wel echo geen hartje horen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Romaira, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    wij hebben vanmorgen onze eerste echo gehad , en was helemaal geweldig al vrij snel vond ze het hartje ! wij helemaal blij natuurlijk maar toen ik vroeg of je het hartje ook kon horen zei ze dat dat niet kon ? volgens haar kan je het hartje pas horen als je minimaal 12 weken zwanger bent ....... vond dit zo raar omdat ik hier toch regelmatig anders lees ;)
    eingelijk maakt het ook weinig uit want we hebben het hartje ZIEN kloppen .
    ben nu wel een stuk rustiger hoor heb nu zoiets van het zit goed ..... hele kleine kans nog maar dat het mis kan gaan !
    wij zijn helemaal blij ! :)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

3. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hmmm geen idee. Ik had inderdaad een echo met geluid. Misschien zijn er verschillende echo-apparaten?

4. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ik heb het hartje tot 13 weken ook alleen maar zien kloppen (en geloof me, ik heb behoorlijk wat echo's gehad). Volgens mij willen ze je niet extra onzeker maken, omdat ze het hartje niet altijd voor 12 weken kunnen horen.

Geniet maar lekker van je mooie echo!

Marla

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik had mijn eerste echo met bijna 12 weken en toen zagen we het hartje kloppen maar luisteren deden ze pas toen ik 16 weken zwanger was.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb bij de echo van 8 weken en 5 dagenook hartje gehoort
    het ligt er echt aan of de echo apparatuur het wel kan
    niet elke apparatuur kan je het hartje laten horen
    heb nu al 6 echo's gehad en bij de verloskundig kan je niet horen vanwege oude apparatuur in ziekehuis kan dat wel

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Ik heb 4 x echo gehad en geen enkele keer hebben ze naar het hartje geluisterd (wel zien kloppen natuurlijk). Kindje schijnt de dopler ook vervelend te vinden dus als je het ziet, waarom dan ook nog horen Bij de verloskundige wel altijd even luisteren!

Elle

8. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    ik krijg tot nu toe bij de gyn elke 4 weken een echo maar dan laten ze het hartje ook niet horen (wel zien)

gelukkig ga ik ook naar de vk elke 4 weken en mag ik dan wel het hartje even horen ..

(tja ik ben een boffert dat ik momenteel bij beiden loop :) )

groetjes bambie

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je mag niet bij beide lopen he
    ik deed dat ook nou je krijg er zeker weten gezeik mee
    ja of je moet het niet verteld hebben

10. Paula0305

Paula0305 Actief lid

13 jan 2008
    143
    0
    0
    administratief
    Rotterdam
    Ik heb vanochtend ook de 1e echo gehad en hetzelfde verhaal. Kon het hartje duidelijk zien kloppen (puilt nog wat uit), maar horen kon nog niet. Maakte mij niet uit op dat moment; ik was al lang blij dat het er zo goed uit zag!

11. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Jawel hoor, ik moest van de vk naar de gynacoloog, dus ze weten het allebei, bij de vk loop ik voor het kindje, en bij de gyn voor mijn verlengde bloedingstijd en omdat dat voor een bevalling consucuenties heeft, dus bij de een voor mijzelf en bij de andere voor het kindje

ik neem ook altijd mijn zwangerschapskaart mee naar de gyn, en vertel bij de vk wat de gyn gezegd heeft, voor mij hoeft ook niet allebei maar zolang geen van beide mij overdraagd aan de ander laat ik het dus zo.

groetjes
    bambie

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hmmz raar hier word dus gezegt dat het absoluut niet mag en bla bla bla ik loop ook nog bij gyn en vk bij de gyn inverband met eerdere MK en BBZ en insuline probleem.
    hmmz ik heb nog 1 afspraak bij de gyn denk dat ik die dan mooi laat staan

13. Niet meer actief

kindje schijnt de doppler vervelend te vinden? Dat wisti k niet...? waarom hebben ze dan dopplers voor thuis?
    Ik luister regelmatig naar mn uk :)

En ik kon het hartje ook al horen bij 7 weken zoiets... ligt denk ik aan de apparatuur

14. Niet meer actief

@ Bengeltje.. ik loop ook bij allebei doordat ik geopereerd ben in mn zwangerschap.. op eigen aanvraag van hun dus het mag wel..

15. Dania

Dania Actief lid

21 mei 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook pas mijn eerste echo gehad en kon ook het hartje zien. De verloskundige vertelde dat ze wel kon proberen om het hartje te laten horen maar dat dat moeilijk kan zijn en dat de apparatuur warmte af geeft wat niet goed zou zijn omdat het allemaal nog zo klein is. Ik vond het prima......ik heb het hartje gezien....volgende keer horen hopelijk

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Veel verloskundigen raden het ook af. Kijk maar eens onder 'vraag aan verloskundige'.

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik doe het ook, ben bij zowel de gyn als de vk. Idd bij de gyn voor mezelf en voor het kindje bij de vk. Het is echter wel een medisch verloskundige, dus de gyn en vk zitten soms samen in het onderzoekskamertje om het nog ingewikkelder te maken haha.

Deel Deze Pagina