Ik irriteer me er ook mateloos aan. Ik zeg altijd, ja we weten het, maar we houden het nog geheim. Maar dat is net zo'n vraag als: was het gepland? Dat vind ik ook zo'n belachelijke vraag. Gaat mensen niks aan.
Ja! daar verbaasde ik me ook al over, iedereen vroeg ons of het gepland was, en dan zei ik, in hoeverre kun je een zwangerschap plannen dan?
Nee hoor, zoals ik al zei vind ik die vraag niet erg, maar wel als mensen gaan "drammen" met aaaah zeg nou, toe nou, bla bla bla!
Over de vraag of het wel was gepland..... mijn zusje kreeg deze vraag van onze aangetrouwde nicht nav mijn zwangerschap.... Of ik wel blij was met deze zwangerschap en of het dus wel gepland was... nou zegt mn zusje... als je bewust de pil in de prullenbak gooit, lijkt me toch wel aardig gewenst. Nichtlief had een conversatie van 2 jaar geleden in haar achterhoofd toen waren we gezien de onzekere situatie mbt werk niet "bezig" met het krijgen van kinderen.
Ik vind het niet echt storend.. wij hadden wel verwacht dat iedereen zou gaan gissen uit onze vriendenkring en mijn vriend weet iedereen heel mooi op het verkeerde been te zetten. Iedereen verwacht dat hij zich toch wel zou verraden, en nu speelt ie dus dat ie dat echt doet. Maar wij weten wel beter Het enige wat ik wel een beetje irritant vind (maar ik kan ze ergens wel begrijpen) is dat mijn leerlingen op school (13-15 jaar) elke les maar weer er over beginnen.. Maar van mij gaat niemand het horen hoor
Mensen tonen gewoon interesse als ze dat vragen, daar is toch niets mis mee? Ik vind het helemaal geen rare vraag; small talk! Kan me daar echt nul komma nul druk om maken...
nee hoor ik vind het niet erg vertel het ook niet aan iedereen afgelopen vrijdag ging ik na de winkel stond er zo oud vrouwtje schat haar een jaar of 85 zij tegen mij leuk zo baby wanneer ben je uitgerekend ik zo met kerst toen vroeg ze en weet je wat het word of nog niet ik zo ja hoor een jongetje oh wat leuk meis echt waar me buren tegen over mij hebben een meisje gehad erg leuk allemaal nou vrouwtje zat gewoon verlegen om een praatje ag ze kent me toch niet dus vind het dan niet erg om te zeggen wat het word vond wel lief dat ze er na vroeg had ook een mooie buik volgens haar hahaha maar sommige van de familie kunnen wel doordrammen en daar hou ik dan ook niet van maar van die vraag nee word ik niet echt gek en vaak zeggen ij ja het word een baby dan zeggen ze ja dat snappen wij ook dan zeg ik nou dan !
ik irriteer me ook niet aan die vraag hoor. van mij mag ook iedereen weten dat het een jongetje word. wel word er altijd eerst gevraagt "hoe lang moet je nog" heb nog nooit iemand gehad die als eerste vroeg "en wat word het" . of mense het nu weten of straks dat maakt ook niet uit vind ik.
Tja denk ook dat het er inderdaad aan ligt of je het openlijk vertelt of niet.... Denk trouwens dat je de vraag : wat wordt het? dan ook een stuk minder krijgt..... "mond op mond reclame" gaat nu eenmaal snel... dus als je 1 iemand hebt vertelt dat het een meid/knul wordt... dan weten snel veel mensen dat.. en die hoeven het dan niet meer te vragen.... Hier wast t trouwens ook een buurvrouw met "roddelzucht"... Zei al dit is de eerste keer dat ze een gesprek begon (woon hier 3 jaar)... en dan gelijk zulke vragen stellen.... moet ook zeggen dat ze het gesprek al "leuk"begon... Heb nu een zoontje die nu 21 maanden is... en het gesprek begon dus met haar eerste vraag: "zo wat denk je? gelijk weer erop? ik stoor me voornamelijk aan de vraag omdat het niet bij de losse vraag blijft..... Want dan zeg je gewoon nee of ja.. en dan is het over.... maar gewoon dat niet respecteren dat je het niet wilt weten... of niet wil delen.... Elke keer opnieuw vragen.... weet je het nu wel? Duhh heb toch gezegd dat we het niet willen weten.... en ook al maak je de kinderkamer.. knalroze.. of donkerblauw.... niemand heeft daar toch iets te zoeken...? Kinderkamer zien... ok als t geboren is.... waarom moet ik alles delen, als ik dat niet wil...... Vorige keer had ik de fout gemaakt om te zeggen dat we t toen wisten... Ik kreeg zelfs roze flessen met mijn verjaardag om mijn reactie uit te lokken.....?! En roze kleertjes...! Dat is geen gezonde interesse meer.... Nou moet ik wel zeggen dat de familie van mijn vriend.. erg uit roddeltantes bestaat.. die graag willen pronken met andermans veren... en graag nieuws als eerste verkondigen.... Zo werd vorige week aangekondigd door een oudtante op de hyves dat een nicht bevallen was.... en had ze gelijk foto's erop gezet.... zonder dat de ouders zelf nog maar iets op hyves gemeld hadden! (ze zorgt dat ze gelijk op de stoep staat om foto's te maken) Dus misschien is het daarom wel dat het mij meer stoort... meer hoe mijn omgeving er mee omgaat...
Bij onze eerste werd mij ook vaak gevraagd op ik "het al wist". En ik zei steeds breed lachend "ja, wij weten het!" En gewoon met die lach de mensen aan blijven kijken. Enorm vragende gezichten, maar ze durfen niet te vragen "wat dan?" Die mensen vroegen het daarna nooit weer!
Ik vind dat niet storend, als mensen vragen wat het is, wel dat zoveel mensen aan me vragen of het wel gepland is... Ik snap ook niet waarom ze het vragen, ik ben 24, getrouwd, alweer 6 jaar samen met mijn man, we hebben een huis met 4 slaapkamers, 2 auto's, dus dan denk ik, waarom denken die mensen dat het een ongelukje is?
Precies, dat doe ik ook altijd...Ik wordt er ook gestoord van. Zowiezo, als ik het zou weten zou ik dat echt niet tegen iedereen gaan vertellen, dus is die vraag toch al overbodig....
Ik vind het niet erg dat ze vragen of dat we weten wat het word we hebben het maar tegen een paar mensen verteld. Ik vond het niet leuk dat ze beledigd waren als we het niet zeiden en dan kwamen met waar slaat het op dat je het niet verteld Jullie weten het toch ook dus kan je het ons ook vertellen Er zijn mensen die vragen sinds ik 12 weken zwanger ben of we al weten wat het word. En dan zeg ik nee dat kunnen ze nog niet zien zeggen ze nou als het maar een jongen is een meid hebben jullie al. Al heb ik dalijk een heel elftal aan meiden wat maakt mij het nou uit.
Och, ik vraag ook altijd aan mensen of ze weten wat het wordt, ik snap niet wat daar raar aan is? Ik vind het interesse tonen. Ik vraag overigens nooit door en ga ook niet vissen. Het zijn gewoon vragen die bij een zwangerschp hoort. net als: Hoe voel je je, ben je erg beroerd (geweest), hou je het nog vol. Als je deie vragen hierboven bekijkt kun je dat ook in het negatieve zetten. Wie gaat het nou wat aan hoe ik mij voel bv. Het is gewoon oprechte interesse van mensen. Maar overal waarop doorgehamerd wordt is vervelend, of het nou doorvragen is naar wat het is, of dat ze nou doorvragen naar je misselijkheid. Overal waar TE voor staat is vervelend Op zwangerschapsgym vroeg ik in het algemeen of iedereen wist wat het werd waarop 1 direct zei: ja en ik ga niet vertellen wat het is. Dat vroeg ik toch ook niet? Ik was overigens de enige die niet wist wat het werd