Over gaan op gewone flesvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Isis26, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen. Hij is nu zo'n 4 a 5 weken op nutramigen over. Zijn huidje werd minder droog en hij leek meer tevreden (maar of dit echt door de voeding komt weet ik niet) hij ging echt lachen. In het ziekenhuis is vastgesteld dat middels een bloedtest dat hij geen allergie heeft. Het huilen tijdens de fles (waarom hij was opgenomen) is begonnen toen we overgingen op de nutramigen. Hij drinkt sindsdien erg onrustig en erg weinig. Hij is daarna wel tevreden maar wellicht ook omdat het nu gewenning is en hij het zo wel goed vind.

Is het misschien een idee om eens terug te gaan op de gewone flesvoeding? Kijken of hij die beter drinkt. Voorheen dronk hij namelijk beter maar was hij wat onrustig wat misschien ook de leeftijd was. De arts denkt dat hij erg gevoelige darmen heeft omdat hij bij tijd veel windjes laat en vaak met zijn benen trappelt. Dit is niet echt veranders sinds de nutramigen.

Risico op overstappen zijn dat zijn darmen wellicht er slecht op gaan reageren en zijn huid weer droog wordt.
    Voordeel: dat hij weer normaal gaat drinken zoals voorheen. Echter kan het natuurlijk ook toeval zijn dat hij op het moment van de nutramigen slechter ging drinken.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Wanneer je wilt kijken hoe je zoontje reageert op de gewone flesvoeding kan je dit het beste even in overleg met de kinderarts doen. Om zeker te weten of je kindje een koemelkallergie heeft wordt dit ook vaak gedaan.
    Het is goed om te kijken of je kindje nu voldoende voeding/vocht binnenkrijgt en goed groeit, zo ja dan is het niet erg als je kindje nu minder drinkt dan voorheen.

Groetjes Angelique

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij drinkt nu al 5 weken net aan 600 CC per dag en dit lijkt alleen maar minder te worden. Ik zit nu al een week op 500 CC. Zijn groei wordt goed bijgehouden en voorlopig lijkt dit goed te gaan. De allergie is in het ziekenhuis uitgebreid onderzocht en de arts geeft aan dat hij dit niet heeft. Het gekke is gewoon dat het echt slechte drinken en weigeren is begonnen toen we met de nutramigen zijn begonnen. Het enige verschil is zijn huidje wat zachter is maar of dit echt door de nutramigen komt weet ik dus niet. Op het begin kreeg hij HA voeding en dit dronk hij ook slecht, per fles 50CC. We zijn daarna overgestapt op friso comfort en dit heeft hij nagenoeg altijd goed gedronken.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn dat je zoontje wel goed groeit en dat dit ook goed in de gaten gehouden wordt. 500-600 ml is inderdaad wel wat aan de lage kant. Wanneer je zoontje geen koemelkallergie heeft is het misschien ook niet nodig om de Nutramigen te blijven geven. Dit kan je het beste even met de kinderarts bespreken.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina