over eisprong-temperatuur en slijm...in de war?!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Dorothee, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorothee

Dorothee Lid

13 apr 2008
    6
    0
    0
    Hallo,
    Hier een nog onervaren wannabe-mama…
    :rolleyes: :rolleyes: Dit is mijn eerste ronde – mijn eerste cyclus zonder pil
    Momenteel zit ik op dag 21. Een kleine week geleden kreeg ik ongelooflijke last in mijn onderbuik (vooral steken aan mijn rechterkant + enorm veel naar het toilet moeten, een soort druk op mijn blaas…). Deze pijn heeft aangehouden tot dinsdag (dag 19 in mijn cyclus).

Ondertussen houd ik ook mijn temperatuur bij en controleer ik mijn cervixslijm (om mijn lichaam wat beter te leren kennen…kwestie van al de tekenen op te speuren van de vruchtbare periode…).
    Dinsdagmorgen toen ik naar het toilet ging, had ik veel slijmverlies (lees: heel veel, een bruinige kleur, dat zeer rekbaar was “sorry voor de details”).

Dus, ik ging ervan uit dat de eisprong wellicht zal volgen…Nu vandaag is mijn slijm heel wat minder, maar mijn temperatuur is nog steeds laag…

Heb ik dan nog geen eisprong gehad? Stijgt de temperatuur onmiddellijk na de eisprong of kan het zijn dat dit pas enkele dagen later is? + als je een piekdag (qua slijm) hebt, wanneer vindt de eisprong dan plaats?

Alvast bedankt voor de reacties meisjes!
    Wannabe mammie

2. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    je temp hoort na je eisprong te stijgen..

over dat slijm, soms heb ik gewoon bijna de hele maand slijm verlies, en mijn ei heb ik dan niet dan..

mijn ei heb ik dan gewoon rond de tijd dat ik mijn ei verwacht.. soms wat eerder en soms wat later

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik had de vorige maand pas drie dagen na het rekbare slijm mijn ei, dus het hoeft ook niet direct de dag erna. Ik kreeg toen ook de reactie dat het vaker voor schijnt te komen.

4. Dorothee

Dorothee Lid

13 apr 2008
    6
    0
    0
    hi trees,

en is je temperatuur dan onmiddellijk gestegen na de eisprong?
    Want ik kon gezworen hebben dat ik gisteren mijn eisprong heb gevoelt...plots zo'n hevige steken onderaan mijn buik...dit heeft ongeveer een anderhalf uur aangehouden...maar vanmorgen was temp nog steeds hetzelfde...

bedankt voor je hulp !

5. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn temp steeg na mijn ei langzaam, het was zeker hoger dan daarvoor maar het scheelde maar 0,2, daarna werd deze elke dag iets hoger. Na een dag of drie was er een verschil met een halve graad en deze bleef toen hoog tot mijn menstruatie. Hopelijk heb je hier wat aan?

6. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Volgens mij is het zo dat de temp pas 2/3 dagen later gaat stijgen. Daarom ben je ook te laat met "klussen" als je temp omhoog gaat..
    Dus gewoon doorgaan met tempen en ben benieuwd of je temp omhoog gaat...... ;)

7. Dorothee

Dorothee Lid

13 apr 2008
    6
    0
    0
    Hi liena en trees..

ik hoop het, dat de temp maar 2/3 dagen erna stijgt...dit is zo spannend..en ook soms zo frustrerend...

Zijn er misschien nog andere tekeken die erop wijzen dat de eisprong is geweest? (ik weet het, ik ben nog maar een nieuwtje in dit zwanger worden wereldje)...

greetz...

Deel Deze Pagina