Ik ben ook na 2 dagen gestopt met bv omdat ik het eigenlijk gewoon verschrikkelijk vond en mijn zoontje niet genoeg kreeg ( hij viel veel af in die 2 dagen ) Jij moet doen waar je je goed bij voelt Heb het geluk gehad dat ik totaal geen stuwing heb gehad maar voor het geval dat ik het wel zou krijgen gaf de kraamzorg hele goeie tips. Strakke bh aan (dag en nacht) Ze had maandverband nat gemaakt en in de vriezer gelegd zodat ik die eventueel op de borsten kon leggen ( wil in een zakje) Vooral niet aan de borsten zitten, dit stimuleerd alleen maar en zo hou je er langer last van.
Laten we er vanuit gaan dat de ts een weloverwogen keuze heeft gemaakt en op basis daarvan een gerichte vraag stelt aan ervaringsdeskundigen. Laten we daar dan ook antwoord op geven. Als er dan toch bv geadviseerd, hoe goed bedoelt ook, kan dit niet leuk zijn voor de ts. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als haar en vond het vermoeiend en zelfs respecloos als mensen mijn vraag over fv negeerden maar mij het gevoel gaven niet genoeg mijn best te doen voor mijn kind. Laten we nou niet doen alsof we niet weten hoe gevoelig dit onderwerp is. Maar respecteer elkaars keus en nu dus ook de keus van ts. Dat gezegd hebbende..ik zie veel goede tips voorbij komen. Ik had het meeste aan de koolbladeren en de strakke BH. Verschilt pp natuurlijk. Ik hoop dat je inmiddels al de juiste verlichting hebt gevonden en dat je geniet van je kraamtijd en vooral dat het goed gaat met jou en je kleintje!
Ik adviseer geen borstvoeding. Waarom zou ik? Wel weet ik uit ervaring wat het is als je kind een bereslechte start heeft, en ik weet ook dat het advies in het ziekenhuis soms nogal gebrekkig is. Dus vandaar mijn reactie. Prima als TS geen bv wil geven, om wat voor reden dan ook. Het zou alleen sneu zijn als ze er later achterkwam dat ze niet had hoeven stoppen. Waarom dat voor een clubje hier reden is om mijn hoofd eraf te bijten is me een raadsel.
Ik heb 3x borstvoeding gegeven met stuwing. Bij mij hielpen bladeren van een witte kool. Ja, klinkt echt vreemd, maar die kool lag in de koelkast, ik scheurde dan het buitenste blad af en stopte dat in mijn BH. Dat koelde heerlijk.
Ik snap jou wel hoor. Te vaak "mislukt " de borstvoeding terwijl dat helemaal niet had gehoeven. Na de bevalling was mijn zoontje zo misselijk dat hij de eerste 48 uur amper dronk. Maar dat was ook niet erg, want na de geboorte hebben ze nog een voorraadje . Het is helemaal goed gekomen want ik voed nu al een jaar. @ts. Ik zie dat je al een heleboel tips hebt gekregen. Ik hoop dat de stuwing voorbij is en je lekker kan genieten van je kindje.
Eens, ik zie geen opdringerige bv maffia maar enkel iemand die aangeeft dat het ondanks het niet aanleggen en een slechte start nog niet te laat hoeft te zijn wanneer moeder dat zou willen proberen. Verder ben ik heel erg voor bv en snap ook niet dat mensen er bewust voor kiezen het niet te proberen maar ieder zn eigen keuze natuurlijk. Verder ontopic, stuwing is vreselijk. Zo min mogelijk aanraken en de ergste druk er met een handkolf afhalen zou mijn advies zijn. Als er niks met de melk gebeurt en het niet gestimuleerd wordt neemt het echt gauw af. Sterkte!
Bij mij hielp het afwisselen van warme en koude compressen tegen de stuwing. En even doorbijten, vaak duurt het 2 of 3 dagen en dan is het ergste wel over.
Ben het helemaal met je eens. TS geeft later zelfs aan dat ze alleen het beste voor haar kindje wilde, ik zou dan ook denken aan borstvoeding. Het was ook een optie geweest om te kolven. Maar goed, als dat gezegd wordt ben je blijkbaar van de bv maffia. Heel jammer. Ontopic: gekneuzde witte kool bladeren hielpen hier enorm goed tegen de stuwing.
Bij mij werkte er helaas niks van de huis-tuin-en-keukentips en toen heb ik van de huisarts medicatie gekregen wat heel snel werkte gelukkig
Er zijn al veel goede tips gegeven en zelf zou ik het niet weten, want ik heb er geen ervaring mee maar ik kan t toch niet laten te zeggen dat de titel erg verwarrend is: ik interpreteerde het ook als "jammer, maar het gaat niet". Misschien was de titel "tips tegen stuwing gezocht" duidelijker geweest. Succes ts en gefeliciteerd met je zoontje!