over gewicht is dat het probleem echt?

Discussion in 'Zwanger worden' started by lover, Nov 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Hoi allemaal,

ik ben 1.70 m en weeg momenteel 135 kg.
    Mijn ha heeft er geen moeite mee. Hij is wel eerlijk en zegt, dat het voor mijn gezondheid beter zou zijn als ik minder woog, maar voor de zwangerschap hoeft het niets uit te maken.

Die vele kilo's zijn lekker geproportioneerd verdeeld over mijn lichaam. Heb dus vrouwelijke vormen, maar dan dubbel (hahaha)....

Sinds mijn 14e wordt ik ongesteld en altijd (ook tijdens pilfase en korte periode van mirena) tussen de 26 en 28 dagen ongesteld geweest. Een hele enkele keer wel eens meer dan 30 dagen.

Ik maak me er dus eerlijk gezegd even niet druk over of het invloed heeft op een mogelijke zwangerschap :D

2. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Jeetje wat heerlijk om te lezen we niet alleen zijn!

Hier ook iemand van 1.75 en iets van 105. Ook hier wordt er 2 en soms 3 keer in de week gesport, en bijna niet gesnoept. Drinken doe ik ook nauwelijks meer (biertjes bedoel ik dan hè? :) ). en ik ben sinds deze zomer weer fanatiek water aan het drinken. Alleen mijn maaltijden zouden wel eens wat gezonder mogen denk ik.... Verder zit ik heerlijk in mijn vel (hmm beetje dubbel), en tjee wat is het dan moeilijk om echt fanatiek af te vallen hè?

Maar ehhmmm.....ik snap je wel hoor. Ik maak me stiekum toch ook zorgen dat het misschien een oorzaak kan zijn... Gelukkig zijn er voorbeelden genoeg dat het ook gewoon kan.

3. Ikjethimister

Jul 15, 2006
    72
    0
    0
    ik heb ook overgewicht was nl 83 kilo en 1.67m maar toch de eerste ronde raak hoor en alles gaat prima
    als het goed is wordt mijn telgje over 4,5 weeek geboren

ik ben tot nu toe nog maar 12 kilo bijgekomen, valt dus ook nog wel mee

4. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik woog 128 kilo vorig jaar bij een lengte van 1.72 cm. Ik ben in dec '05 geopereerd, heb een maagband gekregen. Nu ben ik 21 kilo afgevallen. Ook een beetje met als doel een 'gezonder' lijf te hebben, ook tijdens een evt. zwangerschap. Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil. We zijn niet bewust aan het 'klussen' gegaan om zwanger te worden. Ik had verwacht dat het lang zou duren voordat het raak zou zijn ivm overgewicht een leeftijd. We hadden geen haast. Zouden het eerst een half jaar afwachten en dan evt. bewust gaan 'klussen'. Het vermoeden was wel dat ik een DES dochter zou zijn, dus ben wel bij de gynaecoloog geweest om dit te laten onderzoeken. Dat gaf toch wel meer zekerheid. Volgens hem was er niets aan de hand. Ik was zelfs (zonder het te weten) al zwanger tijdens onderzoek! Dus binnen 3 maanden raak, zonder er bewust mee bezig te zijn geweest.

5. triez

triez Actief lid

meiden ik wordt hier zooooooo blij van

ik ben namelijk nog al een stresskip en zag allerlei doemscenario's ,aaarree ik ga lekker door met klussen ( en tussendoor uiteraard 'gewoon' lekker vrijen , moet tenslotte ook gebeuren hihii)

ff tussendoor vraagje ik las bij iemand ( naam even kwijt) dat de vitaal zwanger tabletten van kruidvat niet zouden werken ( niet worden opgenomen?) weet iemand hier iets over?
    kus triez

6. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    ik ben zelf ook 1,76 en weeg tegen de 90 kilo dat is veel ste zwaar voor mij ik weet het maar het probleem is je ziet het bijna niet zitten en het ligt dus aan mijn bouw en voornamelijk dat mijn famillie ook vors gebouwt is mijn zus woog ook rond de 95 a 100 kg en is nu 22 weken zwanger en weeg 82 kilo zei ze me overlaatst:S ze is dus ook afgevallen van het zwanger zijn:D dus we geven de moed niet op en ieder lichaam is anders!

7. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    haha...volgens mij ben ik van jouw formaat... bijna 20 cm langer, dus ook wat zwaarder (denk ik) ... ik had zelfs bij de eerste zwangerschap een verloskundige die dikker was.... dat was wel fijn...

8. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Marloes, ben jij bijna 1.90? of lees ik het nu verkeerd.....?

9. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    nee, dat lees je helemaal goed... 1,88 helemaal om precies te zijn...

10. Niet meer actief

Nou, ik ben 1,84 lang en weeg ongeveer 120 kilo. En ik ben zwanger geraakt in de derde ronde. Maar ik moet wel zeggen dat ik 1 1/2 jaar geleden nog 33 kilo (!) meer woog. Ik ben afgevallen door stress, niet door een dieet. Nu probeer ik niet meer af te vallen (tijdens de zwangerschap) want dat is niet goed voor ukkie (als vetcellen afbreken ontstaan er gifstoffen).

Liefs, Tantan

Share This Page