Ons mannetje is bijna 1 en dan mag hij dus gewone melk. Hoe ga ik dat aanpakken? Hij heeft nu 2 x een beetje koemelk gehad. Had beide keren een klein beetje gebruikt voor het maken van aardappelpuree. Heb nadat hij dit op had niks bijzonders aan hem gemerkt.... Maar goed, hoe nu verder?
Geef je nog steeds bv of nu fv? Wij hebben haar gewoon een keer koemelk laten drinken en ze vond het lekker (ofwel ze zei 'hmmm... lekkah' haha) Daarna heeft ze wel eens koemelk door de pap gehad en ook dat ging prima. Wel krijgt ze nog steeds bv die voldoende in haar zuivelbehoefte voorziet, dus de koemelk komt er zo nu en dan een beetje 'bij' en als ze niet alles opdrinkt is dat geen probleem. Voor combi met fv weet ik eerlijk gezegd niet zoveel, dus daarover kan ik niets zeggen!
Zijn het hier vanaf 11,5 maand of zo gaan introduceren, eerst gecombineerd met opvolgmelk. Maar eigenlijk dronk ze het meteen heel erg goed en vindt ze het nog steeds erg lekker... Ongeacht hoeveel ze gegeten heeft, die melk gaat er altijd nog in! Je kan dan in het begin bv half-half doen en op een gegeven moment helemaal overstappen.
@Yessie: Nee, geen helaas geen bv meer. @Kristel: Wat bedoel je dan met half-half? Op een fles van 180 100 water en 80 koemelk???? Maar dat bouw ik dan ook geleidelijk op lijkt me!?!
Wij zijn gewoon overgestapt. Niet gemengd, alleen wel opgewarmd (gelijk over naar koud was hier geen succes). Bij dochterlief doen we dat nog steeds. Zoonlief dronkt toen hij een maand of 14 was gewoon koude koemelk.
Met zoonlief met 11,5 maand, toen was het pak op (ik had natuurlijk nog wel voor de zekerheid wat reservepakjes (van die 200 ml dingen van Nutrilon in huis). Met dochterlief zijn we doorgegaan met opvolgmelk tot 12,5 maand omdat we nog op vakantie gingen (en dan is opvolgmelk hartstikke makkelijk voor de ochtend ).. Ook toen het pak op was zijn we overgegaan. En verder inderdaad ineens: volle melk, een beetje opgewarmd. Ik geloof er zelf erg in om dingen gewoon te proberen. Gaat het niet dan kun je altijd nog wat anders doen. Ik denk dat we met z'n allen vaak net iets te voorzichtig zijn
Hier rond 10,5 maanden af en toe en flesje koemelk gegeven, en dat ging prima...tot 18 maanden ook nog af en toe opvolgmelk...een combi dus..
Ik ben fles voor fles overgestapt. Begonnen bij 11 maand. Hij kreeg nog 2,5 fles. Eerst de halve fles bij de lunch vervangen, gewoon koelkastmelk in zijn flesje gedaan. En hij dronk het net zo makkelijk op. Na een week de ochtendpap aangemaakt met koemelk, of de fles na de boterham gewoon melk. Dat dronk/at hij ook goed weg. Het pak heb ik opgemaakt met de avondfles. En daarna overgestapt of warme melk, en een paar weken later thee met een scheut melk (ivm advies 300cc zuivel per dag)
ik heb het wel rustgi aa gedaan, namelijk smiddags ipv ander drinken , slokjes koemelk aangeboden, koud vond ie niks...lauw ging wel... werd steeds beter, uiteindelijk mengen met zn avondflesje...steeds mee.r.en met zn verjaardag was ie helemaal over... helaas heeft ie 2 weken daarna besloten én geen fles meer te willen én geen melk meer te lusten
Ik ben rond 10 maanden af en toe eens een flesje koemelk tussendoor gaan geven. Dit ging goed. En sinds een goeie week drinkt hij alleen nog maar koemelk. In de ochtend een fles pap en voor het slapen gaan nog wat melk.
Mag maar volle melk bevat voor zulke jonge kinderen veel meer voedingswaarde (en heeft ook meer smaak)
ik geef nog steeds allemaal volle producten...ook nu hij soms periodes heeft van slechter avond eten enz...vind ik volle yoghurt ed wel een fijner idee...klintk mss btj stom