is dit over de top of niet??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cristel1986, 6 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik ga morgen nou dus bevallen van mn dochtertje
    nu heb ik een schema gemaakt voor thuis zodat het niet te druk wordt en dat ze een ritme krijgt nu vraag ik me af of dat over de top is...

van 10 tot 13 uur visite
    13 uur tot 15 uur dutje met mama en soms papa
    15.30 tot 21 uur visite

en na 19 uur niet mer koken ivm de stank

het is namelijk zo mijn schoonouders zijn hier.. en ja ik snap het is hun klein kind maar heb eigenlijk geen izn om die constants 2 weken lang van sochtends tot savonds over de vloer te hebben.. en mn schoonmoeder kookt meestal om 21 uur nog ens maar dan ruikt het hele appartement en we wonen niet zo groot dus je ruikt het overal...

is dit te egoistisch van me en te vel gevraagd of zijn julie het eens met me?

(plus mama en papa willen natuurlijk ook alleen zijn met het kleine meisje ;))

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nee hoor, goed geregeld toch zo?!

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nee hoor! Volgens mij is het redelijk dat je in de kraamtijd vaste tijden aanhoudt. Ik vind dat je nog veel tijd inruimt voor visite.

4. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik vind het helemaal niet over de top, ik vind dat het in de kraamperiode om jou en je kind (en je man natuurlijk ;) ) gaat!!!
    Persoonlijk moet ik er niet eens aan denken dat ik iedere dag van 10 tot 13 en dan ook nog eens van 15.30 tot 21.00 kraamvisite zou hebben!

Ik denk dat ik in de kraamperiode niet zoveel bezoek wil, ik ga eerst lekker genieten van mijn kindje!

Blijven je schoonouders bij jullie logeren? Zo nee waarom zouden ze dan uberhaupt 's avonds bij jullie gaan koken?

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou het is zo.. mijn schoonouders wonen in mexico en zijn dus hier voor de baby te zien enzo...
    wij wonen boven zijn tante in een apartement.,. zij slapen bij zn tante omdat wij gewoon geen ruimte hebben... en ja ik vind eigenlijk ook veel tijd dat ze dan hier zijn.. maar ja ik weet niet wat ik anders moet.. daarom heb ik die 2/3 uur in de middag ook even ingelast....

6. Janna19

Janna19 Actief lid

16 mei 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    dat doe je dan toch goed meid, want je zult ook heel veel tijd voor jezelf nodig hebben en je man ook dat ik zou zeggen dat je dit dan ook super aanpakt meid..

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dat is echt heel gewoon, hoor. Meestal staat het op de geboortekaartjes zelfs ook al aangegeven. Bijvoorbeeld: Wij rusten van 12.00 tot 15.00 en na 21.00 uur.

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    jeetje meid ik vindt het nog veel, van 10 tot 1 en van half 4 tot 9....

je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar als je het niet meer trekt moet je dat gewoon tegen je kraamhulp zeggen hoor, die wimpelt ze echt zo af, dan hoef jij ook geen schuldgevoel te krijgen, de kraamperiode is voor jou en niet voor je visite....

tuurlijk is het leuk visite te krijgen, ik ben daar weer heel anders in, maar als ik toen wist wat ik nu weet had ik het heel anders gedaan hier was het gewoon een zoete inval, en mijn portie kreeg ik wel toen mijn man weer aan het werk was en ik alleen was... :(

tegenwoordig heb je ook zoiets als een kraamfeest...dan geef je na een aantal weken een feest zodat iedereen ineen keer langs komt...kijk je allernaaste die komen evengoed wel spieken maar mischien is dat een optie..

wat dat kookgedoe heb je ook gelijk in hoor, doe je toch gewoon even wat makkelijks eten (broodjes - soep - chinees - keertje snackbar, ik noem maar wat )

en wat je schoonouders betreft kun je niet met ze overleggen dat het je anders teveel wordt??? trek je gewoon terug zodra je daar zin in hebt of zorg dat je man anders met ze praat zonder dat jij je schuldig hoeft te voelen, je moet straks niks anders dan genieten...

heel veel succes met de bevalling en je kraamtijd meid

9. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Nee hoor, niks over de top!!!!!!!
    Je hoort zo vaak dat je na de bevaling echt geleefd word, dus vind ik het juist heel slim van je!
    Misschien zelfs zeggen alleen 'smiddags bezoek?
    Vind ik niks raars aan, je bent echt kapot na de bevalling en je hele leven staat op z'n kop.
    Ik zou ook wat dagen plannen dat er niemand mag komen, lekker met z'n drieetjes genieten van elkaar!

Ennuh heel veel succes met de bevalling he!

gr. debby

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    thx.. oohja en smoekie ik woon in de usa je krijgt hier geen kraamhulp dat is het probleem.. nu wonen wij klein dus hebben we ook niet veel hulp nodig... maar ben blij te horen dat ik dus niet egoistisch ben ofzo..

en ik was me ook wel van plan terug te trekken in mn slaapkamer al shet te veel wordt..

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    o ok meid dat wist ik niet jammer, want die kunnen op een "tactische"manier de visite de deur wijzen zonder dat jij schuldgevoelens hebt...

je bent zeer zeker niet egoïstisch meid, het is jullie tijd die niet meer terugkomt...probeer zoveel mogelijk samen van jullie tijd te genieten meid, en ik snap heus wel dat de grootouders de kleine straks willen zien, maar ook zij zullen moeten begrijpen dat jij er niet op zit te wachten om ze straks juist in de leuke periode constant om je heen te moeten hebben dit is jullie tijd samen...veel succes

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hoi smoekie dankjewel.. ja en vind het ook wat moeilijker omdat mijn vader helaas niet over kan vliegen en er dus niet bij kan zijn.. hij heeft een operatie donderdag... en er is vrijwel niemand van mijn familie hier.. en mn vader ziet zn kleindochter pas in dec.. vind dat ook gewoon rot

13. Janna19

Janna19 Actief lid

16 mei 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    jeetje wat jammer meid vink echt rot voor je ik weet ook niet wat ik ervan moet zeggen en alleen dat ik je veel sterkte wens meid echt!!!

liefs

14. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Je kunt ook nog overwegen om eerste een paar weken samen met je man te genieten en dan pas de familie te logeren te vragen.

15. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Cristel, ik vind het ook niet over the top! Je moet doen wat jij het fijnste vindt... ;)

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik zou vooral duidelijk aangeven wat je wilt, anders ga je je ergeren en het kan zijn dat dat er dan op een hele vervelende manier uitkomt. plus het feit dat het jou kraamtijd is, die je zeker nodig hebt om aan je nieuwe gezinnetje te wennen. bespreek dit ook vooral met je man, want dan kan hij het mischien een beetje subtiel brengen.

succes!

17. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja mn man vin dook wel dat ik gelijk heb heb en die zegt het ook strax als mn babytje er is.. in het zh... want de kraamtijd krijg je niet meer terug en hun hebben het immers al gehad he;)

18. arianeke

arianeke Lid

1 okt 2005
    68
    0
    0
    huismoeder
    denderleeuw
    hoi cristel,vind het helemaal nie over de top ,
    maar je moet het gewoon dat je het zo houd want er is altijd een uizondering daarin die toch gaat proberen om het anders te doen of zeggen geloof me vrij ik spreek uit ervaring.en by the way nog een goede bevalling.

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Wat zal ik het rustig krijgen dan...Ik krijg helemaal NIEMAND op visite :) Alleen mijn schoonmoeder komt me helpen de eerste 2 weken. Wie weet blijft ze langer dat weet ik niet. Geen kraamvisite..geen kadootjes..niets :) aan de ene kant wel lekker rustig maar aan de andere kant ook erg jammer.

20. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Heel veel succes vandaag Cristel.
    Hoop dat alles voorspoedig verloopt.
    Goed plan zo'n schema; probeer je er gewoon aan te houden want dat is soms ook niet makkelijk ;) .

Silly

Deel Deze Pagina