Flesvoeding naast borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Humpie86, Mar 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humpie86

Humpie86 Actief lid

May 29, 2010
    318
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje is bijna zes weken oud en krijgt nu nog alleen borstvoeding en vanaf drie weken dagelijks een afgekolfd flesje.
    Eerst Avent (geen problemen), daarna Tommee Tippee (ook geen problemen) en van tepelverwarring is geen (nog) sprake (geweest).

Sinds 1,5 week zit hij op 6 voedingen om de (gemiddeld) 4 uur (soms 's nachts iets langer).

Nu ben ik met 1 voeding 1 tot 1,5 uur bezig en kom ik nergens meer aan toe en loop ik enorm achter op mijn slaap (tussendoor blijft vaak na drinken en inslapen maar zo'n 2 uur over waarin ik ook nog eens in slaap moet vallen).

De borstvoeding wil ik niet opgeven (het loopt goed). Maar ik wil 's avonds laat, 's nachts of overdag graag 1 of 2 flesjes geven met niet gekolfde melk maar flesvoeding (anders moet ik steeds opnieuw kolven en dat kost ook weer tijd en energie).

Welke flesvoeding kan ik het beste gaan bijgeven en hoe op te bouwen?
    Uit de fles drinkt ie gemiddeld 100cc (soms 90 of 120/130).

(Binnen 3 dagen al op geboortegewicht, nu al bijna 7 kilo. Geboortegewicht: 4415 gram. Qua groeien zit hij dus prima en daarom durf ik deze stap wel aan.)

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Welke soort flesvoeding je het beste kunt nemen is afhankelijk of je kindje een verhoogde kans heeft op een koemelkallergie en/of je misschien straks weer volledig borstvoeding wilt gaan geven. Zo ja, dan kan je kiezen voor een hypo-allergene flesvoeding. Wanneer je kindje geen verhoogde kans heeft op een koemelkallergie kan je kiezen voor een standaard flesvoeding.
    Je kan dan kijken hoe het gaat als je 100 ml (90 ml water met 3 schepjes voeding) geeft, om mee te beginnen.

Groetjes Angelique

Share This Page