Onze dochter is 16 maanden en poept heel erg veel. Er zijn dagen dat we wel 6 tot 8 poepbroeken op een dag hebben en dat al maanden lang. Een paar zijn dan 'vol' en de overige zijn telkens kleine beetjes. Alle poep is een brij-ige substantie. Geen diarree (waterdun) en zeker geen harde keutels. De ha en cb zeggen dat het ene kind nu eenmaal meer poept dan het andere kind en dat het normaal is zolang het een brij-ige poep is. Nu vind ik het echter erg vervelend voor onze dochter, want regelmatig liggen haar billen daardoor open en ze begint tegenwoordig al te huilen als we de commode naderen. Ze eet wel veel (2-3 bruine boterhammen p.d., 300 cc nutrilon groeimelk, yoghurt, 1 à 1,5 stuk fruit, 150cc diksap, 1-2 dreumeskoekjes/crackers). Ik snap dat wie veel eet, er ook veel uit moet gooien, maar zoveel? Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt en hebben jullie misschien tips?
hopi hoi, Jesse heeft dit ook een hele tijd gehad, en ik dacht toen dat het door het vruchtensap kwam, hij kreeg toen drinkfruit van olvarite.. Ik ben toen overgegeaan op roosvicee en geprobeerd om af en toe het te vervangen doorwater..dit hielp best goed, ook tijdens het krijgen van zijn kiezen had hij hier last van en de billen tot bloedens toe kapot. Bij jesse is het vanzelf overgegeaan na eeen maand of 4 ...dus kan ook een periode zijn, maar let op fruit en vruchtensappen, en vooral diksap appel, want dat laxeert heel erg. liefs en hoop dat je er wat aan hebt
Hoi! ook mijn zoon heeft dit een poosje gehad. Hij is nu 1,5 jaar en de laatste tijd poept hij weer netjes 1 a 2 keer per dag. Daarvoor ook wel 8 x, en idd dun en soms slijmerig. Het kan ook met het doorkomen van de kiezen te maken hebben. Jesse had de billetjes ook weleens heel rood, zo zielig, ik kon hem dan niet neerleggen, dan krijste hij het uit van de pijn. Groetjes
Hoi meiden, bedankt voor jullie reactie! Ik hoop dat het inderdaad een periode is. Ik heb Julie een paar dagen op een "dieet" gezet zonder vlees en wat vaker olvarit peutermenu en moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat. 1 tot 3 keer per dag nu, dat vind ik heel acceptabel en de billen zijn ook niet meer stuk. Nu krijgt ze ook steeds kiezen door dus het zal wel deels daarvan komen. Ik ga ook eens minder roosvicee geven. Kijken of dat ook helpt.