Haha Bri wat vertel je dat mooi, prachtig. Ik begrijp ook best dat ze er bij wil zitten, maar in de kinderstoel vind ze niks meer. Ja wel met eten. Ik had haar gisteravond op een gewone stoel gezet met een potje damblokjes en pionnen, erg leuk was dat. Kleurtjes heb ik ook maar die doet ze in de mond.. Bij ons zijn wel autos en honden te zien maar dat op de bank.. Vind ze wel even leuk ja. Ik bedoel, ik pak vaak iets om nog even te doen, was opvouwen, gaatje in de maillot stoppen, dat soort dingen. Fruit eten, ik hou er zelf niet van dus ben je snel klaar.. Banaan lust mijn dochter graag, mandarijn is er nu niet. Echter ga ik dan iets aan het avondeten doen, zit ze tenminste even rustig Sinds kort is ze heel bang voor de stofzuiger, eerder vond ze het wel leuk als ik wat liep te stoffen en zuigen, jammer dus.. Als ie in de hoek staat begint ze al te gillen en wil niet in een straal van 3 meter komen.. *Lees, zit bij de deur..*
Red, herkenbaar! Ik ga ook nog eens op MP kijken. Precies, als ze altijd op de bank mag wil ze bij een ander ook he.. En rozijntjes werkt nog erg goed gelukkig!
Hier precies hetzelfde hahahaha . Mijn kindjes willen ook precies zien wat ik aan het doen ben hoor. Zondag ochtend heb ik eieren staan bakken met mijn zoontje op de heup, en de dochter in de kinderstoel ernaast. Ze wilden perse zien wat ik daar aan het doen was, en stonden zeurend aan mijn benen te hangen. Ook als ik met de laptop op de bank zit, komen ze als bijen op de honing op me af. En dan willen ze liedjes op youtube kijken. Ik zet dan kinderliedjes via youtube erop zodat zij kunnen luisteren en ga dan zelf even wat computeren. of we gaan samen op hyves foto's kijken, en dan wijzen ze mensen aan enz. Als ik aan tafel zit spelen ze vaak onder de tafel verstoppetje met elkaar. Of ik zet ze in de kinderstoel aan tafel met een beker drinken en een boekje of een puzzel. Of potloden en papier of wat dan ook.
Je hoeft ook niet per se zelf aan het fruit, als je er niet zo gek op bent.... Zo rond een uur of 10 krijgt m'n dochter een bakje fruit wat ze zelf kan eten. Druiven, bosbessen, stukjes kiwi, peer, of mango (eerste twee soorten zijn wat makkelijker en sneller in het schoonmaken). Ze zit dan in haar stoel aan tafel en dát is voor mij het moment om aan tafel te doen wat ik daar te doen heb.
Ok, ik doe altijd s middags fruit, rond 4 uur. s Morgens om 10 uur doen we koffie/thee met een koekje, daarna soms nog rozijntjes. Dan wordt fruit wat teveel.
Ik herken best veel wat je schrijft. Mijn dochter is beter zelfstandig gaan spelen sinds ze naar het kdv gaat (vanaf dat ze een jaar oud was). Thuis gaat het ook steeds beter. Wat zij geweldig vind: *Ballonnen *Bakjes met spullen. Meestal plastic bakjes met lepeltjes, een bakje met haar haarspeldjes, spulletjes als rolletje plakband en balletjes (van alles wat je tegen komt). * Wasco. Ik ga dan met haar aan tafel zitten met een paar vellen papier en wasco. Maar wel opletten dat ze niks in de mond doet. * Dit laatste kan ook met vingerverf. Ben je langer bezig met poetsen dan schilderen, maar wel veel plezier gegarandeerd. *Stapels. Mijn dochter is gek op blokken die je kunt stapelen. Daar gooit ze (voorzichtig) mee, die onderzoekt ze en stopt ze van alles in en uit. *Liedjes zingen. Computer aan, samen erbij zitten en op youtube kinderliedjes meezingen. Zo leer ik haar ook steeds iets nieuws, ze kan de gebaren van 'op het boze bolletje' en 'hiep hiep hoera', soms oefenen we de gebaren van 'hoofd schouders knie en teen'. Noem maar op. Of oefenen met handkusjes geven en zwaaien en zo. *Qua speelgoed snap ik goed wat je bedoelt. Ik heb een paar dure dingen gekocht waar ze ergens anders mee speelde, thuis kijkt ze er niet naar om. Wat ik wel gemerkt heb, dat je het beste dingen kan kopen waar ze langer mee kunnen doen. Zoals boekjes, houten puzzels en muziekcd's. Vinden ze het nu niet leuk, da over een paar weken misschien wel. Bij ons liggen de boekjes en puzzels in een la. Wanneer ik even niet weet wat we kunnen doen, pak ik deze erbij. Kosten ook niet zo veel geld. * Af en toe van ruimte wisselen kan ook veel helpen. Wij gaan af en toe in onze slaapkamer spelen. Daar ligt dan ook speelgoed, kan ze weer andere dingen onderzoeken. *Overdekte binnenspeeltuin. Mijn dochter loopt pas net, maar wilde daarvoor ook graag bewegen (klimmen, glijden, kruipen). Ze vond het eng op onze tegelvloer. Daarom was de binnenspeeltuin een uitkomst. Durfde ze veel meer, ontdekte ze veel meer en was ze erna lekker moe. Moet ik wel bij zeggen dat ik dan alles met haar mee doe, ze doet het nog niet echt alleen. Maar dit moet natuurlijk in de buurt en betaalbaar zijn. * En inderdaad naar buiten. Hoes over de kinderwagen en gaan. Lekker naar de eendjes brod geven, naar de winkels, bij iemand op visite. je zegt dat ze dan niet echt haar energie kwijt kan, ik zie dat anders. Door alle prikkels merk ik dat mijn dochter er toch net zo moe van wordt. Je kunt ook ondertussen liedjes zingen of een speelgoedje in de hand geven. Maar 7 dagen in de week is ook lastig, ik ben toch blij dat mijn dochter afwisseling meekrijgt op het kdv.
Oh ik denk er ineens aan: een ballenbak! Hier was dat de vorige zomer een hit! Zo'n opblaasbare bak, met 100ballen. Ze kropen erin en eruit, gooiden de ballen eruit. En gingen dan rondkruipen om alle ballen weer te verzamelen. Je hebt dan wel zooi in je woonkamer, maar het is ook makkelijk op te ruimen. Met warme weer zette ik die bak in de tuin, met een laagje water en minder ballen, en voila, je hebt een zwembad!
Inderdaad, onze dochter is ook gek op ballenbak-ballen! En ik dacht ineens aan stickers. Kosten een euro per vel, en hier ligt ze er om in een deuk. Die plak ik op mijn gezicht, neus, handen, armen, voeten. Zij trekt ze er dan weer af. Of zij plakt ze bij mij, noem maar op.
Bij de Action zijn ze veel goedkoper . Doen we hier ook veel, inmiddels plakken ze de stickers op een vel papier, gaan daarna wat krassen met een potlood, en de mooie kunstwerk voor papa of voor oma is klaar
Lastig is het he als je kleintje nog niet alles duidelijk kan maken en toch veel van je vraagt. Wij hebben ook geen speelgoedparadijs thuis maar we hebben wel genoeg om af te wisselen. Ze heeft niet alles tegelijk in het zicht staan maar we wisselen het aanbod regelmatig af. En ze kan zomaar ineens iets helemaal geweldig vinden waar ze daarvoor totaal niet naar om keek. Dat kralending kan ze dus straks ineens wel weer leuk vinden en lekker mee spelen. Hier was in die periode haar keukentje met theeserviesje erg populair, ze kan hier echt heel goed een tijd mee spelen en dan af en toe kreeg ik een kopje thee aangereikt en dan ging ze weer lekker verder spelen. Muziekinstrumenten vond ze trouwens toen ook helemaal geweldig! Lekker trommelen en rammelen, en dan kinderliedjes erbij aanzetten en meeklappen en zingen. Kan ook gewoon lekker even vanaf de bank met een bakje koffie. Het is af en toe gewoon echt even lastig om uit te vogelen want om dat moment voor jullie beide weer even prettig werkt maar het komt vast goed!
Bedankt allemaal! De ballenbak leek mij ook wel wat, maar manlief vond het nogal gek, weet ook niet waarom.. ik denk toch dat ik die aanschaf, hij stond weer in de kruidvat zag ik. Rommel in de kamer vind ik niet erg De stickers zijn ook een leuk idee! Zou ik nooooit op gekomen zijn, wij mochten z thuis niet, en klei en vingerverf ook niet, vanwege de meubels.. Ja stickers wel als ze ouder waren. Wasco heb ik, dat werkt nog niet echt. Ik heb een houten boekje met puzzels die is momenteel favoriet om alle stukjes er uit te peuteren. vanmorgen zaten we heerlijk aan de tafel met allebei een puzzel, (ben gek op legpuzzels.) Ik wil haar altijd op de grond hebben omdat ik denk dat ze anders niet moe wordt.. Beetje rare kronkel maar dat komt uit de 'tijd' dat ze niet wilde slapen denk ik. En wandelen wordt ze dus wel 'moe' van? Apart.. Vanmorgen was mijn broertje er en heeft een tijd geravot met haar dat was wel fijn. Ik zit niet zoveel op de vloer (wel op een laag krukje) ik heb snel last van gewrichten, knieën rug en zo. Het theeserviesje is hier juist even uit. Maar bedankt, ik heb jammer genoeg geen winkels hier maar ik kan MP nog even proberen en anders in het weekend even.
Je kunt ook lid worden van de speel-o-theek. Dan kun je verschillend speelgoed lenen. Altijd handig met een dreumes die snel uitgekeken is op de spulletjes
Veel dingen zijn idd al genoemt Heb je een Speel-o-theek in de buurt??? Erg fijn om te kijken welk speelgoed aanspreekt... en zo heb je regelmatig afwisseling.. Vaak een groot succes is ook als je zelf op de grond gaat zitten/liggen om met iets te spelen... bv die poppen waar ze bang van is?? Als je daar zelf mee gaat rondlopen/spelen... Vaak zit het hem erin dat ze niet weten wat ze met bepaald soort speelgoed moeten doen... Voordoen is vaak een enorme ijsbreker.. Ballenbadje is hier ook een groot succes! Mijn dochter is dan wel een stuk jonger.. maar op mijn werk regelmatig aan het spelen met leerlingen van het speelnivau van je dochter (Speciaal onderwijs) Altijd leuk is afwassen... Teiltje, laagje water.. paar plastic bakjes, trechtertje... en lekker heen en weer gieten.. Ideaal voor in de achtertuin met mooi weer.. of in de badkamer als je bezig bent met de was
Wij zijn hier ook even bezig met wat nieuw speelgoed aan te schaffen. Ga haar andere speelgoed even uitzoeken, zitten nog wat 'baby-dingen' bij en een deel kunnen we dan even wegzetten en later weer even omwisselen. Hebben gisteren deze gekocht, papa vond dat dochterlief wat nieuws moest hebben haha. Was een duur dagje, hadden ook schoentjes gekocht. Tjoek tjoek leertrein Vtech – Aanbieding bestellen En via marktplaats een laptop, vtech boom en een wasmachine met strijkplankje en wasrekje. Deze hebben wij ook en vindt ze momenteel ook erg leuk Marktplaats.nl > Fisher Price stapeltoren - Kinderen en Baby's - Speelgoed | Fisher-Price Kost nieuw geloof ik rond de 10 euro. Dingen met licht en geluid doen het hier ook erg goed en poppen met buggy begint interessant te worden. Ballenbak bij de oppas vindt ze ook geweldig! Heb laatst 100 van die ballen gekocht en in het deksel van de zandbak (schelp) gedaan, vond ze ook erg leuk buiten maar eigenlijk zijn het dan wat te weinig ballen. Misschien dat ik toch ook nog maar zo'n ballenbak aanschaf. En lid worden van een speel-o-theek ga ik misschien ook wel doen.