Strakke eyeliner zetten?HOE??

Discussie in 'De lounge' gestart door brabbel1988, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wie heeft de gouden tip voor een mooie strakke lijn te zetten met eyeliner?
    Potlood? vloeibaar?, of met zo een plat kwastje?
    Tips zijn welkom, en de merken die jullie het fijnste vinden.

Probeer nu al een tijdje met een potlood, en daarna bijwerken met een wattenstaafje voor de uitschieters......
    Maar is best lastig.....

2. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    ik doe het met een eyeliner met kwastje, eigen merk Etos of Hema ofzo...en dan bijwerken met wattenstaafje...lukt prima, na een paar x oefenen ;)

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier vloeibare eyeliner van Essence (Kruidvat). Deze heeft een kwastje en kost 1,99 dacht ik.
    Het is even oefenen, je krijgt er vanzelf een vaste hand in

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik gebruik de vloeibare van hema met kwastje. Als ik uitschiet haal ik dit weg met een wattenstaaftje en dat kan ook makkelijk omdat het eerst toch nog nat is.

5. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Potlood want met die eyeliner schiet ik altijd uit en word de ene kant dikker dan de ander hahaha

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hema eyeliner met kwastje.. elleboog steunen op de wastafel of iets en dan trek ik hem meestal in 1 keer strak

7. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Potlood: Etos eigen merk. Bijwerken met wattenstaafje en als je je oog niet goed dicht en stil kan houden gewoon met open oog een lijntje trekken. Ik doe het met ogen open en slechts voor het einde....doe ik me oog een beetje dicht.

Vloeibaar: Maybelline, een roze pen, daarmee teken je net als een potlood een streepje.

Ouderwets met een kwastje en verf doosje: Chanel. Dit vergt veel oefening maar is wel super mooi! en je kan het zo dik of dun aanzetten als je wilt door het speciale kwastje.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maar even een vraagje aan de dames:
    waar doen jullie de eyeliner? Ik doe het zelf namelijk op het onderste ooglid, dan trek ik zeg maar dat randje naar voren en doe ik de eyeliner op de rand boven de onderste wimpers, snappen jullie wat ik bedoel?
    Doen jullie dat daar ook op? Ik merk namelijk dat dat randje snel door het traanvocht weer verdwijnt...
    Of moet je het net onder je onderste wimper doen? Ik gebruik zelf trouwens gewoon oogpotlood. Ik heb nu Etos eigen merk..

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Zo doe ik het ook :D

10. Classic

Classic Niet meer actief

ik houd mijn ogen altijd open, en trek hem in 1 keer.
    en doe het met een kwarstje

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    waar je het ook mee doet hier een aantal tips:

1. Zorg dat je met je ellenboog ergens op leunt

2. Houd je pink op je gezicht en probeer zo een strakke lijn te tekenen

3. Trek desnoods met je andere hand je ooglid strak.

4. Mislukt het? Wattenstaafjes bieden een uitkomst om je lijn nog strakker te maken.

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het moet officieel onder de rand van de wimpers.

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok thanx.

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Bovenste ooglid; Boven mijn wimpers
    Onderste ooglid; Onder mijn wimpers

Persoonlijk pak ik nooit dat randje vlakbij mijn oog. Ik heb lenzen en dat gaat zo irriteren

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik doe het ook vaak in 1x dun lijntje en met oogpotlood.
    Onder doe ik niet, vind ik niet mooi.

@truusdemier ik heb ook lenzen maar bij mij irriteerd het niet, ligt het miss niet aan het product wat je gebruikt?:)

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    #16 Sharon20, 3 feb 2010
    Laatst bewerkt: 3 feb 2010
    ik gebruik echt altijd eyeliner! ik vind het zonder zo kaal staan :D
    ik doe het net als jou OP het randje onder mijn oog. dus niet tussen de onderste wimpertjes maar er echt bovenop. dit maakt je oog kleiner!
    heb je van je zelf kleine ogen dan kan je met een wit of licht potlood op die bovenste rand een lijn zetten. dit maakt je oog groter!

boven je ogen dus net boven je wimpers doe ik heel soms ook zwart maken. vloeibaar, merk weet ik niet precies. ooit is bij kruidvat gekocht. wat ik doe is mijn hoofd zeg maar naar boven en dan in de spiegel kijken, dan gaan je oogleden vaneigens een beetje dicht! idd je ellenboog op de rand zetten.

bij de kruidvat hebben ze nu heeeele leuke glitter eyeliners! hiermee valt het helemaal niet op als je iets of wat krom gaat :D zal eens kijken of ik ergens een foto vind!

Foto toegevoegd: ik weet niet of jullie het hier duidelijk zien, khad er al een lange dag opzitten en alles (eyeliners) was al een beetje vervaagd...

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Haha dit vroeg ik me nou ook altijd af :p
    Ik heb echt geen verstand van make-up en doe mn eyeliner dus ook op dat binnenste randje.
    Met een eye-liner stift, kwastjes belanden standaard in mn oog.
    Heb al heel veel merken geprobeerd, maar alles vervaagd idd weer door je traanvocht.

Die glitter eye-liner heb ik ook!
    Je hebt ze in heel veel merken, maar die van de kruidvat geven de duidelijkste glitters.
    Daar zie je idd niet van als je een keertje de fout in gaat.

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    nee inderdaad! ik heb hem in het paars (zie foto) die is niet super duidelijk maar meer subtiel. maar heb hem ook in het groen en die is echt heel duidelijk :)

heb veel paarse en groene truitjes, vandaar...

ps. er staat nergens geschreven dat je geen eyeline mag doen op het randje van je oog zelf he... de meeste doen het onder het oog, tussen of onder de wimpertjes... maar ik vind het bij mezelf mooier staan om het op dat randje te doen... ik heb een potlood van de markt, is een dubbel potlood, aan de ene kant donkerbruin voor wenkbrauwen bij te kleuren, aan de andere kant zwart voor eyeliner. wat ik ook altijd doe is de eyeliner een stukje doortrekken in de uithoek van mijn oog (beetje chinees effect) zo ogen je wimpers veel langer!

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik soms zo'n eyeliner stift.
    Heb ze gehad van de hema, en heb nu 1 van de etos.

Hiermee kan ik een hele mooie lijn zetten.
    Alleen het valt mij op dat het ding zo snel 'leeg' is.
    Ik gebruik het misschien 1x per week, en na een paar weken doet ie het bij me ene oog super, en bij me andere oog lijkt het net of er bijna niks meer uit komt.

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Gosh heeft een waterproof velvet touch liner pencil. Die is daar heel fijn voor.

Als ik eye liner op het bovenste ooglid doe gebruik ik een eye liner pen.

Deel Deze Pagina