ehh ligt eraan, hoe je je voelt. Als je degene wel aardig vind gewoon een stap achteruit doen en zeggen, dat vind ik niet prettig Hel duidelijk en direct. En als je het spuugzat bent. terug gaan aaien over hun buik, moet je eens zien hoe snel ze eraf blijven. Of een buikband, met niet aaien/ niet aanraken/ afblijven/ alleen papa mag eraan zitten.. enz.
Weet je wat ik irritant vind? Als mensen vragen : "en, hoe voel je je? " en dan geef je eerlijk antwoord, "nou, ik voel me niet lekker, ben futloos, bekkenpijn, noem maar op" dat ze dan zeggen "tja, dat hoort erbij" Vraag het dan niet als je geen eerlijk antwoord wil
Tja van mensen is dat nog enigszins te begrijpen, maar van mijn VK toen ik zwanger was van mijn dochter. En natuurlijk heel onzeker... kreeg ik ook overal een antwoord op als: ja dat hoort bij zwanger zijn. Terwijl je toch verwacht dat een VK wel wat begrip zou kunnen opbrengen.
@makkie...zeggen ik ben geen publiek bezit. Doe ik ook als ze aan Sasha willen zitten. @zogelukkig... ja zo dacht ik ook, hou niet van roze. Onderhand hangt heel dr kast vol met roze (zelf gekocht )
Ja, ik begin me er ook aan te irriteren, nou hebben wij a.s. vrijdag de 20-weken echo dus waarschijnlijk kunnen we 't (dan) zien, maar we hebben besloten het voor onszelf te houden. Ik krijg de vraag ook steeds vaker; "weet je al wat 't wordt? Wil je het weten? Ik denk een meisje." Nou zijn er al wel eens wat bakerpraatjes voorbijgekomen in m'n kennissenkring en iedereen schijnt te weten dat ik een meisje krijg dus daar word ik dan wel een beetje kriegelig van ja. Persoonlijk vind ik dat ik prachtig zwanger ben, haha.
Hier precies hetzelfde probleem. Wij hebben al een zoon en krijgen nu ook overal de vraag of we het al weten. Maar wij weten het niet en dan nog zou ik het niet zeggen. Maar nu de mensen door hebben dat wij niets zeggen (ze denken echt dat wij het weten) gaan ze het aan onze zoon van 3,5 vragen Echt niet meer normaal, nu hebben wij hem geleerd dat als ze vragen wat het gaat worden dan zegt hij, een baby Het ergste wat wij hebben gehad was in de winkel, toen wij voor baby kleertjes gingen kijken. Wij wouden neutrale kleertjes maar konden die niet vinden, dus wij vragen aan de verkoopster. Zegt ze die hebben wij bijna niet, dan moet je maar vragen wat het wordt Nou wij zijn die winkel dus echt uitgelopen en ga er ook nooit meer naar toe.
Als je weet wat het word gewoon zeggen dat jullie het als een verrassing houden voor de mensen om jullie heen. Als jullie het niet weten kun je dat gewoon zeggen. En ja het is natuurlijk leuk als er naar je babytje gevraagd word, maar ik kan me voorstellen dat het van sommige mensen wel vervelend kan zijn. (ik las al roddelende buren enz). Maar ik denk sowieso dat je aan mensen die dicht bij je staan veel meer zegt dan bijv. tegen buren waarmee je niks hebt.
Hahaha............mijn vader zegt altijd: als er niets tussen komt is het een meisje, komt er wel wat tussen is het een jongen. groetjes Debora
Klopt daar kan ik ook niet tegen....We willen dolgraag een kindje, maar we vragen niet om al die kwaaltjes....... Ook al hoort het erbij is het niet leuk...En als ze het eenmaal ervaren zoals wij dat doen, gaan ze het wel anders piepen geloof ik... Maar verder vind ik het wel fijn als andere mensen interesse tonen in me zwangerschap...Heb er geen probleem ermee... Liefs Jeanney
je zoon van 3.5 uithoren is echt het zieligste dat ik heb gehoord tot nu toe wat mensen doen om erachter te komen, wat verschrikkelijk boos zou ik daarom worden, goed gedaan dat jullie hem hebben geleerd "een baby" te antwoorden
Ja dat je bijna geen neutrale kleertjes kan kopen vind ik ook irritant. net als of het de normaalste zaak is dat iedereen weet wat het geslacht wordt? En als je dat lekker niet wil weten, dan moet je zodra je kind wordt geboren als een gek naar de winkel rennen?