Intrum Justitia

Discussion in 'De lounge' started by angel229, Aug 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Vandaag kregen wij een vreemde brief! Een aanmaning/vordering van Intrum Justitia. Zou gaan om een aankoop via Ebay in Luxemburg. Echter hebben wij nog nooit wat via eBay gekocht! Het was een klein bedrag maar meteen €40 aanmaningskosten eroverheen. Ik gebeld, aangegeven dat wij beiden nog nooit bij eBay gekocht hadden. Bij controle van de geboortedatum bleek dat de geboortedatums ook niet overeenkomen. Klopte in de verste verte niet! Hun zeiden dat ik aangifte moest doen en de aangifte (kopie) moet opsturen. Het hele verhaal stinkt want de envelop was gewoon een vensterenveloppe met een postbusnr. Geen logo van intrum Justitia O.i.d. Ook het postbusnr op de envelop en in de brief corresponderen niet met elkaar.
    Politie gebeld. Hun zeggen letterlijk: jij hebt niks gekocht, dus je hoeft ook niks te betalen. Aangifte doen hoeft niet want er is je geen geld afhandig gemaakt. Ze hebben er een notitie van gemaakt. Nu lees ik vrij nare dingen over dit bedrijf en zit het me niet echt lekker. Politie zegt: laat ze maar bewijzen dmv een handtekening dat ze wat aan je geleverd hebben.

Wie heeft dit ook meegemaakt. Wie heeft advies wat te doen!

2. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    hallo,

Erg naar inderdaad hebben iets soortsgelijk gehad.
    Kregen een rekening van neckerman van 799 euro.

Ook nog nooit iets daar besteld, na wat onderzoeken zijn wij erachter gekomen dat iemand anders een laptop besteld had op ons adres en dit ergens anders heeft opgehaald. beetje vreemd want voor zulke dingen moet je een handtekening zetten geloof ik.

Maargoed bij neckerman gebelt, ja erg vervelend maar de rekening moest betaald worden en het was ons adres:$:x kon mij niet kwaaier krijgen.

Dus heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld die ons erg goed en uitgebreid heeft uitgelegt wat wij moesten bewaren aan bewijzen etc.

Volgende aanmaning inmiddels in huis gehad, weer gebelt met neckerman en weer kregen wij als antwoord u moet dit betalen.

rechtsbijstand gebeld en het verhaal weer uitgelegt, intussen natuurlijk stressvol. Maar omdat neckerman geen harde bewijzen had dat wij de handtekening gezet hebben en de postorde dit ook niet kon aantonen hebben wij dit gelukkig nooit hoeven betalen. Alles hebben wij nog en bewaren dit ook. Maar nu 1,6 jaar later niks meer gehoord.

Dus als ik jou zou zijn, rechtsbijstand inschakelen.
    (Wij waren hier voor verzekerd dus koste ons niks)

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Volgens mij was daar laatst ook een topic over, is een neppe brief voor zover ik weet..

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Zoiets schoot mij ook te binnen. Maar volgens mij heb ik iets op Facebook voorbij zien komen hierover, dat het oplichting is..

5. angel229

Ik meende ook dat ik er een topic over had gezien. Politie zei ook dat we alles moesten bewaren. Vind het erg verdacht allemaal. Het gaat om een totaalbedrag van 53 nog wat. Niet extreem hoog maar heb geen zin het te betalen omdat ik er niks gekocht heb. Lekker is dat! Maandag maar eens met de rechtsbijstand bellen. Die hebben we gelukkig. Ik vind het sowieso vreemd dat dit iemand gelukt is want we wonen pas paar weken op dit adres en staan nergens online. Erg vreemd!!

6. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Interum Justitia is een bestaand bureau en zijn een stelletje zeikerds.

maar het kan best zijn dat iemand onder naam van I.J. probeert mensen geld afhandig te maken.
    Zeker als de gegevens niet overeenkomen. google ze anders even en controleer de gegevens, komt het overeen dan is het idd I.J. en klopt het niet dan is het een fake lijkt mij.

7. lilian79

lilian79 Bekend lid

Feb 28, 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    He vervelend dit soort onzin! 1 ding, intrum Justitia heeft nooit enveloppen met hun logo, anders sturen mensen de enveloppen ongeopend retour ... Als jij niets hebt gekocht via eBay hoef je je echt niet druk te maken. Doe alles per mail Omdat het zwart opmwit staat, dus mail intrum Justitia met je verhaal en alle gegevens met een cc naar de politie dan zit je goed....

8. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Is laatst nog op het nieuws geweest.Niet betalen en melding van maken. Grote kans dat het nep is.

9. angel229

Dank je, zal ik doen. Telefoniste zei dat ze wel enveloppen met logo hebben. Vreemde is dat op de envelop een ander postbusnummer en postcode staat als in de brief.

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Melden bij het fraude meldpunt. Ze zullen daar waarschijnlijk al op staan.

11. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

Feb 27, 2012
    861
    0
    0
    Je kunt best telefonisch afspraken maken. Maar noteer de naam van degene die je gesproken hebt en bevestig de afspraken per mail of post.

12. angel229

Rechtsbijstand gebeld. Krijg voorbeeldbrief die we aangetekend moeten versturen. Geef ze 14 dagen om te reageren. Zonder bewijs kunnen ze geen zaak beginnen zegt de Das.

13. Blond88

Blond88 Actief lid

Feb 16, 2011
    482
    27
    28
    Ik heb precies hetzelfde gehad 3 jaar terug!
    Wij hebben ze een brief gestuurd, dat wij niet betaalde. En daarin vermeld dat wij een melding maakte bij de politie. (Daarvoor bij e-bay navraag gedaan, toen kwamen we er achter dat het nep was)

Nooit meer wat van ze gehoord gelukkig! ;)

14. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Helaas ben ik een rekening via hun aan het afbetalen en je kan heel goed verschil merken van echt of niet echt.

Ze hebben namelijk een code en inlog voor hun website in de brief waar je de rekening kan inzien, een betalingsregeling kan treffen of bezwaar kan maken.
    Ook als je telefonisch contact opneemt kunnen ze je duidelijk vertellen waar de rekening vandaan komt, wanneer de openstaande kosten zijn gemaakt... ed.

Share This Page