Over een week weer naar school.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Fantykoekie, 14 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.961
    3.844
    113
    Vrouw
    Over een week is hij al aan zijn 2e schooldag bezig.
    Wat is de vakantie toch omgevlogen. Had het liever zoals in België, lekker 8 weken vrij ipv 6.
    Zoontje kijkt er wel heel erg naar uit. Hij voelt zich nu echt een grote jongen omdat hij naar groepje 2 gaat. Hij is echt super benieuwd en trots. Terwijl hij gewoon bij dezelfde juf blijft ;)

Elke dag zeg ik dat we weer echt naar het schoolritme moeten werken en de slaaptijd weer naar 19.30u moet gaan maar het lukt niet. Ik zit nog niet echt in het ritme om hem op tijd naar bed te brengen. We blijven maar neuzelen s'avonds :roflmao:

Enige waar ik wel naar uitkijk is om weer lekker alleen in de Albert Heijn rond te lopen. :cool:

Bij jullie de vakantie ook om?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier begint het maandag weer. Ik vond het 6 heerlijke weken, maar vooral de oudste is nu wel echt weer toe aan school.

3. maliro

maliro Niet meer actief

Wij hebben nog ruim 2.5 week. Met name voor mijn zoon veel te lang. Gelukkig gaan we binnenkort een weekje weg. Dat breekt het een beetje

4. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Hier maandag de eerste schooldag. Ik ben zenuwachtiger dan hij :D

tuc vindt dit leuk.
  5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier ook maandag de 1e schooldag weer, groep 4 op de nieuwe (reguliere) school, best wel spannend, nou ja voor mij dan, John die geniet nog zo van de vakantie, hij denkt nog niet aan school.

slaapritme is hier wel goed, vooral omdat hij niet kan uitslapen hoe laat hij ook naar bed gaat, gaat hij gewoon om half 8 naar bed, op de zaterdag na, want dan mag hij altijd al opblijven

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja vreselijk snel. Hier ook maandag weer naar school. Van mij mag het Belgische systeem ook morgen hier. Heerlijk zo lang vakantie.
    De 6 weken ook om gevlogen hier. Ben er eigenlijk nog niet aan toe.
    Voor de jongste is het wel weer goed dat het begint. De oudste is heel zenuwachtig, komt alleen in een nieuwe klas.

Mn woensdag en vrijdagochtenden zonder kinderen zijn wel weer lekker.

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij beginnen ook maandag, voor het eerst! Hij heeft er zin in maar kan zich gelukkig ook goed vermaken. Gisteren hebben we een schooltas gekocht en morgen gaan we om gymschoenen.

Ik heb er ook zin in, weer wat ritme in het leven. Ben erg benieuwd hoe hij hebt gaat vinden. Ik zie er tegelijkertijd tegenop, je zit zo vast aan die schooltijden. Dat is wel een hele verandering!
    Gelukkig wel overblijven en elke vrijdag vrij!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier beginnen ze ook maandag weer, groep 7 en 5 alweer :eek:. Van mij had het nog wel een paar weken langer mogen duur, dat Belgische systeem lijkt mij inderdaad ook wel wat. De kinderen vinden het ook nog heerlijk thuis en hebben ook nog geen zin in school. Ze hebben hun vriendjes/vriendinnetjes in de vakantie wel gewoon gezien, dus dat scheelt natuurlijk wel. Vroeger vond ik dat altijd het leukst weer na de vakantie, om iedereen terug te zien.
    Ik ben wel benieuwd weer volgende week, sporten begint ook meteen weer, dus we hebben dan ook echt elke avond weer wat. Zal wel even wennen worden.

9. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Oh lekker, elke vrijdag vrij!
    Hier speciaal onderwijs en elke dag school met continurooster. Wel lekker om 14.15 uit.
    Hopelijk zijn zij sneller gewend dan wij :D

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Oh ja de 6wk zijn voorbij gevlogen! Maandag de oudste 2 weer naar school en de jongste 2 dagen kdv.

Zaterdag is officieel mijn verlof begonnen (aansluitend aan 2wk zomervakantie) het voelt dus nog niet verlof omdat ik thuis zit met 3 kinderen fulltime thuis. Als de kinderen wel naar school/kdv gaan ben in 37+3wk zwanger. Wel zin er in om dan echt verlof te hebben.

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Nog een kleine 2 wkn te gaan. Ik geniet nog even van het lekker rustig aan doen ‘s morgen en geen kinderen naar sporten te brengen e.d. maar vind het ook niet erg als er straks weer een normaal ritme komt. Voor jongste dochter is een schoolritme wel weer heel prettig. Oudste dochter gaat haar examenjaar in en dat vind ik toch wel spannend. En middelste dochter is geen brugpieper meer. We gaan nog gezellig met zijn drieën op stap om schoolspullen te kopen en dan lekker lunchen in de stad.

En als al het spul weer op school zit en zoon ook naar de psz is, ga ik flink aan de slag in huis op de bovenverdiepingen en veel verborgen zooi opruimen :D

12. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    hier nog 3 weken te gaan en ik weet uit ervaring dat de laatste 1,5 week voor de kinderen echt lang duurt. ze willen allebei graag naar school. Daarom gaan we de laatste week nog op vakantie ik hoop dat dat helpt.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het Belgische systeem is negen weken, geen acht. En ik vind het maar niets. Dochter is heel erg toe aan de start van het nieuwe schooljaar. Wij allemaal :)

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Wow, de eersten alweer bijna naar school. Hier over 3 weken de eerste dag. Oudste is er nog totaal niet mee bezig (ook niet gek als je nog lekker in de Caribische zee aan het zwemmen bent :p).
    Ben wel heel benieuwd hoe hij straks gaat starten. Vorig jaar gestart met school en lang nodig gehad om te wennen. Ik hoop dat hij nu met meer zelfvertrouwen nog een jaartje groep 1 gaat doen.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij wonen in Duitsland en hier zijn de kids uit de hogere klassen afgelopen donderdag al weer begonnen. De jongste zit sinds gisteren in de eerste klas (groep 3) en had dus gisteren haar eerste "echte" schooldag (jaren hiervoor was KinderGarten, dus veel speelser en vrijer)
    Ook hier waren ze er na zes weken echt aan toe. Ze waren aan het aftellen.

NU is het alweer aftellen naar de herfstvakantie ;) eerste twee weken van oktober :oops:

16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Ik heb er echt nog geen zin in volgende week.. dochter opzich wel maar nog 3 weken vakantie had ze ook prima gevonden ;) Groep 4 hier.

Vooral geen zin in de ochtendspits..juk. En elke dag brood smeren, en die speelafspraakjes met kinderen die ik niet leuk vind en en en. Ik ben niet geschikt voor t schoolpleinleven :o: vond het kinderdagverblijf leuker :roflmao:

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor mij (juf) zijn die zes weken lang zat hoor. Ik had dit jaar niet echt een takenlijst gemaakt aan het begin van de vakantie. Dus toen ik vorige week weer wilde starten, wist ik niet eens meer wat ik eigenlijk moest doen. :oops: Betekent wel dat we dus een goede vakantie hebben gehad. Maar hoewel ik heb genoten van de vakantie, zou hij van mij niet nog 2 of 3 weken langer hoeven te zijn hoor. En ook voor onze kinderen hoeft er volgens mij geen tijd bij. Ze vinden naar school gaan gelukkig ook leuk. En hebben allebei gewoon erg veel zin om hun vriendjes weer te zien.

Hopsatee vindt dit leuk.
  18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Hier beginnen we over 1,5 week weer. N gaat voor het eerst naar school. Alhoewel ze er echt aan toe is en naar dezelfde school gaat als waar ik werk, vind ik het toch wel een stap hoor. We gaan morgen nog op (een korte) vakantie dus de laatste dagen zullen voorbij vliegen. Ben in ieder geval wel weer een beetje toe aan een ritme. En N vond de ochtendjes wennen erg leuk en heeft er gelukkig zin in :)

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hier nog even vakantie, we zijn dus ook nog niet bezig met school (ik zelf wel een beetje, ook ivm werk ;)). Van de meiden mag de vakantie nog heeeeeeel lang duren. :D Van mij aan de ene kant ook, maar aan de andere kant ook prima dat er weer meer structuur in de dagen komt en ik af en toe weer zonder getetter op de achtergrond het huishouden kan doen. ;)

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is R. voor de zomervakantie 3 weken geweest en vond het zo leuk dat hij de 1e week van de vakantie alleen maar gevraagd heeft waarom hij niet naar school mocht.
    Inmiddels is hij wel aan het vakantieritme gewend, ondanks dat hij sommige dagen erg moe is valt hij 's avonds pas tussen 21.00-21.30 in slaap, hoop dat ik dat voor die tijd wel weer een beetje in het gareel krijg.
    Daarnaast is z'n zusje erg aan het rommelen met haar slaapjes. 1 slaapje red ze niet, dan moet ze 's middags tot 13.30 wakker blijven en kan maar 1,5 uur slapen, maar 2 slaapjes dan gaat ze 's avonds pas erg laat slapen.
    Nu gaat ze meestal rond 12.00/12.30 naar bed en slaapt dan 2-3 uur, maar straks gaat dat dus niet omdat ik tussen de middag naar school heen en weer moet.
    Maar voor het ritme vind ik het wel weer fijn als hij over 1,5 week weer naar school kan.

Deel Deze Pagina