pluk, ik kan je alleen zeggen.. jij en je man hebben de regie.. wat maakt het uit wat ze kopen... hier hadden souders de box en kinderstoel al in de huiskamer staan toen ik net 12w zwanger was.. en na 2 mk's vond ik dat zeker niet prettig.. en de box is om precies te zijn 15 min gebruikt in totaal? en die is ondertussen al uit de huiskamer! is toch hun geld.. wij vragen er niet om.. het irriteert me wel omdat ze werkelijk de hele uitzet al compleet had.. het kind had er gewoon kunnen gaan wonen.. natuurlijk ook heel lief van de andere kant.. maar als je iedere keer als je ze ziet te horen krijgt dat ze echt willen oppassen(bij een ongeboren kind) en toen hij eenmaal geboren was we alleen hoorden, laat hem maar hier hoor kunnen jullie ook even je ding doen.. werden we echt gek! Ze zullen niet snappen dat dat wat hun lief bedoelen voor ons veel te benauwend werkte... zelfs nu na de nodige gesprekken merken we nog steeds dat ze doorslaan.. ze passen sinds kort een dagje per week op.. ze kopen bergen speelgoed, kleren etc etc.. zie ik dat ze haar kleren gaat aantrekken, zal ik ze gelijk uitrekken waar ze bij zijn als ik ze mijn kleren heb meegegeven.. ik bepaal, of hij nu bij hun is of niet.. als ik hem naar een kdv breng doen ze daar ook niet zomaar kleren aan die hun leuk vinden.. als het noodzaak is, is het natuurlijk iets anders.. Ik heb ook een topic geopend hoe het zit met kusjes geven.. voor mijn gevoel hebben ze daarin ook geen grenzen.. tijdens mijn zwangerschap wist svader het al zeker dat hij een seizoenskaart zou krijgen voor voetbal.. ( waar wij totaal niks mee hebben) ik kan zoveel opnoemen.. zoveel irritaties... uiteindelijk heb ik geleerd dat die irritaties mij alleen belemmeren.. hun leren het toch niet.. mochten ze mijn zoon ( als hij wat ouder is) iets beloven.. zou ik waar mijn zoon bij is hun afvallen.. hebben opa en oma jou iets beloofd wat ze helemaal niet mogen.. dat is echt niet lief van ze.. want ze moeten leren dat ze dat met ons eerst overleggen.. zo zou ik het zeggen.. tenminste als ze al vaker over die streep zouden gaan.. willen ze mijn gezag ondermijnen zal ik hun wijzen op wie de regie heeft.. dan lijk ik nu wel gemeen.. het gaat tenslotte wel om ons kind en hij zal naar ons moeten luisteren en hij zal ook moeten leren dat wij als ouders bepalen en niet opa en oma.. als ze oppassen zal ik er dan ook bij zeggen, dat hij naar opa en oma moet luisteren.. een heel verhaal.. maar hier zijn heel wat frustraties aan vooraf gegaan.. en die zullen er ook zeker blijven met hun overenthousiasme.. het komt iedere keer weer van iets nieuws waar ze enthousiast van worden.. beter dan dat ze hem zouden negeren.. maar oh wat had ik toch graag dat ze een tussenweg hierin zouden vinden!
Dacht soms dat ik al een beetje moeilijk had bij overenthousiaste grootouders maar als ik jullie verhalen allemaal lees dan denk ik toch echt dat het hier wel meevalt en denk ik zelfs..........meiden, laat toch een klein beetje los. Ik snap sommige dingen van jullie wel hoor, maar bedenk nu maar gewoon dat ze dol zijn op jullie kleine en dat dat alleen maar fijn is......toch? Tuurlijk de dingen die jullie echt niet willen moeten jullie inderdaad bespreken, maar bij sommige pietluttige dingen hier zet ik toch echt mijn vraagtekens en denk ik van .......... is het nu zo belangrijk om echt overal een punt van te maken?? Tuurllijk is er veel ergernis aan vooraf gegaan, maar laat ze ook een beetje genieten van de kleine toch?
leuk idee van ze, maar als jullie er niet achter staan moeten ze het gewoon niet doen. Zeker niet omdat ze zich met kadootjes etc ook niet aan de afspraak/jullie wens houden. Als ze een keer willen gaan fietsen kunnen ze toch jullie stoeltjes lenen? (lijkt mij)
Ik ben het hier mee eens ( nog niet verder gelezen ). Ik zie het probleem niet zo met fietsen. De kinderen vinden dat toch super? Helemaal de oudste lijkt mij, als ik zie hoe mijn oudste met mijn ouders om gaan. Heeeerlijk! Elke week een cadeau lijkt mij ook wat overdreven, maar dat probleem met Sinterklaas zie ik ook niet zo. Hier worden ze genadeloos verwend op die dag, óók door opa's en oma's. Als ze het willen, en kunnen, mooi toch? En ik moet zeggen dat ik behoorlijk bezitterig ben, de oudste is tot nu toe nog maar 2x uit logeren geweest ( jongste nog nooit ) en onze ouders passen amper op, maar met een rondje fietsen heb ik écht geen probleem.
Maar ik lees dat je het niet leuk vind dat ze bijvoorbeeld 1 keer in de week langs komen om met de kinderen te fietsen. Waarom niet? Niet omdat je kinderen het vervelend vinden toch, maar omdat jij ( jullie ) het vervelend vindt. Wat zou er kunnen gebeuren? Een ongeluk? Dan kan je beter nooit buiten komen. Dat je kinderen een cadeau krijgen? Dat ze je kinderen hele nare dingen over jullie aan praten? Dat ze hun gaan zien als ouders ipv jullie? Ik snap dat het een op één stapeling van irritaties is, dat begrijp ik maar al te goed met mijn schoonmoeder from hell, maar ik zal dit nooit aan mijn kinderen laten merken, of ze iets ontnemen. Zolang zij mijn kinderen geen pijn doet ( geestelijk of lichamelijk ) of iets doet waarvan mijn kinderen 'slechter' worden, zal ik ze nóóit een uurtje fietsen met oma en opa ontnemen, echt nooit. Dan zet ik mijn eigen irritaties opzij. Het extreme daar buiten gelaten natuurlijk, elke dag fietsen is niet nodig.
Het probleem met sinterklaas zit in het feit dat onze zoon dit allemaal niet kan verwerken. Hij gaat dan dus s'avonds huilend in bed en vraagt of we aub al die cadeau's kunnen terug geven aan sinterklaas. Vervolgens heeft hij ongeveer een week nachtmerrie's over de cadeau's (die mama ondertussen allemaal al weg heeft gepakt in een kast omdat hij ze echt niet wil zien) Hij trekt dat simpelweg niet en vind sinterklaas mede daardoor dus helemaal niet leuk.
Het zit hem eigenlijk niet zo zeer in het fietsen zelf maar meer in het feit dat ze dan (hun kennende) onaangekondigd aan de deur staan (zonder overleg). En ik dus met een heel verdrietig kind zit als hij dus niet mee kan omdat ik wat anders in de planning had.
Heej meid, Ze zijn weer bezig zie ik, moeilijk he ?? Ik vind het ook echt niet kunnen dat ze tegen Mr K hebben gezegd dat ze er een gaan kopen, terwijl jullie nee hebben gezegd. En idd gewoon doen, waar jullie je het beste bij voelen. Ik zou ook zeggen dat de stoeltjes onzin zijn, als ze een keer willen gaan fietsen kunnen ze die van jullie lenen. En anders idd misschien gewoon de stoeltjes laten kopen en afspraken maken (maar dat is het lastige bij je schoonmoeder, want ze luistert niet echt goed) Dan merkt ze vanzelf dat ze dan de stoeltjes voor niks heeft gekocht.
Hmmm..lastig. Wat de cadeau's betreft ben ik het met je eens dat dit teveel is. Ik vind het ook erg lullig dat zij met sinterklaas met zo'n stapel aankomen en je ouders dus een soort van weggecijferd worden op die manier. Elke keer een kado vind ik ook niet nodig inderdaad. Wat het fietsen betreft zie ik geen problemen! Laat ze lekker fietsen. Het is toch hartstikke fijn dat ze zo betrokken willen zijn bij hun kleinkinderen? Mijn schoonouders en ouders hebben ook ieder hun eigen fietsstoel gekocht en gaan met dit mooie weer ook lekker met kyra op pad. Ze vindt het prachtig! Ik vind het wel een rotstreek dat ze tegen Mr K gezegd hebben een fietsstoel te kopen, terwijl jullie in eerste instantie nee hebben gezegd.. Daar zou ik het wel met hun over hebben.
Ik snap het wel. Hier is ook de regel met sinterklaas: max. 3 kadootjes per kind. Zou me doodergeren als ze zich er niet aan zouden houden en aangeven dat er volgende keer geen sinterklaas gevierd wordt met hun als ze zich er niet aan houden. Fietsstoeltje zou ik zelf niet zo'n probleem mee hebben. Mits ze niet elke keer op de stoep zouden staan om een stuk te fietsen.. Tja, het is jouw eigen gevoel. Als jij (en je partner) bepaalde dingen vervelend vinden zal je toch een serieus gesprek moeten aangaan. En dat pndergoed voor hun zoon kopen, brr.. Ik vind dat soort dingen maar griezelig Krijg een beetje het idee dat ze nog erg graag de regie over jullie en jullie gezin heeft. Het benauwd je zeker? Kan ik me voorstellen hoor. Je bent volwassen, hebt je eigen gezin en wil daarin ook je eigen dingen kunnen doen en regels bepalen en zij ondermijnt dat door haar gedrag. Iets om bespreekbaar te maken, hoe moeilijk dat ook is
Dit kan ik me zo niet voorstellen dat iemand het erg vindt dat de opa en oma's zo enhousiast zijn. Dat komt misschien omdat ik zelf niet zulke ouders en schoonouders heb. Je kunt het misschien ok van de andere kant beijken en dat het juist heel bijzonder is dat ze zoveel voor de ids willen doen. Ik mis dat soms juist wel een beetje.
beter verwend dan verwaarloosd . mijn moeder kan soms ook doorschieten met sint en kerst maar ben alleen maar blij dat Zoey zulke lieve opa en oma heeft . Dus ik geniet er alleen maar van.
Binnen bepaalde grenzen ben ik het met je eens, maar het moet wel zo blijven dat je als ouders het laatste woord hebt. Het jammere is in mijn geval dat mijn schoonmoeder niet mijn mans echte moeder is en ze zelf nooit kinderen heeft gekregen - ik kan haar dus ook niet vragen hoe zij het vond als haar (schoon)ouders haar negeerden..... Dat schijnt bij veel opa's en oma's toch wel een effectieve reactie te zijn, namelijk.
Ik heb hier het zelfde probleem. Gelukkig houden zich wel aan het aantal cadeau's met sint en kerst. Ik vind het gewoon niet eerlijk tegen over mijn ouders. Die hebben niet zoveel te besteden in de maand en dan krijg je dat ze zijn ouders leuker vinden omdat ze daar meer cadeau's van krijgen. Ze heeft mn idee al af gepikt met de eeste verjaardag van de oudste en tijdje geleden zeiden ze dat ze hem wel een fiets willen geven als hij drie is. (zijn eerste fiets!!!) Ik heb het daar met mn man overgehad dat daar niks van in komt, want het is natuurlijk ooow zo leuk om voor het eerst met hem zijn eerste fiets te gaan uitkiezen.. Ik heb daar toen nog niks over gezegt, want dan wordt het een hele discussie enz... (Ik heb nu echt kort lontje gekregen de afgelopen tijd) Maar laast zei ze of hij al kon lopen, want dan zou hij zijn eerste schoentjes krijgen. Nou al met al sprong ik effe uit mn vel en heb even wat van gezegt! Dat wij zijn eerste schoentjes kopen en niet zij! Ze schrokken een beetje van mijn reactie hoor..haha Maarja ze flikken het elke keer als man lief net effe weg is om zo'n opmerking te maken. Maar goed dat is nog niet alles. vanaf het begin trekt ze dus de oudste voor omdat die al kan lopen enz... En de jongste iets of wat moeilijk kind is. Al vanaf begin van de zwangerschap. het is Bas voor en na.!!! Pff moe van te worden!
Hier is er weer wat rust in de keet gekomen, mijn man heeft heel duidelijk gezegd dat ze heus wel dingen mogen kopen voor de kinderen maar dat ze het eerst even moeten overleggen met ons en ondanks dat ze misschien niet blij zijn met ons antwoord dit wel gerespecteerd dient te worden. Dat het ons dus meer steekt dat ze ons en ons opvoeden niet respecteren dan dat er wat gekocht wordt. (ze vind het dus ook stom dat wij de kinderen tijdens een verjaardag/feestdag een limiet stellen aan wat ze naar binnen schuiven.) Dus vroeg ze afgelopen week of ze een nieuw muziekbeestje voor Ms K mochten kopen (over haar andere had ze overheen overgegeven en die moest dus wel in de was) en een spijkerjas voor Mr K. Nadat wij hadden gezegd dat dit wel goed was stonden ze 's avonds met de cadeau's aan de deur.