurloze huis :D

DastyQueen and 2augustus1992 like this.
  15. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik ben ook heel gevoelig voor geuren. Altijd voorzichtig met wat ik koop want als ik mijn huis heb gedweild en ik kan er niet tegen, ga ik heel dag over mijn nek :confused: ik ben niet zo'n consequente poetser. En mijn huis is heel vaak rommelig. Er ligt altijd wel speelgoed te slingeren en de was is echt een never ending story. Gek word ik ervan :eek: ik werk 3 dagen in de week en op mijn 2 vrije dagen probeer ik de was en strijk te doen. En poets ik sowieso. Maar dan nog niet zoals ik hier soms lees hoor :rolleyes:

16. chantal02

chantal02 Bekend lid

Sep 19, 2011
    635
    9
    18
    bij mij is het heel wisselend hoeveel ik schoonmaak ligt eraan hoeveel ik thuis ben

maar groenten en fruit wassen met dreft? hoe moet ik dat zien de broccoli in een sopje? trekt het er dan niet allemaal in?

ik houd zelf heel erg van opgeruimd en soppen wanneer ik daar de tijd voor heb maar met 2 kids kom ik er nauwelijks aan toe zoals ik dat zou willen. probeer dan nu wel vaak te denken dat wanneer ik later achter de geraniums zit welke gedachten er bij me op zullen komen....dat zal vast niet zijn dat ik altijd zo gelukkig was omdat het huis altijd kraakhelder was. dat zijn de momenten waarin je leuke dingen hebt beleefd met de mensen om wie je geeft.

iedereen moet zelf weten hoeveel tijd hij waaraan wil besteden als je maar gelukkig bent....

17. 1BB

1BB Bekend lid

Oct 3, 2016
    573
    67
    28
    Female
    ♡
    Ik heb altijd van die I don't give a fuck dagen en van die alles moet blinken dagen.

Heb het het liefst ook gewoon helemaal smetteloos en schoon maar soms is het bedroevend Hoe snel dingen vies worden. Als ik een kastje stofvrij maak en de halve dag erna alweer stof zie liggen Denk ik ook waar doe ik het voor. Poetsen vind ik vaak gewoon leuk en soms heb ik er geen zin in en dat is ook prima.

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat je überhaupt de moeite neemt om er een topic over te openen... Sommige dingen zullen vast kloppen maar je moet ook weer niet alles geloven.

Share This Page