over enthousiaste opa en oma

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pluk, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie van het idee van opa en oma

1. leuk idee, laat ze lekker fietsstoeltjes halen en gaan

2. ik zou dit geen goed idee , ze gaan niet mee ook al hebben ze al stoeltjes gehaald

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.283
    4.515
    113
    Ik denk dat alles in de jaren is gaan stapelen waardoor mijn nekharen gewoon eerder gaan opstaan.

We kunnen het b.v nergens over hebben als het om de kinderen gaat of ze heeft het al aangeschaft voor ze
    Laat ik me ontvallen dat Ms K gegroeit is en binnenkort maar weer eens moet kijken naar nieuwe rompers heb ik 's avonds al ik weet niet hoeveel rompers thuis.
    Maar dat is niet alleen met de kinderen hoor op 1 of andere manier vind ze het ook nog steeds nodig om ondergoed voor mijn man :$, tot zijn grote ergenis want vaak zitten die boxershorts niet eens goed en trekt hij ze toch niet aan.

Afgelopen winter heeft ze voor mij pantoffels gehaald en voorzichzelf precies dezelfde, die neemt ze dan ook mee als ze komt want dat is toch zo leuk allebei dezelfde pantoffels.

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn sm is woensdag ook voor het eerst met mijn zoon van 1.5 gaan fietsen en ze vond het zo leuk dat ze graag een fietsstoeltje koopt voor op haar eigen fiets, om ook als hij daar is met hem te kunnen gaan fietsen.

Om heel eerlijk te zijn vond ik het best even eng omdat ik hem zelf al niet graag op de fiets meeneem. Ik ben nogal angstig wat betreft zijn veiligheid. Maar toen ze terugkwamen waren ze allebei zo opgetogen dat ik ze dit pleziertje absoluut niet wil ontnemen.

Edit: haha die zelfde pantoffels en ondergoed voor je man, gaan dan wel weer erg ver. ;) Buiten het fietsverhaal om is mijn schoonmoeder ook vaak iets te enthousiast met cadeautjes en spullen voor hem. Maar ja... Ik slik heel vaak maar gewoon even.

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Mijn schoonmoeder koopt ook nog wel eens sokken voor m'n vriend. Als kadootje voor oud en nieuw wilde ze met hem samen shoppen voor schoenen en broeken. Zolang hij het niet erg vindt, is dat ok natuurlijk. Ik plaag hem er soms wel mee, omdat mijn moeder dat bij mij niet hoeft te doen. Toen wij gingen samenwonen, heeft ze ook een hoop huishoudelijke dingen gekocht, terwijl ik die allang had (ik woonde al een aantal jaar op mezelf). Ik heb haar toen in dat gesprek ook wel gezegd dat als ze dingen koopt die ook met mij te maken hebben, dat ik daarvoor overleg wil. Ze zei het ook niet tegen m'n vriend toen ze die dingen allemaal kocht en gaf, dus ik moest dan de boeman spelen. Maar goed, zoals ik al zei, ze mag 'm bemoederen totdat ze een ons weegt, zolang ik er maar geen last van heb :)

Je zegt dat het al een aantal jaar aan de gang is, en je je daardoor alleen maar meer gaat ergeren, dan denk ik dat een gesprek wel zo snel mogelijk plaats moet vinden. Het is nog altijd beter dat jullie door 1 deur kunnen blijven gaan, dan dat je nooit meer meegaat op bezoek en zij haar gang kan gaan met jouw kinderen.

4. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Haha! Als ik het lees vind ik het erg grappig. Maar als ik me voorstel dat mijn eigen schoonmoeder dit zou doen: :).

Persoonlijk zou ik geen moeite hebben met het fietsen. Ik vind dat een positieve een fijne manier van aandacht geven aan kleinkinderen. Ik zou wel goed overleggen dat ze niet opeens voor de deur moeten staan, maar dat het tijdstip en de lengte van de fietstocht in overleg is.

5. misa

misa Niet meer actief

Pff, wat heb jij een koppige hardleerse s-moeder!

Ik zou het normaal een leuk idee vinden, als ze oppassen. Maar zomaar de kinderen ophalen om te gaan fietsen zou ik niet goed vinden. Mijn kinderen haal je niet zomaar op. Dat overleg je met mij (ons).

Maar mijn ouders hebben ook een fietszitje voor straks, maar mijn moeder doet veel op de fiets én past op 1 keer in de week.
    Ik heb op wel gestemd, maar wat ik vind is dus niet reëel.

Ik zou willen zeggen: als jullie gevoel nee is, dan zou ik het niet doen!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wat een moeilijke situatie! Ik zou ze, eerlijk gezegd, eens even goed vertellen hoe en wat. Net zoals met sinterklaas. Heb je meer cadeau's? Dan mag je er eentje uitkiezen, want we doen er maar eentje. Zo flauw dat ze dan toch met zoveel cadeau's aankomen!! Idd niet leuk voor de andere aanwezigen!

W.b. het fietsstoeltje als op zich staand feit, tsja, zelf weten of ze het kopen! Mijn schoonouders hebben er ook net eentje gekocht, en dat hebben ze niet overlegd ofzo. Als ze me hadden gevraagd of ze dan elke week mogen komen fietsen, dan had ik daar wel over na moeten denken. Samen fietsen lijkt me geen probleem, maar de verplichting van om de haverklap opa en oma die op de stoep staan (waarschijnlijk zonder zich er veel van aan te trekken of het jullie uitkomt of niet), dat lijkt me niet de bedoeling.

Goed praten dus! Dit wordt alleen maar erger als je het laat gaan!

7. misa

misa Niet meer actief

Eens, helemaal wat je zegt over sinterklaas!

8. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    mijn smoeder heeft onze oudste ook tegen mijn zin meegenomen op de fiets, met als kanttekening dat ze EN een barrel van een fiets heeft EN een stoeltje uit het jaar toebak EN zelf niet meer stabil fietst (vind ik...) Dus daar gauw een stokje voor gestoken, als er al gefietst wordt dan met mijn stevige fiets, en dat doet ze nu (gelukkig) net niet..
    Bij mijn eigen moeder heb ik er geen moeite mee maar die heeft een goede fiets, een goed stoeltje edn is 15 jaar jonger..

9. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is hier nu mis aan?? Tja, het ongevraagde, dat is waar. Maar het is toch fantastisch dat grootouders dit met hun kleinkinderen doen.......

10. misa

misa Niet meer actief

Ja, dat vind ik ook wel een beetje gek... omdat het ongevraagd is, niet omdat de actie zelf raar is hoor.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou het ook niet erg op prijs gesteld hebben, hoor. Ze mochten mijn zoon toen best ff in bad doen ofzo, maar dan wel als ik erbij was. En idd: ongevraagd zoiets doen - vreselijk! Kan me niet voorstellen dat mensen dat nou echt normaal vinden...

12. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    oh hier ook overenthousiaste souders! :)

Natuurlijk ben ik super blij dat ze zoveel van ons jochie houden.. maar als opa en oma zich al tich keer vergissen en zichzelf papa en mama noemen ok... dat is dan even een slik moment..

maar als wij iets niet willen, gebeurt het niet.. het gaat er denk ik niet om of het leuk is of ze willen gaan fietsen of niet.. het gaat erom dat ze jullie gedrag ondermijnen en dat hoort niet en kan er bij mij ook niet in..

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.283
    4.515
    113
    DAnk jullie voor jullie reactie's.

Heb er eerst weer eens even met mijn man over gehad, hij zegt dat hij er geen problemen mee heeft dat ze af en toe een keertje met ze gaan fietsen (b.v in de vakantie)
    Maar hij vind het gewoon onzin om daar stoeltjes voor aan te schaffen, hij vind dat als ze met ze willen fietsen ze het met ons kunnen overleggen, dan kan J zo onze stoeltjes op hun fietsen zetten (desnoods de avond ervoor).
    Hij is dus, net als ik, bang dat ze dan 1 tot 2 x per week ongevraagd op komen dagen en dan de kinderen vragen om mee te gaan (ipv aan ons)

Voor sinterklaas hebben we al een oplossing en die hebben ze ook al gehoort (of ze het zich straks nog herinneren :))
    J zegt dus nu dat iedereen een bijdrage mag doen aan ons, dan kijken wij hoeveel dat in totaal is en halen dan zelf het cadeau.
    Dan hebben ze straks 1 cadeau maar dan wel iets wat ze graag willen hebben en het kan dan wat duurder zijn omdat al het geld bij elkaar ligt, ipv onderbroeken (stel je je het gezicht van een 4 jarige eens voor als hij ziet dat sinterklaas hem onderbroeken heeft gegeven ;)).

Gelukkig luistert ze redelijk naar haar zoon en helemaal als die haar aanspreekt waar zijn stiefvader bij is.

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Snap dat jullie het onzin vinden dat ze zelf stoeltjes aanschaffen, maar als zij dat erg leuk vinden denk ik niet dat je daar iets van kan zeggen, dat is hun eigen keuze. Je kunt ze nl wel vriendelijk vertellen dat ze af en toe een keertje met ze mogen fietsen als jullie dat ook uitkomt en dat ze er rekening mee houden dat ze ze niet heel vaak kunnen gebruiken en tegelijkertijd aanbieden dat ze ipv van ze zelf aan te schaffen ook die van jullie mogen lenen.

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.050
    6.787
    113
    zuid-holland zuid
    @pluk volgens mij zijn mijn moeder en jouw schoonmoeder ergens familie van elkaar ofzo.. het klinkt echt heeeel bekend !!! :)

Een keer in de zoveel tijd gaan ze echt volledig over mijn irritatiegrens heen en komt er een uitbarsting... en dan doen ze weer even heel erg hun best om het beschaafd te houden... maar uiteindelijk gaan ze na een poosje toch weer over de schreef. Maar het zijn volwassen mensen weet je, ze mogen zelf weten wat ze met hun geld. Ik heb dus gestemd dat ze fietstoeltjes mogen kopen, maar jullie mogen als ouders natuurlijk bepalen wanneer jullie kinderen mee mogen gaan fietsen.

Voor wat betreft de overtollige kado's... wij brengen regelmatig dozen goedbedoelde rommel naar de kringloopwinkel... kunnen we er iemand anders misschien wel gelukkig mee maken.

16. Maia

Maia Niet meer actief

ik snap je denk ik wel, het gaat uiteindelijk gewoon om het feit dat ze een hele hoop opdringen en een beetje achter jullie rug om gaan. En ik gok dat dat al een hele lange tijd speelt. De dingen die ze doen zijn hartstikke lief, ik denk dat jullie dat zelf ook vinden, maar de manier waarop het gaat geeft gewoon wrijving. Zou ik zelf ook hebben (gelukkig niet :))

Als jullie het niet willen: willen jullie het niet vind ik. En misschien moeten jullie dan maar gewoon de boeman zijn, hoe rottig het op zo'n moment dan misschien voor jullie zoontje is. Als het niet uitkomt, komt het niet uit als ze op komen dagen zonder het te bespreken om een stukje te fietsen. Lastige situatie in elk geval.

17. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat ze doen vind ik niet zo erg, maar de manier waarop zou tegen mijn borst stuiten. Is er niet tot ze door te dringen?

18. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik moet zeggen dat toen ik je topicnaam en de poll zag, dat ik dacht tuurlijk, leuk!! maar ik had me gelukkig ingehouden met stemmen tot dat ik jouw verhaal las...
    en toen ging mijn mening wel even wat draaien! als mijn (schoon)ouders dit zouden doen, zou ik het alleen maar leuk vinden, maar die doen ook alles in overleg met ons en volgen dat wat wij willen!
    als mijn (s)ouders zo zouden zijn als die van jou, zou ik er ook de balen van hebben en het proberen tegen te houden! heb echt een hekel aan opa's en oma's die zich niet aan de regels van de vader en moeder houden!

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja het blijven de opa en oma en of je het wilt of niet sommige denken dat ze alleen goed kunnen doen met een cadeautje. Wij hebben ook een kant die het alleen zo probeert goed te doen. Heb al zo vaak gezegd dat het niet nodig is en al leuk is als ze langskomen maar ho maar. Nog daar gelaten dat ik onnodige 'troep' onzinnig en ook een vervuiling vind. Ik probeer nu te sturen met wat er mee komt naar ons ... we wonen klein dus echt veel opslag hebben we niet!
    Fietsstoeltjes of niet ... moeilijk lijkt me ... voor mij makkelijk omdat we ze niet iedere week kunnen zien (wonen in het buitenland) en dus niet in hetzelfde schuitje zitten maar ik denk nu dat ik ze niet iedere week met mijn kind zou laten fietsen. Niet omdat ik niet zou durven maar meer omdat ik vind dat het iets voor een latere leeftijd is, zo vanaf een jaar of drie, vier, vijf of ... achttien!!

20. mroos

mroos Niet meer actief

Dan hebben we daar duidelijk een andere mening over;). Ik vind douchen en in bad gaan met je kleine kindje 1 van de meest intieme dingen die je kunt doen. Dat mag ik doen, dat mag mijn man, maar verder echt niemand.

Ik las iets over schoonmoeders die boxershorts en sokken kopen voor hun zoon; dat hoeft mijn schoonmoeder echt niet meer te doen(zou ze wel willen hoor, maar weet dat ze daar echt niet meer mee aan hoeft te komen). Sorry hoor, maar dat soort dingen hoeven gewoon niet meer. Lijkt me eerder een kwestie van de navelstreng niet door kunnen knippen.
    Zelfde is met de band met de kleinkinderen; een mooie band is prima, maar het moet voor mij niks weg hebben van dat ze er inspraak in willen hebben ofzo.. Dat gaat me te ver.

Deel Deze Pagina