Vreemde buikpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door megacarls, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Sinds gisteravond heb ik een beetje een rare buikpijn. Het kwam rond 20:00 en het voelde als een specifieke constant aanwezige scherpe pijn. Ik ben er niet misselijk bij of iets dergelijks. We hadden pannenkoeken gegeten en ik zat ook best vol dus ik had verwacht dat het wel zou zakken.
    Vandaag is het er alleen nog steeds. Met name als ik op mijn buik duw. De pijn zit (net als gisteren) rond de navel. Er precies onder. Als ik me beweeg voel ik het ook maar als ik stil blijf zitten en niet enorm diep ademhaal voel ik nagenoeg niks. Ik ben nog steeds niet misselijk of zoiets, het is echt alleen pijn. Mijn man opperde een blindedarm ontsteking maar zelf denk ik eigenlijk dat dat wel mee zal vallen. Dan zou ik wel meer pijn gehad moeten hebben denk ik. Ik heb ook geen koorts of zoiets. Daarbij is het induwen wel pijnlijk maar het loslaten eigenlijk niet. Het hoesten en lachen voel ik wel maar is veel milder ten opzichte van het induwen van de buik.
    Iemand ooit zoiets gehad? Wat zou het kunnen zijn?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Je darmen misschien?

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik zou ook denken je blinde darm. Maar als je geen koorts hebt en de rest ook niet echt symptomen heeft... Ff aan kijken anders morgen huisarts bellen?

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Als je echt je blinde darm verdenkt, zou ik juist niet wachten tot morgen. Je hoeft er niet altijd koorts bij te krijgen volgens mij

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Alleen indrukken doet pijn geeft ze aan. Loslaten niet zozeer en lachen en hoesten ook niet. Koorts is vaak natuurlijk ook een indicator voor een ontsteking maar hoeft niet.

Anders hap bellen voor advies?

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bij de blinde darm zit het toch niet precies onder je navel? Zit meer aan de zijkant.

Als de pijn echt etger wordt of koorts erbij zou ik de hap bellen voor advies
    Anders zou ik morgen naar de ha gaan.

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Nee maar gek genoeg krijg je vaak rond je navel last van pijn bij een blinde darmontsteking. Blindedarmontsteking - Maag Lever Darm Stichting

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

Blindedarmontsteking begint juist vaak met pijnklachten rond de navel.

Ts, kan je geen last van obstipatie oid hebben?

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mij begon mijn blindedarmontsteking juist aan de "verkeerde kant" met pijn. Ook bij mij in eerste instantie een vol, bol gevoel na het eten, rondom mn navel en maag, voelde me anders dan anders. 's nachts dacht ik zelfs nog aan een BBZ of een baarmoederontsteking oid. Pas s morgens vroeg was t voor mij zeker .... ik had pijn bij het lopen, om kwart over acht de praktijk gebeld. Kon rond 10 uur terecht... toen kon ik alleen nog maar krom lopen met mn handen om mijn buik... verkeersdrempels waren een crime. Maar ik had er geen koorts bij. Ben 's avonds alsnog geopereerd aan een fors ontstoken blindedarm.

Moraal van t verhaal: als je het niet vertrouwt, gewoon de HAP bellen. Je hoeft niet per se alleen maar rechts pijn te hebben of per se koorts te hebben

10. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Nou je hoeft niet alles te hebben wat als symptomen geld.
    Pijn bij navel trekt alle kanten op specifiek rechtsonder?

Zo ja ga maar even ik heb een hele dag zo gelopen beetje krom en pijn.

Huisarts was boos die had al door dat het mijn blindedarm was.
    En liep er wel al een dag mee mocht niet komen van de assistente, die vond het niet ernstig klinken dus die heeft het wel gehoord van de ha.
    Smiddigs geopereerd en scheelde niet veel..

11. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier twee weken terug ook ineens buikpijn. Ik was verder niet misselijk, geen diarree of koorts. Dus ik vond het ook erg vreemd.
    Ben na een aantal dagen toch naar de dokter gegaan en het bleek buikgriep te zijn, het heerst erg.
    Als je het niet vertrouwd dan zou ik morgen even de huisarts bellen, als de pijn ondraaglijk wordt dan zou ik de hp even bellen. Sterkte.

12. megacarls

megacarls Niet meer actief

Het valt wel mee, de pijn. Echt alleen flink pijn bij het indrukken en bij bewegingen zoals opstaan. Hoesten en lachen; ik voel het wel, maar het doet me veel minder pijn dan bij het induwen.
    Ik heb juist zondag en maandag last van diarree gehad. Ontlasting is nu wel wat harder maar ook niet zo knoeprthard dat ik het gevoel heb geobstipeerd te zijn. Ik kan ook gewoon gaan. Het kost me niet perse veel moeite.
    Ik vroeg het me af omdat ik de plaats en de pijn op zich gewoon vreemd vond. Het is, zo lang ik dus geen geduw in mijn buik krijg, prima te hebben. Morgen en dinsdag heb ik hele volle dagen en als er dan niks veranderd aan de pijn dan kijk ik het in elk geval tot dan nog even aan.

13. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik heb dit ook gehad in april van dit jaar. Had een feestje gehad dus weet t aan de alcohol of een griepje. Ik had hoofdpijn en buikpijn en dacht t gaat wel over, maar de pijn ging niet weg en werd eerder wat erger.

Toen na 5 dagen toch maar voor de zekerheid de huisarts gebeld en ben dezelfde dag geopereerd aan een blindedarmontsteking. Achteraf te lang gewacht, want er had zich ondertussen ook al een abces met pusvorm ontwikkeld. Ik heb zo lang gewacht, omdat ik ook dacht dat de pijn veel extremer zou zijn. Heb ooit een BBZ gehad en dat deed vele malen meer pijn dus dacht dat t wel mee zou vallen. Ik had nu wel buikpijn maar kon nog prima rechtop lopen. Ook geen loslaat pijn of last van drempels met auto rijden. Wel pijn bij indrukken van de buik en af en toe pijnscheuten. Op t laatst zat de pijn overigens wel echt rechtsonder in m'n buik.

Bij twijfel zou ik dus toch wel even langsgaan. Het hoeft dus niet zo extreem pijnlijk te zijn. De spoedarts had ook wel wat twijfels gezien m'n matige symptomen, maar t bloedonderzoek wees toch wel verhoogde onstekingswaarden aan en na de echo was t wel duidelijk.....

Sterkte en hopelijk valt t mee!

Deel Deze Pagina