Als ons wondertje er is, zou ik dat het liefst het eerste delen met mijn ouders. En dan pas met de rest van de familie..Of is dit stom? Ik moet mijn zusje ook al missen (geemigreerd) en ik wil niet én mijn ouders én mijn schoonouders tegelijk bij me.... Iemand tips?
hoi Als je ze echt niet tegelijk wilt kan je dat toch zeggen? Zeg je dat je bang bent dat het te druk voor je is als ze tegelijk komen.. Dan kan je ze beiden wel meteen bellen als je bent bevallen en dan komen jouw ouders eerst en dan na een uurtje ofzo je schoonouders.. Jouw bevalling dus jouw keuze denk ik.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja, je wil toch het liefst jouw wondertje eerst aan jouw ouders laten zien. Hoe denkt je partner erover om zijn/haar ouders wat later te laten komen? Wil die niet liever ook 'gelijk' de ouders het wondertje laten zien? Maar als jullie het daarover eens zijn, en het komt er op neer dat idd eerst jouw ouders komen en pas later je schoonouders, zou ik eerst mijn ouders bellen en zeggen dat ze over een uurtje welkom zijn, dan je schoonouders bellen en alles vertellen, en zeggen dat ze over een uurtje of 2 wel mogen komen, dan is alles wel opgeruimd enzo mooi excuus toch? Geld natuurlijk niet echt bij een ziekenhuisbevalling, maar daar is bezoek uur een mooi 'excuus'. Succes!
Ik heb dit probleem niet echt, omdat mijn schoonouders op 3 uur rijden wonen. Daarbij hebben hun zelf nog 3 kleine kinderen, dus denk dat hun pas na 2 of 3 dagen kunnen komen. Maar als je ze belt gewoon zeggen dat ze over 3 uurtjes welkom zijn.
ik herken het probleem wel, mijn ouders en schoonouders waren al beledigd dat ik de bevalling alleen mijn man erbij wil hebben en dat iedereen pas gebeld wordt als mijn kindje hopelijk de 1e borstvoeding heeft gehad, dat 1e uurtje is zo belangrijk voor ouders en kind, nee beledigd of niet, ze wachten maar tot wij bellen, ik wil het niet anders en dan zal het zo gebeuren ook, nou moet ik je er wel bijzeggen dat ik heeeel eigenwijs ben en erg op mijn privacy gericht
Mymiracle, ik sluit me helemaal bij je aan. Al duurt het nog even voordat de baby komt, ik kan het me al helemaal voorstellen. Ik wil ook eerst genieten van het eerste uur met mijn man en baby samen, daarna pas de ouders en schoonouders. Dat ze dan samen komen vind ik niet zo'n probleem, maar niet gelijk het eerste uur. Daarbij komt dat ik een geplande keizersnede krijg, eerst nog op de recovery lig bij te komen en daarna dus als eerste met mijn man van ons kind wil genieten. Dan nog de borstvoeding dus ze moeten helaas maar even geduld hebben dan... Misschien egoïstisch maar ik ben ook maar een mens
Mijn vriend heeft zijn ouders niet meer die zijn in zijn jeugd alle 2 overleden ... Dus ja dan is het niet meer dan logische om mijn ouders als eerste te bellen... Wij gaan familie pas bellen als wij er helemaal klaar voor zijn.. Dus de kleine heeft de eerste borstvoeding gehad wij hebben lekker kunnen genieten... Wij bellen dus pas als de kleine ruim een uur oud is en dan zeggen wij de tijd dat ze welkom zijn om te spieken naar onze kleine .. Maar of mijn broers, zus en ouders en nou tegelijk zijn maakt mij niet uit.... Ik wil hem/ haar dan toch zo graag laten zien..
wij hadden het er laatst ook al over. mijn ouders wonen in frankrijk en het is voor hun zo'n 6 uur rijden dus hun bel ik sowieso als eerste. en ik wil mijn moeder ook bij me hebben als ik beval. ik weet nog niet of ik haar bij me aan het bed wil hebben staan of in de woonkamer ernaast. en dan kan ze ook bij ons hondje blijven mocht dat nodig zijn, de buren hebben ook aangeboden op ons hondje te passen maar het liefste betrek ik hem er ook een bij. en als die kleine eenmaal geboren is wil ik pas mijn schoonouders en schoonzusje op bezoek hebben maar ook pas na de eerste borstvoeding of iets. mijn vriend wil eigenlijk ook zijn ouders in de woonkamer hebben tijdens de bevalling maar dat zie ik echt niet zitten. de band is al niet zo sterk met hun dus als ik lig te gillen in de kamer ernaast zou ik me niet prettig voelen. gelukkig snapte mijn vriend het ook. mijn schoonzusje zou trouwens ook even duren, ze woont in leiden en wij in den helder. wel fijn om hier ook ideeen te horen.
Wij bellen de ouders en schoonouders gelijk maar geven aan dat ze na een uurtje of 2 kunnen komen. Eerst willen we zelf van de kleine genieten en weer een beetje opgefrist zijn.
Wij hadden de ouders en schoonouders (zijn er 4) tegelijk laten komen...ik heb nu al tegen mijn vriend gezegt dat straks bij de bavlling ik wil dat eerst mijn ouders komen en dan de schoonouders (welke van hun eerst gaan maakt niet uit) maar NIet allemaal tegelijk.... dat was echt teveel.... Hij vind dat t alleen niet kan mijn ouders eerst...waarom niet de zijne...ik heb gezegd dat ik diegene ben die moet bevallen en dan gewoon graag MIJN mama en papa erna bij wil hebben (misschien erg aso van me) maar ik heb op zon moment t meest behoefte aan hun...
Wij hebben met mijn schoonouders afegsproken dat we er eerst zelf even van willen genieten, dus als de baby geboren is hoeven ze sowieso niet meteen te komen, mag wat ons betreft ook wel een dag later als we uit het ziekenhuis zijn. Mijn ouders wonen helaas 600 km hier vandaan dus die komen niet meteen.
Weet je wat ik eigenlijk niet snap en wat ik in heel veel topics terug zie, is waarom de ouders van de moeder altijd voorgaan op de schoonouders. De ouders en schoonouders worden toch allemaal de Opa's en Oma's en hebben toch net zo veel recht. Voor de vader is het toch net zo belangrijk om zijn ouders zijn nieuwe baby te laten zien? Of zeg ik nou iets heel geks? Kijk, ik heb het probleem zelf niet, want mijn moeder zal aanwezig zijn bij de bevalling, dus die hoef ik niet te bellen. En mijn schoonmoeder woont in angola, dus die kan zowiezo niet komen. Maar als ze hier was geweest had ze er wat mij betreft ook bij mogen zijn.
nee hoor meinouw dat heb ik ook. Ik wil wel eerst samen met mijn mannetje genieten van de kleine en daarna de rest . Maar mijn schoonouder mijn ouders, mijn zussen/broers en mijn mans zus. Van mij mogen ze allemaal tegelijk komen. Dat kan waarschijnlijk niet want ik beval in het ziekenhuis, maar ik zou het geen probleem vinden.
ik ben ook in t ziekenhuis bevallen en vond echt 6 mensen tegelijkertijd too much..T mocht trouwens wel.dus daarom lekker om de beurt en ws mijn ouders eerst... ps heeft er ook bij mij mee te maken dat bij mijn zoontjes geboorte iedereen tegelijk naar binnen zou komen zodat we geen eerste en laatste hadden en opa en oma t toch presteerden om eerder naar binnen te komen...en niet zoals de afspraak gewoon allemaal tegelijk
Chantalleke, dat is een lastige. Het is je eigen keus. Dat sowieso. Ik denk toch dat ik alle opa's en oma's in 1x zou doen. Zo krijg je geen ruzie. Maar zo ben ik en ik ben niet jij.
Hoi, ergens vind ik ook dat zowel ouders als schoonouders 'gelijke rechten' hebben, maar ook voor mij geldt dat ik het niet zie zitten om 4 mensen tegelijk aan mijn bed te hebben en dat de band met mijn schoonouders door allerlei gedoe de laatste tijd nou nog niet weer zo is van: Ik voel me lekker vertrouwd bij ze. Dus ik zou toch de voorkeur hebben voor mijn ouders eerst, wat in ons geval betekent dat we ofwel lang wachten met schoonouders bellen, ofwel echt een tijdsafspraak met ze maken... want mijn ouders wonen op 2,5 uur rijden (en moeten ws. allerlei dingen regelen voordat ze deze kant op kunnen komen rijden) en mijn schoonouders wonen hier 3 kwartier vandaan. Nou moet ik zeggen dat ik ook wel vind dat mijn wensen voorgaan op die van mijn man: ik heb het zware werk gedaan en zit onder de hormonen met bijbehorende emoties en ben ws. het meest moe. Daarbij komt in ons geval dat ik voor de eerste keer moeder wordt en mijn man voor de derde keer vader, (alhoewel dit voor hem wel de eerste keer is dat het kindje 'gepland' is, ). Maar goed, moet het nog met manlief bespreken eigenlijk, dus dat gaan we deze week maar eens doen, voordat de kleine al besluit te komen en ik maar af moet wachten hoe manlief de dingen gaat regelen, :-D
het klinkt heel raar misschien, maar na de bevalling was ik helemaal niet meer moe! Ik voelde me de sterkste mens op aarde. Van mij mocht iedereen al langskomen. Gelukkig is dat niet gebeurd, want na een tijdje wordt je toch wel moe.
bij mij is het zo dat ik mijn moeder bij me wil hebben met de bevalling en dan komt mijn vader ook meteen mee want ze wonen in frankrijk dus is onzin als ze apart moeten reizen. en ze doen er al 6 uur over om te reizen dus bel ik hun al als ik weeen heb. en de ouders en het zusje van mijn vriend wil ik pas erbij hebben als de kleine er is. want ik voel me niet zo op mijn gemak bij hun om ze er eerder bij te hebben. en na de eerste borstvoeding vond ik ook wel een goede. en verder denk ik dat ik ook heel moe ben als ik ben bevallen en ons kindje is geen kermisattractie en zal dan ook moe zijn dus het hoeft ook niet lang te duren dat mijn schoonouders en schoonzusje er zijn. maar zij wonen op 10 minuten rijden dus hun kunnen makkelijker even langs komen. mijn ouders stuur ik niet meteen weer 6 uur rijden terug naar huis. ik vind het juist fijn dat mijn ouders er dan nog zijn.
bij mij komen mijn ouders als eerste, het is mijn bevalling, en ik voel me dan niet prettig, en als ik dan daarna mijn schoonvader als eerste zou moeten zien zou ik me nog rotter voelen.