Over de z**k door opmerking schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaloe26, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn vader zegt soms ook wel eens kom eens bij papa in plaats van opa, komt omdat mijn dochter daar zo vaak is, dat het idd heel eigen voelt, en ze dol op haar zijn.
    ik zou de opmerking van je sm als compliment beschouwen.

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik kan me wel voorstellen dat je de bibbers krijgt van zo'n opmerking, helemaal in combinatie met je onzekerheid, maar probeer het een beetje te relativeren. Waarschijnlijk probeerde ze gewoon te zeggen dat ze ontzéttend veel van het kind houdt en dat uitte ze op deze manier... De één vindt het lief, de ander vindt het een beetje gek. Ik zou er in elk geval niet meer boos over worden, dat is vast niet haar bedoeling geweest!

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou dat juist leuk vinden, zo'n opmerking. Ik zie het probleem ook niet. :(

Beter zo dan andersom toch?

4. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik zeg ook niet dat het mijn ergste probleem in mijn leven is

5. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nee, daar zou ik echt niet over de zeik van gaan. Hier noemt schoonmoeder onze dochters ook ons (naam)... Ik stoor me daar echt niet aan.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier zegt mijn moeder met name over Benjamin: tis net mijn eigen kind, zou hem bij wijze van spreken zo aan de borst kunnen leggen!

Maar dat komt omdat hij ontzettend veel op mij lijkt qua type baby, hetzelfde mollige lijfje, donkere piekhaartjes, kuiltjes in de wangen etc. Dat triggert bij haar gewoon een nostalgisch gevoel van vroeger.

Ik denk dat je het zo moet zien. Ik krijg ook wel eens dat soort overbezitterige gevoelens, maar dat heeft idd meer te maken met mijn eigen onzekerheid, dan met hoe zij het bedoelen.
    Ze houdt gewoon zo ontzettend veel van je kindje!

Probeer het van je af te zetten :)

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik begrijp je wel een beetje hoor! ik kan ook niet zo super veel van mijn schoonmoeder hebben vooral omdat ze zich vroeger heel vaak tussen mij en man moeide en ook met de opvoeding van de kids. zo zei vroeger ook wel eens expres tegen de kleintjes kom maar bij mama. waar ik een x heel kort reageerde: Mama? oma...! en sindsdien doet ze het niet meer. ze zei toen ja het is nog een gewoonte... lijkt me sterk hoor! je vergeet niet dat de baby van je zoon je kleinkind is en je oma hoort te noemen! maar goed... ik zou me er dus ook niet zo lekker bij voelen.... al weet ik zelf ook wel dat hun zo over hun kleinkinderen denken... dat ze er zoveel van houden. evenveel als van hun eigen zoon en ze zo dus op een of andere manier als eigen zou kunnen beschouwen :) ik denk gewoon dat het voor (sommige) moeders niet leuk is om het gevoel te hebben ze te moeden delen met (meestal) schoonouders :) van mijn eigen moeder zou ik het best kunnen hebben :) die zeggen (net zoals hierboven al eens gezegt werd) ook altijd Onze Jamie of Ons Eline...

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zie het probleem ook niet zo. is toch lief dat ze zo op haar kleinkind gesteld is waar ze blijkbaar vaak op past. dit soort dingen krijg je als je de opa's en oma's laat fungeren als oppas terwijl je zelf werkt denk ik.

het wordt heel eigen, ze worden heel betrokken en de keerzijde is straks ook dat ze zich steeds meer denken te kunnen permiteren. daarom loopt het ook zovaak mis. dat "oppassen" jij stoort je nual aan zo'n kleine opmerking. dat worden er alleen maar meer en er komen straks ook opvoedkundige dingen bij waarover je verschilt van mening.

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Vind het juist wel een lieve opmerking. Ze is dus duidelijk erg gehecht aan je zoontje. Juist goed toch

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    volgens mij is het een liefdevolle opmerking, tenzij ze het als teveel werk ervaart

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik snap je wel maar ik erger me heel vaak aan m'n schoonmoeder dus zo'n opmerking zou bij mij dan ook in het verkeerde keelgat schieten..puur omdat ik haar zo irritant vind..:)

12. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik zou het echt als compliment zien! Mooier kunnen ze nie zeggen!

13. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik zou het ook echt niet leuk vinden als mijn schoonmoeder dit zou zeggen!

14. Bika

Bika Niet meer actief

Ik begrijp je helemaal.

In ons kraambezoekboek schreef mijn sm bij de vraag wat ze dacht toen ze hem voor het eerst zag: Nu heb ik weer een kleine (naam man)!

Ik ben ook echt nog steeds heel erg geïrriteerd over dat antwoord en kan hier helemaal niet tegen. Nu is mijn sm helemaal geen leuke vrouw, erg egoïstisch en een echte tiran. Ze werd ook boos op ons omdat ik mijn 2 weken oude baby niet bij haar wou laten toen ik mijn beestje moest laten inslapen. Ik was al verdrietig zat, er nog niet aan toe hem alleen te laten en daarnaast is ze niet eens fysiek in staat om op een baby te passen.

Het gaat dus meer om het gevoel dat je er bij krijgt en als jouw gevoel het niet prettig vind dan is daar niets mis mee. Ik denk alleen niet dat je er iets mee kan doen, ik niet in ieder geval. Het is slikken en doorgaan helaas.

15. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ;)Is het dan werkelijk zo erg dat een schoonmoeder zo trots is en dat zegt?? Sorry hoor maar vind dat zo zeikerig overkomen... Waar maken sommige zich druk over... Ik zou dat als compliment zien...

Als een schoonmoeder zich te weinig bekommert om een kleinkind is 't niet goed, als een schoonmoeder zich te veel bekommert is 't ook al niet goed...

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik denk dat ze eerder bedoeld, dat ze van jullie kindje houdt zoals ze van haar eigen kinderen houdt.

En dus niet doelende op het échte moederschapsgevoel..
    Zou me er geen zorgen om maken hoor, en gewoon genieten van al de liefde die de kleine krijgt want dat is zo belangrijk!

Tenzij je moeder natuurlijk een schoonloeder is, die claimt, geen rekening houdt met jullie opvoeding, een bitchy type is, en nog een navelstrengetje of 10 heeft met je partner en deze ook denkt te hebben met jullie kleine...

17. Amy77

Amy77 Actief lid

24 jun 2011
    115
    0
    0
    Utrecht
    Zou je hetzelfde voelen als je eigen moeder ipv je s.moeder dat had gezegd?

Hoe is je s.moeder verder, bezitterig of juist niet. als ze alleen zulk soort opmerkingen maakt en zicht verder niet met de opvoeding bemoeit zou ik me niet zo druk om maken. Dan zou ik juist erg blij zijn dat ze zo voelt.

18. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    zou me er niet te druk over maken! het is inderdaad een groot compliment al heb ik het ook wel eens als mijn moeder zegt 'oma's meisje'...

als ik dan in een slecht humeur ben denk ik ook ehhh MIJN meisje hihihi maar ik zeg er nooit wat van want ik weet hoe gek ze op haar is (zijn!)

19. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Nou even een goede reality check gehad hierzo.
    Bedankt meiden, jullie hebben gelijk ik moet er niet over zeiken en het positief gekijken.
    Kan soms heel verhelderend zijn hoor, zoiets even in de groep gooien :D

Bij het ophalen heb ik haar een dikke knuffel gegeven (en gemeend).

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bleh ik zou mijn schoonmoeder nooit knuffelen, vind het een vreselijk mens. En ik zou zo'n opmerking van haar dus ook echt niet kunnen waarderen. Dat komt ook wel omdat ze (net zoals veel van onze familie) vooral vanuit haar eigen gevoelens met de kleine omgaat en niet naar zijn behoeftes kijkt.
    Ik krijg daar de kriebels van. Mijn kindje is geen object om je eigen behoeftes mee te vervullen!

Oeps er zit mij iets dwars denk ik :p.

Deel Deze Pagina