IUi en hormonen. Hoe werkt dit?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by prinses, Dec 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Mijn huisarts zei vandaag dat de gun ons dit waarschijnlijk gaat adviseren. Kan iemand me vertellen hoe dit werkt?

2. ik86

ik86 Actief lid

Feb 19, 2011
    161
    0
    0
    Hallo Prinses,

Wij zitten ook in het IUI traject. Op de eerste dag van je menstruatie bel je het ziekenhuis, op dag 3 van je cyclus krijg je een inwendige echo om te kijken of alles in je buik er goed uit ziet. Of je geen cysten ed hebt. Als de echo ok is mag je die avond beginnen met hormonen spuiten, in mijn geval Puregon. Na een aantal dagen spuiten kom je weer terug voor een inwendige echo, hierbij kijken ze hoeveel eitjes er groeien in de eierstokken door behulp van de puregon. Als het eitje tussen de 17 en 20 mm is dan krijg je een extra injectie (pregnyl), deze zetten ze meestal in het ziekenhuis. Binnen (ik geloof) 36 tot 40 uur heb je dan je eisprong, in die tijd heb je dan een inseminatie. Bij ons in het ziekenhuis werkt het zo dat je een uur voor de inseminatie het sperma moet afgeven, dit gaat dan naar het lab, daar worden de beste zaadcellen eruit gehaald. Daarna word het dus bij jou geïnsemineerd.
    En dan is het 2 lange weken afwachten tot je mag testen.....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik wens jullie veel succes!

Share This Page