Mijn neefje moest afgelopen week ook al naar school, dat voelt echt als midden in de zomer. Wij starten maandag en vind dat al vroeg. Heb er nog totaal geen zin in. 3e gaat dan ook 4 dagen naar school, zit ik daar met 1 kind thuis. Tijd voor een nieuwe erbij
Mijn jongste is ook van juli 2017. Ik leg hem om 12:15 uur op bed en rijd tegen 13:00 uur snel heen en weer naar school. Hij slaapt dan heel vast en wordt komende 1,5 à 2 uur niet wakker. De buurvrouw weet dat ik weg ben en heeft een sleutel voor het geval dat. Binnen tien minuten ben ik heen en weer.
Ja dat heb ik ook wel overwogen, hier slaapt ze namelijk ook minstens 1,5 uur als ze eenmaal slaapt. Maar onze beide buren werken allebei fulltime, van 2 huizen aan weerszijden en ik fiets bijna 10min enkele reis naar school, vind dat toch wel erg lang alleen.
Dat is dan net te lang, ja. Ik ben binnen tien minuten terug. Inclusief in de klas brengen. Lastig hè, want voordat je ‘s middags ook weer thuis bent na het wegbrengen...
Hier starten ze 27 augustus. Ik heb nu nog maar 1 kind op de basisschool, groep 2. De oudste gaat naar de derde en de middelste gaat starten in brugklas VWO. Best wel spannend. Eerst een introductieweek en dan aan de bak, ben enorm benieuwd hoe ze het gaat doen. Op de basisschool alleen maar negens en tienen en zal nu wel anders gaan worden. Ik hoop dat ze daar zelf een beetje flexibel in zal staan want is een enorme perfectionist. De jongste gaat nu ook eindelijk over naar een continue rooster dus geen getace meer tegen de klok en ook eens een langere middag om af te spreken. Vakantie is overigens voorbij gevlogen, nu nog een ruime week, laatste schoolspullen kopen, met de hond naar het strand en daar eten met het gezin en de weerberichten zien er heerlijk uit dus we genieten nog even volop. Uitslapen doe ik overigens niet meer sinds we een hond hebben want die is al om 7 uur klaarwakker hihi
Ooh ja speelafspraakjes pfft. Denk dat ik de speelafspraakjes nu boven in zijn kamer laat doorgaan ipv waar ze willen. Boven = spelen. Beneden = eten, drinken of iets wat rustig is.
Ik heb een lijst gemaakt met dingen die ik in huis wil doen als school begint. Ik ga zoveel opruimen, weggooien en schoonmaken! En ik heb er zin in, ben al die bende helemaal zat!
Ik heb ook wel zin in het normale ritme. Al ben ik wel benieuwd hoe ik het voor elkaar ga krijgen, die ochtendspits, nu wel een pasgeboren baby erbij hebben
Nog 2 weken.... De oudste is sinds het weekend enorm druk en ze maken hier constsnt ook ruzie dus ik kan niet wachten
Ga ik ook doen met de oudste, iets meer structuur aan die speelafspraakjes ook. Nu een paar keer gehad dat kinderen alles uit de kast trokken en rondrenden etc, dat wil ik niet meer. Fijn samen wat eten en drinken en dan naar boven Of bv spelletje aan de eettafel.
Ja hij heeft s middags van 13.15-15.15 school dus dan zou ze echt maar van 13.30-15.00 kunnen slapen. Bedenk me nu opeens dat ik d'r misschien wel van 9.00-10.00 op bed kan leggen zodat ze het wel red tot 13.30. Van 15.00 tot de avond wakker blijven red ze wel, t is echt de lange ochtend die ze nog niet trekt, maar pas om 15.30 weer naar bed is ook niet ideaal. We gaan straks wel zien hoe het loopt en wat werkt, gelukkig zijn het maar 3 dagen in de week.
Ja zou misschien kunnen, maar ik vind dat geen structurele oplossing. Kost me 2,50 per keer geloof ik. Vind ik een duur grapje voor als ik zelf wel gewoon thuis ben.
Ik heb zo geen zin in school. Heerlijk de vakantie! De kinderen vermaken zich zo goed samen. Ik kan lekker rustig aan doen en geniet van hun gekeuvel samen. Zo lekker. Heb zo geen zin in het gehaast elke ochtend...
Hier was dat ook zo. Heel lang een ochtend dutje gedaan (dus 2x slapen) en daarna idd van 13.30-15.00 Als dat het schema is went een kind daaraan hoor. Wij verwachten dan dat het niet voldoende is maar die kleintjes zijn flexibeler. Hij leeft nog steeds en gaat inmiddels zelf naar groep 2
Oh, die speelafspraakjes mis ik totaal niet, heerlijk juist, niet andermans kinderen over de vloer, gewoon rust. Maar goed, mijn kinderen hebben nu wel een paar keer met kinderen afgesproken, in de buurt zijn de leuke buurkinderen ook weg. Normaal vind ik 6 weken nog wat kort, maar dit jaar vind ik het wel prima.
Ja inderdaad, ik houd d'r denk voorlopig ook maar op 2 slaapjes, alleen even kijken wat handig is. Voor de vakantie ging ze vaak van 10.00-11.30 en dan van 15.30-17.00, maar dan gaat ze 's avonds pas laat slapen. Dus dacht om haar nu dan om 9.00 al proberen er een uurtje in te leggen en dan van 13.30-15.00, maar weet niet of ze het om 9.00 alweer pikt. Op zich kan ze ook redelijk goed zonder haar 2e slaapje, die mist ze wel vaker en wordt ze niet heel vervelend van. We gaan inderdaad wel zien hoe het loopt. Wat je zegt, wij maken er ons vaak al weken druk om en uiteindelijk wijst het zich vanzelf.
Hier kunnen we een jaarkaart kopen en dan is het goedkoper dan los, ik wilde ze eerst ook niet laten overblijven maar hier blijft 90% wel over en gaf het de oudste juist veel meer rust om tussendoor niet naar huis te moeten snellen, snel snel eten en weer terug. Ze eten samen in de klas en gaan daarna buiten spelen, of in de gymzaal, of kijken in de klas een filmpje; veel minder gedoe dan heen en weer naar huis.
Ik heb dit ook. Oudste gaat straks tot 14 naar school maar nu slaapt jongste 9-10 en 12-14/1430. Ik zwem met de jongste op mijn vrije dag dus ik denk dat het 10/11 tot hoelang hij denkt nodig te hebben (maximaal 1345) wordt en dan desnoods rond 15 nog een uur Ofzo. Ik ga het wel zien. Is maar 2 dagen gelukkig!